Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Dat kan sowieso (al vind ik het zelf echt super irritant als ik en een verhaal moet vertellen en de chat bij moet houden... :oops:). Maar met bv. Kahoot of digitale whiteboards heb je ook als 'volger' twee schermen (op één of twee devices dus).

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    20210103_125927.jpg

Haha hier zijn ze nogal zeker van hun zaak:p

Lisa280887 en Mamafiets vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.039
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo.
    Bij die grote meetings zit er dan vaak ook een extra mannetje naast die de chat volgt. Dat heb je als juf niet natuurlijk.
    Maar dan heb je ook geen publiek van 100 man mag ik hopen :)

Pfff. Ik zie als een berg op tegen morgen. Met een kwart van mn energie een dubbele dagtaak :cry:

Ik ga nog maar een keer mijn zegeningen tellen en bedenken waar het allemaal nog veel zwaarder is. Voor wie we het allemaal doen (is mm zusje die zo hard moet werken). En dan een blij muziekje op om de moed erin te houden:thumup:

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik geef geen les, maar ik het gebruik het op mijn werk wel voor bepaalde brain-storm achtige meetings. Dan deel ik de groep in kleine groepjes en kunnen ze daar bijvoorbeeld 20 min aan de slag en dan komen ze weet terug en moeten de groepjes een voor 1 hun idee presenteren. Ik kan me voorstellen dat dat in het onderwijs ook heel goed werkt!

HappyRabbits vindt dit leuk.
  5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bijna iedereen die ik ken heeft het idd via de zorg gekregen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Jawel, maar niet tijdens deze korte online-lessen. Wij hebben 35 minuten voor contact en instructie, daarna kunnen zij zelf samenwerken als ze dat willen, maar voor geschiedenis zie ik hier het nut niet voor in en voor Maatschappijleer heb ik een behoorlijk strak schema voor het volgende PTA (schoolexamen). Huiswerk beoordelen doe ik zelf. Tijdens de lockdown hou ik alles strak in handen :) ze krijgen ook elke week een cijfer voor het huiswerk en ik check d3 aanwezigheid minimaal 2x per les en maak een uitdraai aan het eind van de les.
    Ze moeten bij mij ook hun camera aanzetten en aan een tafel zitten en tijdens de les zie ik ook wie in d3 digitale methode zit en wie niet. Ze vinden me behoorlijk streng, maar ze doen het wel. Ik heb vorige keer ook geen last gehad van achterstanden. En ondanks dat ze me streng vinden, hebben ze wel in de les gezegd dat ze dat fijn vonden, want bij andere lessen gingen ze gamen, slapen en zelfs douchen, (wat ik snap, had ik nl ook gedaan op die leeftijd :D

Nellie4, autumn86 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik weet niet welke tool je gebruikt... je moet even testen of je vantevoren de groepjes kunt klaarzetten, want als je terplekke 30 kinderen in groepjes moet gaan slepen dat kan een gedoe zijn. Aan de andere kant weet je dan wel 100% zeker dat iedereen in het goede groepje zit en ook weer terugkomt in de hoofdmeeting. Je ziet ook soms dat mensen zichzelf in groepjes moeten verdelen en op een afgesproken tijd weer terug moeten komen in de hoofdmeeting, maar dan raak je weleens mensen “kwijt”

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ook met 30 is het amper bij te houden, kan ik je vertellen. ;) Zeker als ze 'nutteloze' dingen typen. :roflmao: Met een extra persoon is het goed te doen. :)

cowgirl80, HappyRabbits en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Is een hoop gedoe inderdaad, maar het werkt wel als je ze vooraf een opdracht geeft waar ze even mee bezig zijn voordat ze in het groepje iets gaan doen. :)

@HappyRabbits: Ik geef geen les in het VO, maar werk wel veel met breakoutrooms. :)

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klinkt toch wel goed. Ik ga het toch een keer proberen. En dan vooraf inderdaad een duidelijke instructie en opdracht. We hebben hier 45 min per les. En na 10 min eenrichtingsverkeer is de aandacht online echt wel weg. Ze zitten al de hele dag achter het scherm, dus de afwisseling lijkt me wel belangrijk. En kahoot kennen ze nu wel.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Om deze reden zijn online lessen hier teruggebracht naar 30 min. Vaak 15 min instructie en daarna een opdracht.

Syane vindt dit leuk.
  12. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vandaag ook de instructie's gekregen....Dagplanning voor morgen met een link naar een yt filmpje met een andere juf en voor de rest staat er in de mail wat we morgen moeten doen.Stelt niet veel voor, het werk had mijn zoon al af (groep 3) terwijl we morgen pas hoeven te beginnen.Het is nog geen uur werk per dag op deze manier.
    Juf belt ergens deze week nog en donderdag een team gesprek van 15 minuten met 2 andere klasgenootjes.Ik heb geen idee hoe teams werkt en of mijn zoon het aan kan om met zijn klasgenootjes te praten, hij mist ze al zo erg...Tijdens de vorige sluiting wilde hij ook echt niet met de juf praten bv.Enige voordeel is dat het nu iets meer is als de vorige keer...o_O

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Wij werken veel met Lesson Up. Kan je ook delen in Teams. Is echt een fijn programma, je kunt het als klassikale les gebruiken, maar ook lessen maken die ze zelfstandig doorwerken, bv na de les om alles te herhalen. Je kunt er filmpjes in verwerken en allerlei vragen maken (open, mc, sleepvragen etc.). Je kunt er zelfs mee toetsen. Wij hebben op school het meest uitgebreide abonnement, dus weet niet precies wat je in de gratis versie kan.
    Ik maak (of leen) ook lessen over van alles en nog wat voor mijn dochter.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nog niet zelf gebruikt in de les. Wel al een paar keer tijdens studiedagen die door anderen verzorgd werden dat ik zelf in een break-out room werd gezet. Dat was toen in Zoom, maar ik heb inmiddels gezien dat het ook in Teams kan. Daar ben ik wel erg blij mee, het lijkt me prettig werken! Ik weet alleen nog niet waar en wanneer ik het ga toepassen. Het lijkt me inderdaad onhandig om de break-out rooms tijdens de les nog te moeten maken (groepjes goed indelen). Maar ik vind het wel fijn dat je dan als leerkracht echt bij al die groepjes even kunt 'inbreken', net zoals je bij een gewone les langs de groepjes loopt. Dat is dan bij een break-out room makkelijker dan wanneer je ze aan het werk zet en ze zelf gaan videobellen met elkaar, dan kom je er nog goed meer bij.

Ik heb besloten om het nu nog even niet echt in te zetten, maar het wel even een keer uit te proberen. Mochten de scholen toch langer gesloten blijven, kan ik het dan vanaf week 3 wellicht inzetten. Ik werk trouwens in het PO in groep 8. We werken bij begrijpend lezen met de methode 'nieuwsbegrip'. Daarbij moeten de kinderen na een klassikale introductie in 3-tallen aan de slag. Dus daarbij zou ik het wel heel mooi in kunnen zetten.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als onze mailingen richting ouders, moeten goedgekeurd worden door de directie. Dus òf ze hebben het gewoon goedgekeurd zonder het te lezen. Of ze vinden het wel best zo. Dus in beide gevallen... jouw laatste zin geeft mijn mening weer.
    Ik heb wel contact gehad met de betreffende collega. Ik hoop dat ze er in de vakantie over heeft nagedacht en dat er toch wat meer voor de kinderen gedaan gaat worden. Anders staan voor de eerste week voor de dagen waarop mijn man en ik allebei werken, in ieder geval al mijn eigen filmpjes klaar voor onze zoon. Dus voor hem heb ik het probleem opgelost. Dat voelt niet helemaal eerlijk richting de andere kinderen van zijn klas. Ik vind alleen niet dat ik dit aan de ouders van zijn klasgenootjes kan sturen. Dan passeer ik mijn collega's wel heel erg. En bovendien heb ik de filmpjes nu ook echt op zijn niveau afgestemd, dus andere ouders hebben niet aan alle filmpjes ook echt iets. (Hij maakt pluswerk.)

Er gaat hierover trouwens ook nog wel een berichtje naar onze directie hoor. Maar dat had nu geen zin. Ze hebben vakantie, tenslotte.

Ik heb sowieso als 3 weken niks van ze gehoord... ook niet nadat de schoolsluiting was afgekondigd. Dus... (zie nogmaals jouw laatste zin.) Om te janken. Het enige wat ik kan doen is het voor mijn klas zo goed mogelijk doen en collega's die wel willen helpen waar nodig.

16. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Premier Johnson: waarschijnlijk strengere maatregelen nodig
    De Britse premier Johnson heeft aangekondigd dat er waarschijnlijk striktere lockdown-beperkingen nodig zijn in zijn land. Zijn kabinet denkt na over een reeks maatregelen, zei Johnson in een gesprek met de BBC. Johnson wilde niet zeggen om welke beperkingen het zou kunnen gaan.

Met name in Zuidoost-Engeland was de afgelopen weken een forse toename te zien van het aantal besmettingen, mede vanwege de nieuwe Britse coronavariant die besmettelijker is dan de oude variant.

Johnson denkt dat ondanks die toename basisschoolleerlingen gewoon naar school kunnen. De kerstvakantie is morgen voorbij en de meeste scholen gaan open. Alleen in Londen en delen van zuidoost-Engeland blijven de schooldeuren voorlopig dicht. "Ik twijfel er niet aan dat de scholen veilig zijn, en onderwijs is een prioriteit", aldus Johnson.

Uit het liveblog van de NOS. Zelfs in Engeland gaan de scholen open!

Mamafiets, aardbei1707, Anouk2005 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    @HappyRabbits en @tupp: Het indelen is even een handigheid die je door moet hebben, maar is wel te doen. En je kunt leerlingen ook zelf iets laten kiezen of random groepjes samenstellen. Allerlei mogelijkheden. Gewoon eens mee experimenteren (al is het maar om het experimenten ;)).

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    @Youtan: De mogelijkheden van de gratis variant vond ik erg beperkt. Ik ga nu experimenteren met Nearpod, daarmee kun je met de gratis versie ook al best het eea.

In Zoom kun je trouwens ook polls toevoegen, dat vind ik ook erg handig.

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Niet te bevatten dit en hier maar dicht houden

februari2012 en tuc vinden dit leuk.
  20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dit is ook leuk en kan ook in Teams

Youtan, NiekeKris en HappyRabbits vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina