Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Stel de maatregel is alle kinderen inclusief kleuters een mondkapje op want veiligheid voor alles. Zou je dan ook zeggen, waar doe je moeilijk over alle beetjes helpen?

En kom niet met dat is niet te vergelijken want dat hoeft ool niet het gaat hier met een grens die er is. Voor mij is dat buiten in een strook bij school een mondkapje op. En voor iedereen is die grens anders.

SAARC, zonnetje2015 en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    hummeltje5 en Lafayette vinden dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Bij ons is alles dicht op de noodopvang na.

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.623
    2.405
    113
    Ik hoop dat er een paar advocaten onder de ouders zitten die een kort geding aanspannen

Kleintjuh85, SAARC, MissXray en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

het kind moet in quarantaine, niet de “huisgenoten”, dus je kan gewoon gaan werken. Als er maar wel iemand bij je zoon/dochter is.

Athina vindt dit leuk.
  6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    En hoeveel % bezetting heeft de noodopvang? Hier is ook alles “dicht” maar wij draaien gewoon volle kdv groepen. Per dag missen we misschien 2/3 kinderen, de rest zijn allemaal gewoon aanwezig.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik denk dat die scholen nog wel teruggefloten worden door de regering.
    Want na de eerste lockdown waren er ook scholen die niet dicht open wilde, maar moesten toen ook..
    Ik kan weinig begrip opbrengen voor deze besluiten..
    wij hebben van onze stichting bericht gekregen, als werknemers, dat als je niet tot risicogroep hoort en ook niemand uit je gezin je verplicht bent te komen werken. Wordt anders mogelijk als werkweigering gezien.
    en zo zie ik het ook.. zou mooi zijn als al die verpleegkundigen dit ook zouden zeggen.
    En die staan echt in de frontlinie!

snap ook niet dat je een meer dan week “voorbereiding” nodig hebt...
    onze directie hoort van het bestuur de regels, koppelt dit aan ons terug en gaan met die banaan...

chrystel73, Suzy85, SAARC en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik werk in de zorg, daar heb ik veel cijfers van...scholen niet :roflmao:

Athina vindt dit leuk.
  9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nou niet te innig dan want je moet wel afstand houden van je kind:rolleyes:Aangezien dat niet gaat moet je dus allemaal in quarantaine

Screenshot_20210203-165708_NUnl.jpg

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.817
    113
    Vrouw
    Kun je met de DigiD app meerdere DigiD inzien?
    Ik bedoel: ik heb DigiD en de app daarvoor op mijn telefoon. Daarmee zie ik steeds mijn uitslag van het testen. Als ik DigiD aanvraag voor mijn jongste kinderen. Kan dat via dezelfd app, of moet dat dan via de website?

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    De scholen moeten open anders
    Is het toch werkweigering
    Hoop dat het kabinet hier een stokje voor steekt

Zouden andere cruciale beroepen nu eens moeten proberen

chrystel73, SAARC, hummeltje5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het kernteam bij ons verwacht morgen het plan klaar te hebben. Dan nog een directie overleg en om 14.00u hebben wij als team een vergadering om de maatregelen verder passend te maken voor onze school. We hebben gelukkig al voor iedere groep een aparte ingang, dat maakt het een stuk makkelijker. Morgen einde vd dag alles naar de MR oudergeleding en vrijdag naar de ouders.

hummeltje5, Adje en Syane vinden dit leuk.
  13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Als leerkracht ben je afhankelijk van wat het bovenschools bestuur besluit. De kans is heel groot dat het merendeel van de leerkrachten gewoon aan de bak wil, maar als het bestuur besluit de scholen dicht te houden dan heb je niet zoveel te vertellen.. Het is dus niet per se werkweigering.

Seffie, hummeltje5 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik stuur het via PB

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Wat ik dus niet goed snap is waarom de scholen perse moeten wachten op het protocol vanuit de po-raad. De maatregelen zijn duidelijk. Een lerares reageerde daarstraks hier dat er een heel document is met de onderverdeling van wat verplicht is, wat een dringend advies en zo.
    Veel maatregelen komen overeen met de maatregelen op eerdere momenten. Bijv de wisselende breng en haaltijden.
    Mondkapjes op voor groep 7 en 8 buiten de klas is nieuw, maar daar hoef je zelf niet echt iets voor te regelen. Alleen met ouders communiceren dat dat moet en mogelijk wat extra wegwerpkapjes achter de hand.
    Je kunt toch hier als school of schoolbestuur van mijn part alvast kijken hoe je denkt dat het bij jouw school/scholen het beste werkt. En zodra het protocol beschikbaar is kijk je wat nog eventueel extra nodig is.

Anita1983, Neuzeke en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Niet altijd. Het moet allemaal maar veilig worden gedaan. Er zijn ook leerkrachten die in de kwetsbare groep vallen en misschien niet zomaar naar school kunnen.

Het is een hele puzzel als ik het goed heb begrepen uit de email van de scholengemeenschap.

hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er MOET niks want het is niet verplicht.
    nou, en dan doe je dat toch lekker? :thumup:
    laat ieder toch eens in zn waarde ipv steeds vertellen "hoe het zou moeten", steeds dat wijzende vingertje, iemand een schuldgevoel aan proberen te praten.
    het is niet verplicht en het is eerder al bewezen dat het nutteloos is om zo'n ding in de buitenlucht te dragen.
    . dus laat de mensen die het niet eens zijn met de "regel" gewoon gaan. Het is niet verplicht dus diegene die ze niet dragen doen helemaal NIETS verkeerd.
    en als ik het ergens niet mee eens ben en het is niet verplicht, dan doe ik het dus ook niet. ik ga niet als een mak schaapje alles maar doen. als ik er niet achter sta en het is niet verplicht dan doe ik het niet. klaar.
    je hoeft niet alles zomaar aan te nemen en "op te volgen". er is ook nog zoiets als gezond verstand.
    ik sta bijv sowieso niet binnen 2 meter gebied van andere ouders, houd flink afstand dus waarom zou ik dan in godsnaam een mondkapje gaan dragen in de buitenlucht?o_O
    weet wat ik juist zie met die mondkapjes? dat mensen juist dichter bij elkaar gaan staan want "ze zijn veilig met mondkapje'.

en om even voor mezelf te spreken: ik vind die mondkapjes echt verschrikkelijk en kan er niet aan wennen. geeft me een hoop stress. ook door mn ASS. ik draag ze dus alleen waar het strikt noodzakelijk is. op mn werk, af en toe in een winkel en enkele keer als ik naar de huisarts moet of bijv in school.
    winkels en dergelijke vermijd ik sowieso zodat ik mondkapje zo min mogelijk op hoeft. ik kom eigenlijk niet eens in winkels. 1x per week 10 min in de AH omdat het moet.
    dit is de zoveelste maatregel die erbij komt en dit is echt voor mij de grens. buiten werk/winkels enz is voor mij "mondkapjes vrij". en dat kan je achterlijk vinden enz maar dit is hoe ik het voel.
    pas ook nog dat ze op de stal van mn paard mondkapjes wilden gaan invoeren. nou, ik kon wel janken. 1 van de weinige plekken waar ik nog een beetje tot rust kan komen en "vrij" kan zijn van die kut mondkapjes/corona gedoe en er niet steeds mee geconfronteerd wordt.
    gelukkig niet door gegaan. maar echt, ieder heeft zn grens en bij mij en vele andere ligt die hier.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Jee, kan het iets minder agressief zeg.
    Ik ga hier niet verder op in want ik geef netjes mijn mening. En dat jij daar anders over denkt dat kan.

Seffie, Trirani, MamavanLieverd en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat begrijp ik tot dusver ook even niet zo goed nee..

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kijk dat maakt een hoop duidelijk, dankje!

Deel Deze Pagina