Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik begrijp je punt wel maar het klagen bij de directie heeft geen nut, krijg je als antwoord dat ze druk mee bezig zijn en hun best doen. Dan zou je bij een koepel moeten klagen maar a wil je dat en b levert waarschijnlijk ook niet heel veel op. MR is hier vier handen op een buik met de directie.

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dan nog. Ze hadden al zoveel tijd;) Maar okee.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan zou ik dus bij de koepel klagen. Niets doen levert sowieso niets op.

hummeltje5, rijo en NiekeKris vinden dit leuk.
  4. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

We kregen 3 werkboekjes en materiaal voor 2 werkjes. Werkjes zijn al af:roflmao: Ook moet hij de hele week een weerkalender bijhouden. En een gymfilmpje van zijn eigen meester. Volgende week gaan ze samen met een pasr kinderen en de juf een spelletje doen via teams.
    Toen ik de foto van de werkjes opstuurde in parro kreeg ik wel direct een extra uitdagende opdracht voor hem terug op het gebied van ruimtelijk inzicht. Ze kent hem goed. De boekjes zijn wel echt veel te gemakkelijk voor hem, maar voor de rest van de klas prima. Dat heeft ze hem ook gezegd bij het ophalen en dat hij het zichzelf soms wat moeilijker moet maken.
    Verder gaan we zelf van alles doen dus zich vervelen doet hij niet. Dat doet hij sowieso niet,hij speelt en knutselt de hele dag door zelfstandig. Zo heerlijk! Heb ook wat leesboekjes besteld, lezen gaat steeds vloeiender en hij vindt het ontzettend leuk!

Neuzeke en bosi333 vinden dit leuk.
  5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier hadden ze voor de vakantie een aantal standaard opdrachten gekregen waar de leraren niet zo veel aan hoefde te doen. De kleuters hadden een werkboekje, groep 7 (en de rest denk ik ook) de digitale lessen. In de vakantie voor beide al een werkplanning gekregen met voor de kleuters een extra werkboekje en veel opdrachten, dat moet ‘natuurlijk’ wel allemaal samen gedaan worden. Voor de oudste stonden vanmorgen al verschillende instructiefilmpjes online. Naast het normale taal en rekenen hebben ze ook gym oefeningen en verschillende creatieve schrijf en teken opdrachten. Elke dag weten ze welke leerkracht ze kunnen bellen of chatten, de leraar belde Q vanmorgen zelf al om te checken of t allemaal lukte.
    Hulde aan de leerkrachten dus, super dat ze het weer zo oppakken!

Al hoop ik wel echt dat het bij deze 2 weken blijft. Voor 2 weken is het nog wel haalbaar om mijn eigen werk heel anders in te delen, hoe langer t duurt hoe lastiger natuurlijk.

6. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Wat een verschil met de eerste lockdown, hier. De oudste 2 (groep 8 en groep 6) hebben een dagschema en workshops in Teams. Als ze vragen hebben stellen ze die via Teams aan hun leraar. Ook hebben ze een gezamenlijke dagopening en -sluiting en goede pauzes: we zijn tussendoor even een rondje gaan lopen en hebben uitgebreid geluncht met het hele gezin.

De vorige keer was het chaos en met zn allen aan de keukentafel. Stencils printen en alles uitleggen, nul contact met de leraren, alleen wat filmpjes toen. Dit is beter te behappen.. man en ik wisselen nu ook bewuster af. Tuurlijk, leuk is het niet en de tweejarige houdt me flink van mijn werk, maar het is wel oké.

hummeltje5, Mamafiets en Trirani vinden dit leuk.
  7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Vandaag de opdrachtjes gekregen van school voor groep 1. Het is een werkboekje met drie simpele werkblaadjes en vier kleurplaten. Had eigenlijk wel iets meer verwacht?

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier nu ook begonnen. Al voor de vakantie kregen we een pakket mee en vandaag begon de dag met de hele klas op teams. Op een paar na. De opstart ging wat stroef maar het is toch gelukt. Voor elke dag hebben we wat taken en dat ziet er allemaal goed uit.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik zou eerder leerplicht of gemeente benaderen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.898
    5.208
    113
    Home
    Wat slecht
    Scholen hebben genoeg tijd gehad om alles op tijd klaar te hebben en gelijk vandaag te beginnen

Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Eerste dag zit erop.
    Oudste was de hele dag online! Wel met boeken en schriften ernaast. Die hebben gewoon het normale lesprogramma gevolgd.
    Ik heb er weinig van meegekregen. Zat rustig in zijn eigen kamer en kwam er alleen uit voor de pauzes.

Toen ik vroeg hoe het was zei hij "poep"

Jongste zijn klas is in drie groepen verdeeld en hij had twee sessies. 1 in de ochtend en 1 in de middag. En wat opdrachten voor de rest van de tijd. Die vond het wel heel leuk.

Mama is moe en baalde van de slechte verbinding met het eigen werk (Met 4 man tegelijk online vraagt best veel van je Wi-Fi o_O)

Maar al met al ben ik positief over hoe het liep.

Relax vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Je merkt hier ook dat zowel school als wijzelf veel geleerd hebben van de eerste keer.

Relax en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.499
    4.339
    113
    Vrouw
    Wij hebben het internet ook drastisch verhoogd! Wij zitten met zijn drieën in Teams, was in maart/april niet te doen. Vandaag ging het goed.

Ze deden het ook goed op school, ze is van 9-14 toch wel constant bezig geweest. En daarna had ze ook nog online pianoles, dus wel intensief hoor. Ze wilde niet eens meer buiten spelen, zo moe was ze er van :)

Mamafiets vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.330
    36.187
    113
    Hier is het ook veel beter dan in maart. Ze hebben tot 12.00 uur les gehad en moesten daarna nog wat opdrachtjes doen. Met 5 man op internet (4 teams) gaf eigenlijk niet eens problemen.

15. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.605
    1.732
    113
    Ik vind dat ook niet meer dan logisch eigenlijk. Ik las hier in het voorjaar ook veel over ouders die les gaven aan hun kinderen. Maar dat moet toch eigenlijk niet nodig hoeven zijn:)

Ik was niet thuis, maar onze meiden hebben een prima dagje gehad zeggen ze.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had gedacht dat ik bv wel even moest helpen met Teams, met een sommetje hier en daar etc - maar het ging echt goed. Ze zijn erg gewend al aan online werken en in Teams wees het zich eigenlijk ook vanzelf. En ze vonden het allebei heel erg fijn vandaag, dus dat is ook mooi :)

In het voorjaar zat mijn jongste nog in groep 2 en kreeg ze niet veel werk, paar kleurplaten en simpele werkbladen - dat had ze zo af en dan moest ik de rest verzinnen ;)

Beukenhaag vindt dit leuk.
  17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier hebben ze van school allemaal hun eigen chromebook meegekregen voor de vakantie. De dagen voor de vakantie al online gebeld om te testen en nog wat zelfstandig werk.
    Vandaag echt online les vanaf kwart voor 9 tot 12 met even pauze tussendoor. In de middag nog wat zelfstandig werk.
    Veel beter als vorige keer. Ze hebben er nu ook meer zin in. Vragen stellen is makkelijker.

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier een groep 1 met een dagtaak: vakantietekening en voor de week een takenbingo dat is gewoon een aantal opdrachtjes.

In de ochtend wel een filmpje voor de opstart. Verder stond vandaag in het teken van inbreken op squla. De doorkoppeling van hun portaal was niet meer van toepassing, en de tijden waren veranderd. Nu staat Squla open van 12:00-16:00 (geen eerdere ervaring mee) maar dat was kennelijk 10-15 begreep ik. (schoolaccounts)

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Vind ik voor zijn leeftijd echt een compliment waard. :thumup: Online lessen volgen is best pittig. Wifi bereik zit hier ook aan zn grens. Met mijn werk trek ik de lijn bijna dicht :roflmao:.

Mamafiets vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook weer goed geregeld. Beter dan in maart. Toen 2x per week online meeting en een lijstje wat ze per dag af moesten hebben. Dat was soms heel snel klaar bij oudste...

Nu een compleet dagprogramma onder schooltijd. Inclusief de reguliere pauzes. Elke dag online meeting met de meester met kleine groepjes van 4-5 leerlingen.
    2x per week meeting met z'n allen zodat ze met elkaar kunnen kletsen.

Chromebooks van school geleend.

Vandaag naar school. Daar al het werk gemaakt , online geweest met de meester. Alle leerkrachten waren gewoon op school. En totaal 12 kinderen. Netjes dus.

Deel Deze Pagina