Ik vraag me dit ook af... mijn dochtertje gaat straks voor het eerst naar het kdv, en ook al zouden er 'minder snottebellen' komen, ze pakt straks natuurlijk alles mee omdat ze haar immuunsysteem nog moet opbouwen. Zit ze straks meer thuis dan bij de opvang haha
Wij hebben inmiddels ook bericht gehad. Ze kiezen ervoor om geen continu rooster in te voeren. Ze verzoeken om een kind thuis te laten eten als dat mogelijk is. Maar ondertussen vragen ze ons wel om een mondkapje te dragen tijdens het wachten...
Ik heb tot nu toe nog geen enkele ouder gesproken die dit ook vinden. Je kan het toch altijd nog doen? Als je het wilt, kan je je kind laten testen.
Dat laatste mogen ze niet vragen ivm de AVG en het is ook geen officieel document. Je naam staat er immers niet op, enkel de dag en tijdstip dat hij is afgenomen. Wij mogen het ook niet aan patienten vragen. Als een patient belt voor het maken van een afspraak ivm langer bestaande keelpijn en hij zegt zojuist een negatieve test te hebben gekregen dan mag ik niet vragen naar een document. En inderdaad als je kind geen DigiD heeft gaat het enkel via de telefoon en is er sws geen document. Huisartsen ontvangen namelijk ook geen uitslagen. Heel sporadisch bij een positieve uitslag maar lijkt ook steeds minder te worden gedaan door de ggd
Dit is echt heel goed geregeld. Ik hoop het vanavond te horen. Kreeg wel een online melding dat de leerkrachten morgen tussen 10 en 12 uur niet online beschikbaar zijn omdat ze zich moeten voorbereiden voor aanstaande maandag. Vraag me dan ook af wat je in godsnaam moet doen in die tijd. Ik verwacht op zich geen gekke dingen maar je weet maar nooit wat ze nu weer uit hun mouw gaan schudden
Dit mag inderdaad echt niet. Wij als zorgverlener mogen het al niet vragen aan een patient, laat staan een leerkracht. Ook weer zoiets.
Hier precies hetzelfde. Nu een bericht gehad dat ze vanavond de plannen nog gaan bespreken en we het morgenochtend horen. Dan denk ik wat zullen ze allemaal aan gaan passen. Als ik zie dat er op veel scholen weinig wordt aangepast. Maar onze school is met alles extreem voorzichtig.
Ze mogen dat niet vragen inderdaad. Maar misschien denken ze 'we proberen het gewoon'. Maar dan worden ze vast snel terug gefloten. Wij hebben nog niks gehoord van school.
Ik zou het zelf niet geven, ook al ben ik helemaal niet tegen testen etc. Maar als mijn kind na 5 dagen negatief test, gaat het weer naar school zónder screenshotje van de uitslag. Als ze dan niet naar binnen mag, ben ik benieuwd wat de directrice me gaat vertellen
Onze school valt op zich wel mee maar misschien hebben die nu ook wel de Corona kronkel in hun hoofd. Ik kijk nergens meer van op. Ik hoop dat het zonder al teveel poespas zal gaan. We wachten maar af.
Eigenlijk ook gewoonweg brutaal dat ze het durven te vragen. Nog even en ze willen je medische dossier als bewijsvoering. Ik noem het tegenwoordig maar de Corona kronkel die steeds meer mensen aan het ontwikkelen zijn
Net bericht gehad. Er verandert weinig. De groepen 1/2 en groep 2/3 gespreide tijden halen en brengen. Geen mondkapjes, ook niet in groep 7 en 8. Liefst thuis eten, zodat ze geen overblijfouders nodig hebben voorlopig. Verkouden en/of andere klachten is thuis blijven en testen, 'conform de richtlijnen'. Maar voor alleen verkoudheid is toch nog geen richtlijn op dit moment? Daar zijn ze nog in overleg over toch?
Bij ons wordt ook aangegeven om de beslisboom te volgen, maar dacht dat die nog aangepast moet worden?
Hier moet je ook aantonen dat je een negatieve test hebt na 5 dagen anders mag je niet komen. Weten ze dat je geen uitslag op mail oid krijgt als je geen digid hebt?
Even een vraagje: Ik lees nu al een aantal keer dat ouders een DigiD aanvragen voor hun jonge kind om snel uitslag binnen te kunnen krijgen van de test. Ik neem aan dat je niet meerdere DigiD op 1 app kan zetten? Ik heb de app met mijn eigen DigiD. Kan daar een kind bij? Zonder, hoe krijg je de uitslag als je het niet via de app doet? Moet je dan met gebruikersnaam etc inloggen op de website?
Heel eerlijk? Ik zie het wel gebeuren dat er ouders erover gaan liegen. Als je de reacties leest op social media... En echt niet negatief bedoeld hoor! Maar puur realistisch. Ik hoop echt dat het grootspraak is en dat mensen beter zullen nadenken!