Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Jullie waren al in therapie?

    Ik herken het erg van onze dochter ( die nu ze ouder is geen tot weinig last meer heeft...vooral na hele goede therapie)

    Meestal lukt een particuliere Psycholoog veel sneller.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    In juli hebben we alles afgerond daar, net voor de zomer. Na 2,5 jaar.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Sterkte :(
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Het helpt wel als je het hele advies leest ipv alleen de samenvatting in de telegraaf, vond ik zelf;)
    https://www.c19redteam.nl/wp-content/uploads/2020/12/2020-12-30_-_Spelen_met_vuur_Scholen_RedTeam_V2.pdf

    Best een goed verhaal eigenlijk. Jammer dat het mij persoonlijk niet goed uitkomt. Maar als er aanwijzingen zijn dat kinderen erger ziek worden van de zuid-afrikaanse variant, laten we dat alsjeblieft eerst heel goed uitzoeken voor we iedereen weer op pad sturen.
     
    Ysabella, Peppabig, HappyRabbits en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    #65 Whoopy, 30 dec 2020
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    Dit is absoluut niet waar!
    Ik volg het red team vanaf het begin. In al hun uitspraken/ voorspellingen hebben ze gelijk gekregen.
    Het red team adviseerde, aansluitend aan de herfstvakantie een week extra vakantie met een korte, strenge lockdown. Dit scenario ( torenhoge besmettingscijfers, oplopende ziekenhuisopnames en vastlopen van de zorg en de feestdagen in het verschiet) was door hun allang voorzien.
     
    Ysabella, Peppabig, Willemijntje19 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    #66 Spectre, 30 dec 2020
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    Ik hoop dat ze weer open gaan. In februari wordt m'n zoontje 4 en helemaal niet leuk om op deze manier te moeten starten. Ik gun hem ook een fijn afscheid van het kdv, niet dat hij ineens naar school moet zonder afscheid te nemen.
    Ik doe hem liever weer naar school als alles weer normaal is :( vind het toch een bijzondere mijlpaal, voor het eerst naar school...
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja in vind persoonlijk dat de adviezen van het red team ook heel erg het ontlasten van de zorg voorop stellen. En het doel van een red-team zou volgens mij juist moeten zijn een “kritisch geluid” te laten horen. Een red team is er om de heersende opvattingen van het management aan te vallen eigenlijk. Dat mis ik soms een beetje.
     
  8. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Het red team kwam al in het voorjaar met sterke aanwijzingen dat vooral pubers grote verspreiders zijn.
    De oren zijn daarvoor hermetisch gesloten. Er was op veel vlakken veel ellende te voorkomen geweest als hiernaar geluisterd was.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  9. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Klopt dit is waar het red team voor staat. Er zijn trouwens wel eerder uitspraken gedaan waar het kabinet in eerste instantie niets mee heeft gedaan. Zo adviseerden ze veel eerder om in lockdown te gaan en waren ook voorstander van een avondklok. Dus dat ze nu roepen hou de scholen langer dicht wil niet zeggen dat dat ook gebeurt.

    Screenshot_20201230-231511_Samsung Internet.jpg
     
  10. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Als we een beetje logisch redeneren, kunnen we op onze vingers natellen dat het 19 januari niet beter gaat. We hebben nu even een lichte daling, maar de feestdagen zullen ws weer gaan zorgen voor een stijging.
    Hoogstwaarschijnlijk is de Britse, meer besmettelijke variant al behoorlijk verspreid in Nederland ( weinig controle op geweest), dus ik heb er geen vertrouwen in dat het op korte termijn beter zal gaan.
    Misschien dat de basisscholen op den duur wel weer open gaan (persoonlijk hoop ik dat van harte!), maar ik reken erop dat mijn puber voorlopig nog wel thuis zit.
    De oudste 2 zitten op de uni en zijn het hele schooljaar al thuis .
     
    hummeltje5 en Juul75 vinden dit leuk.
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Ik moet er echt niet aan denken.
    Wat moet dat moet. En liever nu langer, dan later nog weer een keer.

    Kaar vorige periode ging ik er behoorlijk aan onderdoor. Oudste zat ook absoluut niet meer lekkerin zijn vel. Veel huilbuien, niks willen doen. En als ik hem dan maar liet, toch ruzie zoeken.
    Geen speelkameraadjes hier in de buurt.

    En vooral onderling veel ruzie maken. Oudste toen in groep 4, nu 5, moest constant begeleid worden. De middelste in de kleuterklas was heel ijverig en wilde alleen maar schoolwerk doen en knutselwerkjes waarbij ik ook moest begeleiden. En dan een 2jarige erbij die iedereen en alles verstoorde..

    Ik zie er als een berg echt tegenop. Leuk al die tips van leuke werkjes enzo. Maar ik vraag me echt af hoe mensen dat organiseren met nog een peuter erbij...
    Ik was gewoon jaloers op mijn man die dan de deur weer uitging naar zijn werk..

    Maar goed, tot zover mijn geklaag. Blijkbaar is het nodig. Maar laten we dan verdorie ons allemaal aan de adviezen houden zodat de kinderen snel weer naar school kunnen gaan!
     
    soovi vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Hier gelukkig nog niet aan de hand, maar ze wordt t wel zat bij ons. Kan me dat ook wel voorstellen met twee van die ouders.

    Te oud voor de KDV, zou 4 januari starten op de basisschool (wendagen al gehad). Maar verteld dat dat na de vakantie werd.

    BSO zetten we nog niet in, mogen we wel overigens, maar oma is met pensioen en wil oppassen. Aangezien ze sinds de 11e nergens komt behalve bij ons en dr grootouders, laten we dat maar draaien. Voorlopig de veiligste optie. Die koek is namelijk op als school/BSO wel gaat draaien want dan kan ik de veiligheid voor grootouders niet echt meer garanderen. De rest van de week werken we wel in ploegendiensten.

    Ze heeft een peuterastma achtergrond dus mja, nog geen idee wat ik van die nieuwe variant vind...Kan dr niet in een bubbel zetten voor de rest van dr leven.

    De eerste ronde zat ze ook 10 weken thuis...werd geweigerd obv dr wat zwaardere ademhaling (ze was gezond en is haar normale ademhaling die ze al heeft sinds baby, was ook bekend bij hun ze kenden haar niet anders (ja als ze verkouden was, dan klonk t wel anders)) mja zit nogal een verschil tussen een 3 jarige entertainen en een 4 jarige...Ik dans me t rambam thuis, fitness hoeft daarvoor niet open. Pfffffff! Krijg ook de jumping jacks hier.
     
  13. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Yep. Die hebben we. En ze zitten in quarantaine wegens Corona. Net als een heel stel andere vrienden en kennissen om ons heen. Dus er valt niet veel te spelen.

    Wij zaten tijdens vakanties meestal bij onze familie in het buitenland. Maar dat zie ik nu ook niet gebeuren :p
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Hmmm zie ook geluiden om basisschoolleerlingen regelmatig te testen. Dan toch niet met die neuspeur dingen...Lijkt me niet echt gezond, hou dan nog maar ff dicht.

    Was hier iemand met een schoonvader die een paar keer getest was en chronisch verkouden/dichte neusholtes was toch?
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    als dat zo is, houd ik m'n kind nog wel een jaar thuis. Hij is zo vaak verkouden, ga hem dat niet aandoen zo'n stomme test n
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Zo'n test stelt geen ene hol voor. Sorry, maar gewoon echt niet. Ik snap echt dat gemiep niet en zo denkt mijn kind daar ook over. Ik heb overigens al chronische holteontsteking en nog stelde het niks voor.
     
    Ysabella, Whoopy, Jetje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Die test stelt echt helemaal niks voor.
     
  18. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Er zijn ook speciale testen voor kinderen in aantocht ;) soort spons. Ze moeten op het stokje bijten en dan zit de spons tegen de wang aan zeg maar. Als ze kleinere kinderen meer willen gaan testen, hoop ik dat ze deze testen dan in gaan zetten! Ja. En anders zal hij toch echt aan een normale test moeten, test stelt niet zoveel voor en kinderen hoeven volgens mij alleen in de neus... het is niet anders dan. Thuis houden om niet te testen.. vind ik echt schadelijker dan even zo’n staafje in je neus als ik eerlijk ben.
     
    Vero0504 en soovi vinden dit leuk.
  19. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Ik mis vooral verbinding, maar dat vind ik ook vanuit de premier. De officiële communicatie vanuit de overheid middels persco’s is te weinig. En vooral de tussentijdse uitlatingen naar de media die vooral passief van aard zijn ( de Jonge komt op alles volgende week terug)zorgen voor enorme publieke afkeer, onrust en gebrek aan perspectief.
     
    Oranjerood vindt dit leuk.
  20. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    En over dag m’n kindjes langer thuis zijn, heerlijk. Ik ben normaliter zo’n ouder die ieder jaar het maximale aan regelingen gebruikt voor extra familietijd waarbij ik altijd maximaal ge gestimuleerd wordt en nu kunnen we gemakkelijk zoveel onderwijs missen.... zo haaks allemaal
     

Deel Deze Pagina