Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, heb er zelf wel last van gehad, van mn neus. Ik vond het geen pretje, deed veel pijn en daarna nog uren last van gehad. Ben blij dat het tot nu toe maar 1x nodig is geweest. Maar als het zou kunnen zorgen voor de scholen open, en alleen laten testen bij klachten bij kind, dan zou ik er wel achter staan. Maar voor hele jonge kinderen is er ook een speekseltest.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    voor mij niet nee, maar voor mijn 1 jarige zoontje die heel regelmatig verkouden is vond ik het echt niet prettig (moest vanwege aanhoudende hoest en geen toegang kdv). En mij 6 jarige is erg gevoelig, als het moet, dan moet het, maar ik zou het liever willen vermijden door hem bijv. eerst even thuis te laten. Zelf al 3x getest, dus het is geen onwil en ik vind het voor mijzelf geen probleem.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Maar ik vind het gewoon jammer dat ze alleen maar steeds roepen “scholen dicht” , dat vind ik net zogoed getuigen van tunnelvisie. Ik zou juist meer creativiteit verwachten van een red-team...
    - werkgevers verplichten tot thuiswerk
    - werktijden spreiden
    - niet essentiele beroepen voor 14 dagen stilleggen en compenseren
    - werkgevers een vergoeding geven om thuiswerk mogelijk te maken, als dit een barriere is.
    - manieren om scholen met allerlei maatregelen toch niet en beetje door te laten draaien

    Het is relatief makkelijk en goedkoop op korte termijn om de scholen te sluiten. Maar ik denk dat het op lange termijn juist een heel dure oplossing gaat zijn. Zeker als het straks weer maanden gaat duren.
     
    Gewooniemand, hummeltje5, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Nou als het aan van Dissel ligt kunnen we pas medio februari gaan versoepelen :cry: Zie het somber in:(
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zijn ze 2x getest, en het is niet leuk, maar echt wel te doen. Als ze daardoor maandag nog naar school zouden kunnen, zouden ze het zelf ook prima vinden die 10 seconden licht ongemak.
     
    HappyRabbits en suus1983 vinden dit leuk.
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je hulp hebt gehad heb je vaak zonder verwijzing weer toegang tot hulp. Dus dat is misschien wel de moeite waard om eens te proberen.
    Daarnaast, mocht je een luisterend oor of tips voor structuur nodig hebben, ik heb 2 jongens met ass. Structuur is hier bijna ons levensmotto.


    Dan algemeen.
    Ik hoop ook echt dat de scholen open gaan. De oudste heeft er zo veel moeite mee. Hij heeft de eerste lockdown 2 weken alleen maar boos, verdrietig en wordt kunnen zijn. Meerdere meltdown, soms zelfs op 1 dag. Hij maakte het zijn broertje ook heel lastig....
    Nu gaat het gelukkig iets beter, wellicht omdat het al eens gebeurd is en omdat het nu iets minder plotseling was. Maar nog de eerste dagen huilen en alles aanhalen wat fout ging een alles negatief zien.
    School heeft nu bedacht dat de leerlingen van 8:30 tot 14:15 bezig moeten zijn met school en ook digitaal aanwezig. Als mijn zoon een off-day heeft kan hij dus niet zomaar een dag niets doen. Dat hebben we vorige lockdown wel gedaan en dan de dagen erna wat extra werk. Ik heb nu besloten hem dan gewoon ziek te melden. Het is gewoon te veel voor hem :(

    Sommige kinderen zullen er vast bij hebben, maar voor genoeg kinderen is het een hel. Alle zekerheid word afgenomen. Ze staan gewoon in drijfzand.

    En juist voor die ouders..... Die moeten alles op alles zetten om hun kind staande te houden..
     
    Gewooniemand, Lazuli en tuc vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hier net zo en het is nog niet eens 10 seconden. In de neus een seconde of 3 en die in de keel voel je niet eens echt. Waar hebben we het over.
     
  8. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    En niet alleen hun kind... ik heb een niet essentieel beroep dat niet thuis kan. Dat ligt nu dus ook volledig stil. Als de scholen nog langer dicht blijven vrees ik echt voor mijn baan :cry:
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik laat mijn kind gewoon niet zo'n test doen. Hij is 4.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier heeft de school trouwens allemaal extra "challenges bedacht". Ze krijgen online les tot 12 uur, maar dat zijn niet genoeg uren waarschijnlijk, dus nu krijgen ze allemaal flauwekul opdrachten erbij. Echt niet te geloven. Als dat nu vrijwillig was ok, maar dat is het niet en willen ze dat dochter een brief in haar eigen geheimtaal gaat maken:| en nog meer van dat soort onzin. Verdorie man, ze zit in groep 8, als je meer uren moet maken, laat ze dan wat nuttigs doen!
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Dat jullie zo willen gaan leven prima, om de haverklap naar de teststraat rijden.. maar het mag geen verplichting worden.
     
    Kinderwens87, Zonnestralen en Roosje35 vinden dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zo willen leven? Over overdreven gesproken. Het moet ook zeker geen verplichting worden, hoor je mij niet zeggen, maar die test stelt niks voor, wordt ook eens tijd dat daar wat minder panisch over wordt gedaan.
     
    sprits, MissXray, Mar76 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Helemaal prima natuurlijk, maar voor mijn kinderen zelf is weer naar school kunnen het gewoon waard - dat zegt voor mij genoeg. Zo’n test moet je ook niet opblazen tot iets heel engs.
     
    Gewooniemand, Athina, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Voor kinderen tot en met 6 is er een speekseltest.
     
    Vero0504, Athina en Spectre vinden dit leuk.
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou precies. Soms moet iets. Bloedprikken, vaccinaties ect zijn allemaal niet fijn, maar moet soms wel gewoon.. desalniettemin hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is of dat de andere testen voor jonge kinderen gebruikt gaat worden, maar als het niet zo is. Ja. Dan is het gewoon niet anders.
     
    Athina, Neuzeke en soovi vinden dit leuk.
  17. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het testbeleid gewoon wordt aangepast. Verkouden kinderen opnieuw thuis moeten blijven. En dan testen. Ze zullen het zeker niet verplichten maar anders zit je kind dus langer thuis. Daar ben je vrij in, terecht natuurlijk.
     
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Even in perspectief. Ik vind het voor mezelf niets voorstellen behalve ff vervelend. Overigens moest ik zelf kokhalzen na het staafje in de keel.

    Maar mijn kleuter heeft echt een trauma van die ene keer dat hij getest is. Naast fysiek nog 3 weken af en aan een bloedneus, wil hij nu helemaal niet meer in de auto zitten met onbekende bestemming
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, lijkt me ook. Testen niet verplicht, maar dan wel thuis totdat klachten over zijn. Lijkt me prima om daarmee de scholen weer open mee te krijgen.
     
    hummeltje5, Vero0504, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Eens hoor, denk dat het ook scheelt hoe je er als ouder in staat. Ik ben zelf ‘panisch’ voor naalden, dus als zoon een prik moest dan ging mn vriend mee ;).
    Maar dit is echt niet zo’n big deal en als zoon (7) bij verkoudheid dan gewoon naar school kan, dan gaan we voor zo’n test.
    Overigens voorzie ik nu al een hoop reacties: mn kind heeft ass, is overgevoelig, is te jong, is chronisch verkouden, het hooikoorts seizoen komt eraan, ik wil mn kind niet traumatiseren, het wordt zo een verplichting, etc. Allemaal waar en dan is het lastiger ja.
    Maar laten we er in het algemeen van uitgaan dat dat de uitzonderingen zijn op de regel en dat zo’n test dus kan zorgen dat ze het onderwijs kunnen volgen. Zo belangrijk!
     
    Neuzeke, suus1983 en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina