Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    hier krijgt mijn oudste wel in groep 3 thuis lessen, 2 keer per week 30 minuten lezen, 2 x per week uitleg over een vak en iedere dag kringgesprek en vragen moment. maar wij moeten dus tussen 10.30 en 13.00 iedere dag helpen om hem online dingen te kunnen laten doen. gelukkig is dit deels onder lunch tijd, maar dit komt er dus op neer dat ik of mijn man in die tijd geen werk kan doen, dat moet je als ouder maar net kunnen rondbreien met je werk schema's.
    Dan geef ik liever op een door mij gekozen tijdstip de vakken vanaf een papiertje, dan dat je 2 uur lang je kind moet begeleiden bij iets waarvan hij na 15 minuten zijn concentratie wel kwijt is. Dan snap ik wel dat je online lessen pas bij iets oudere en zelfstandige kinderen geeft. natuurlijk is het goed en leuk om de groep te zien, om de klas te zien. maar als dit zo gaat al vorig jaar, waarin de juf totaal geen leiding gaf aan de gesprekken, dan is het voor mij snel afgelopen hoor met de kring gesprekjes. dan doen we alleen de noodzakelijke lessen.
    Ik hoop ook dat het allemaal een beetje gaat lukken. wij gaan het in ieder geval proberen. De jongste (groep 2) heeft ook nog 2 x per week 30 minuten kring gesprek, van 8.30-9.00.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij kregen vorig jaar in groep 2 alleen een stapel kleurplaten mee en verder helemaal niks... dus ik ben al dolblij dat we nu een schema hebben en goed lesmateriaal en dat de juf dit ook na gaat kijken:D

hummeltje5, Zonnestralen en Taiga vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Die van mij zit in groep 8. :roflmao::|

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Gr 1 heeft 3 taken aanstaande week
    1. zoek in tijdschriften gezond eten en knip en plak( uhhh geen tijdschriften in huis)
    2. Letterzoeker G kleur de letter G in een zwembad vol letters
    3. Kleur de fruitschaal in.

gr 2 heeft taak 2 net wat anders: zoek woorden in tijdschriften met de G en knip en plak

Denk dat dochtertje zo klaar is
    Maar goed ik zoek wel weer zelf werkbladen voor haar

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Exact dit!

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dieptriest toch. En daar wel gewoon je weeksalaris voor vangen hé!

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Hier is er een i- juf ingesteld
    Zij heeft onderzoek gedaan in haar scriptie naar het online aanbod voor basisscholen.
    Dus wij werken nu met miloo
    Daarin worden er heel veel apps en sites aangegeven waar ze opdrachten kunnen doen
    Ook op school werken ze ook met online modules welke de juf kan inzien.

hummeltje5, Syane en Youtan vinden dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    heel goed hoe je dit doet hoor. ik zit er dus ook niet op te wachten om iedere dag 2 uur mijn kind te begeleiden met online meetings. in tijd waarin wij ook moeten werken. een kind in groep 3 heeft ook begeleiding nodig bij die online meetings. dan ga ik liever op een ander moment rustig die filmpjes kijken.

iedere ouder zal daar ook zelf zijn mening over hebben, en een ander kind kan misschien wel 2 uur lang zelfstandig bij zo'n meeting zitten. maar hier lukt dat niet.

ik hoop in iedergeval dat we snel weer normaal naar school en aan t werk kunnen.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Ze hebben een combi klas van gr123 ( 25 kids) en serieus elke dag 2 juffen daarvoor en 2 stagiaires dus vind het ook er jammer

Syane vindt dit leuk.
  10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Bij onze school zijn de juffen van groep 1/2 druk met de noodopvang van kinderen zodat andere online lessen kunnen geven, misschien worden er bij jullie achter de schermen ook wel allerlei dingen gedaan waarvan je niet weet.

hummeltje5 en NiekeKris vinden dit leuk.
  11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Nou dit is dus precies wat ze hier doen. De stof gaat verder. We hebben denk ik gewoon de lesbrief van de juf gekregen want het logo van de methode staat erop met daarbij de weekstof per lesdag uitgesplitst met een linkje naar het ankerverhaal en elke dag het linkje naar de stof.

Precies hetzelfde wat ik ook van de juf kreeg toen we zelf thuis zaten met corona. Voor toen was dat prima want ik begrijp dat de juf op school bezig is, voor nu vind ik het mager omdat nu iedereen thuis zit.

Ik wacht de meet van morgen even af en kijk even of er nog wat aanvullends komt en dan bedenk ik of ik ga mailen.

12. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.437
    2.227
    113
    Ja mijn dochter zit in de kleuterklas en dan krijg je inderdaad alleen werkbladen of knutselspul.
    In groep 3 was er 1 video contactmoment met de juf dat ze een stukje moesten lezen en 1 videocontactmoment met de hele klas wat vanuit de ouders kwam.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Hier zijn de onderwijsassistentes en 2 parttime juffen die helpen. De rest niet. Die planning hebben we allang binnen

14. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Geen idee of de sluiting lang gaat duren, gelukkig is het hier wel goed geregeld. Onze oudste zit in groep 6 en hun werken bijna alleen maar digitaal via snappet. Met de juf kunnen ze chatten en via google classroom krijgen ze elke dag les. Onze oudste heeft dyslexie en mag 2x per week 2 uur naar school.
    Onze middelste zit in groep 3 en mag ook 2x per week 2 uur naar school en krijgt dan extra hulp met lezen. Op die 2 dagen maken ze ook hun andere werk op school. Dit regelen ze allemaal vanuit school erg fijn!

hummeltje5, Syane, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Wat goed geregeld

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En waar het niet goed geregeld is, zijn de kinderen weer de dupe van, erg fijn. Er zijn kennelijk geen enkele richtlijnen en elke school doet maar wat. Schandalig. En uiteraard niemand is verantwoordelijk.

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Het is niet onze school. Dus geen idee of zij dat daar doen. Maar dan nog. Met 2 juffen en2 stagiaires mag je wel meer verwachten dan dat beetje wat aangeleverd is nu. Al zouden ze zelfs noodopvang verzorgen. Thuisonderwijs is wel ff wat meer dan 3 opdrachtjes knippen en plakken hé.
    Op onze school weet ik trouwens zeker dat ze niet druk zijn met noodopvang want daar zijn in totaal 10 kinderen waar 2 leerkrachten mee bezig zijn. De rest geeft geen online les, kijkt geen huiswerk na, maakt geen instructie filmpjes enzovoorts. Wat ze wel doen? Geen idee. Misschien hun eigen kinderen privéles geven?

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Wauw! Wat fijn. Hier niks van dat alles :cry:

19. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier was bij ons de juf vorig jaar alleen bij stem te horen. In het filmpje zag je dan het scherm met instructie/het boek. Het waren perfecte filmpjes, ook zonder de juf in beeld maar alleen met stem.

NiekeKris en Syane vinden dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sorry! Dan heb ik je post verkeerd gelezen. Zit een beetje te vol met de teleurstelling en boosheid richting de collega's waar zoontje bij in de klas zit. Zo is het super!

Voor spelling gebruik ik idd ook de filmpjes van Snappet. Voor taal heb ik filmpjes gemaakt. En rekenen online in groepjes. Voor sommige vakken heb ik ook nog wat kleine instructiegroepjes.

Maar bij groep 3 krijgen ze op onze school dus 0,0 uitleg. Niet eens een filmpje van de digibordsoftware. En ze moeten o.a. de ng en de nk leren als nieuwe letters. Die zijn gewoon best lastig. En dan zonder zelfs maar een filmpje. Ik vind dat echt niet kunnen.

Deel Deze Pagina