Klopt! Dus wordt super hierzoon en dochter zijn 2 klassen, ikzelf heb 3 klassen onder mijn hoede en ik doe 2 dagen een pauze vervanging... dus eigenlijk 4 klassen. Totaal 6 klassen, wanneer gaan we voor het eerst in quarantaine
Ik heb geluiden gehoord dat er veel scholen toch gaan splitsen, zoals in het voorjaar. Maar ik vraag me af.. als er in de ene helft een besmetting is moet de juf dan toch ook hoe dan ook in quarantaine..
Hahaha dit wordt dus gewoon scholen sluiten en alle ouders ook thuis. Voor 1 maart zit half Nederland in quarantaine..
Ja dus dat gaat ook niet tenzij er ineens zoveel leerkrachten zijn dat ze elkaar kunnen afwisselen. Is planning technisch ook echt te doen..
Hahhah wat een grap. Maarja als kind in quarantaine moet dan moet ik sowieso ook thuis blijven. Maar zou gek zijn als m'n man dan ook thuis moet blijven.... en wat zeg je dan tegen je werkgever? Meld je je dan ziek? Denk niet dat veel werkgevers erom staan te springen om voor de kosten op te draaien van het niet aanwezig zijn.
Het ging mij erom dat je dus afstand moet houden. Niet knuffelen met je kind. Was hier ook het advies wat een vriendin kreeg toen haar dochter bij iemand was geweest die later positief was. Nou sorry maar niet knuffelen is volgens mij nog veel schadelijker voor een kind
Uitgaande van de reguliere richtlijnen die gehanteerd worden na contact met iemand met corona blijft alleen de persoon die in contact is geweest met de persoon met corona thuis in quarantaine en mag de rest van het huishouden gewoon naar buiten. Ik begrijp niet waarom dit nu anders zou zijn
Als de klassen twee leerkrachten hebben dan zouden ze de kinderen nog daar over kunnen verdelen. De kinderen die de meeste begeleiding nodig hebben bij de leerkracht die de meeste dagen er is. (Ik hoop niet dat ze dit gaan doen).
Dit idd. Als je nu als volwassene in quarantaine zit (bijvoorbeeld na melding coronamelder) mogen je kinderen gewoon naar school.
Dat ligt aan de werkdagen van deze leerkrachten natuurlijk. Soms heeft een klas wel 2 leerkrachten maar eentje werkt 4 dagen en de ander 1. En je blijft een probleem houden wanneer de ene in quarantaine moet.
Maar dat gaat toch bijna niemand doen? Stel mijn kind komt thuis te zitten omdat er een kind in haar klas besmet is. Dan blijft ze thuis uit school maar ik ga dan niet met mijn gezin in quarantaine. Mijn oudste kinderen hebben al weet ik het hoe vaak met besmette kinderen in de klas gezeten en mijn oudste dochter is 1x in quarantaine geweest ivm nauw contact voor langere tijd maar toen ben ik toch echt gewoon aan het werk gebleven, boodschappen en alles gedaan. Ze weten inmiddels van gekkigheid niet meer wat ze roepen. Ik doe daar echt allemaal niet aan mee, dan maar een asociaal mens maar ik blijf liever zelf nadenken als dat een ander dat voor me gaat doen.
En zoals bij dochter, die heeft 2 juffen, maar die werken ook als duo in groep 5. Dus ze werken allebei 5 dagen. Dan zou groep 5ook een probleem hebben.
Ja en sommige hebben er maar één. Ik bedoelde meer hoe het mogelijk zou kunnen zijn. Maar hopelijk gaan ze gewoon draaien in eerste instantie. Als er veel klassen uitvallen kunnen ze alsnog gaan splitsen.
Idd, en dan wordt er niks gezegd over afstand moeten houden tot huisgenoten of bv allemaal thuis moeten blijven. Dat geldt alleen bij quarantaine ivm zélf klachten (icm koorts of benauwdheid) hebben, niet na contact met iemand en zelf klachtenvrij zijn. Bij quarantaine vanwege contact met een besmet persoon mag de rest van het gezin gewoon naar de supermarkt, werk etc, dat is bij kinderen straks vast niet ineens veel strenger dan nu bij volwassenen - want dat slaat nergens op