Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En verder verbaas ik me over reacties “hoezo geen eigen chromebook”. Op onze school hebben ze een pen en papier en een werkboek. De juf is niet elke dag online want ze wordt ook geacht de noodopvang draaiend te houden. Er zijn dus dagen dat de kinderen volledig zelfstandig moeten werken. Dus heel fijn dat ergens online lessen van 9 tot 14 uur zijn, hier iig niet.

Gewooniemand, Zoe123, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, en zo was er op onze school tot nu toe niks aan de hand. Geen enkele leraar besmet tot nu toe en amper ouders en kinderen. Beetje jammer dat dan ook wij dicht moesten.

Gewooniemand, hummeltje5, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    zo sloot ik om 2 uur vannacht de server af. man moet overdag lesgeven, dochter loopt ook in de rondte en ik moet programmeren. Basic mailtjes of administratie is maar een fractie van mn werk. Ik moet pagina's code van 10-24 kantjes die een oud collega ooit heeft geschreven in een totaal andere opzet dan die ik zou hanteren met zware calculaties doorlopen, aanpassen en testen. 1x "mama" en je kan weer terug naar pagina 1 met doorlopen...

Het is klote maar het zei zo. Ik ben verrot en heb er bij de eerste lockdown zo 10 weken gezeten, nee ik kijk niet uit naar een verlenging. Maar we overleven het wel, dochter slaapt tegenwoordig wel beter dan bij de eerste lockdown. Toen was t zonder overdrijven ELKE nacht ook nog eens bal door dr medicatie die een slaapstoornis in de hand hielp en zij van 01:30/02:00 - 04:30/05:00 de party animal zelve was. Adem in, adem uit en ook dit is weer een fase die voorbij gaat.

hummeltje5 en linkiepinkie vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom is dat tegenwoordig toch zoveel met devices werken op school? Mijn dochter heeft al een bril, en al teveel op een device zitten is niet goed voor dr ogen. Bedoel het echt als vraag hoor, geen kritiek ofzo. M.i. is het niet nodig, maar wie weet zie ik het verkeerd.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Elizah

Elizah Niet meer actief

Hier ook geen online lessen.
    Aan t begin van de week print ik een weekoverzicht uit. Daar staan linkjes in waar de juf de stof uitlegt in een filmpje.
    Aan t begin van elke dag nog een kort filmpje van de juffen. Verder is de juf van 9 tot 12 bereikbaar voor vragen.
    Kinderen werken zelfstandig, aan t einde van de ochtend appt de juf de antwoorden door en kunnen ze t zelf nakijken. Gewoon alle boeken en schriften van school thuis.
    Ik vind t ideaal. Je kan t gewoon op de tijd doen die t beste uitkomt, ook met pauzes die je zelf fijn vindt. En geen laptops, tablets of chromebooks. (Daar zitten de 3 anderen boven op )

Gewooniemand en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat er steeds meer digitaal gaat. Iedereen heeft in zijn werk te maken met internet, computers etc. En als het goed is zorgen ze er op school voor dat ze het goed afwisselen met buiten spelen of iets anders doen. Op een scherm kijken op zich kan geen kwaad, als je dat maar niet te lang achter elkaar doet.

Liekje81 vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    https://ozld.nl/sOBC Kijk je kan je eigen school beginnen met een paar ouders, dat is ook wel een ludieke manier van actievoeren:)

hummeltje5 en Venelientje vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mmh ik weet niet of het onder actievoeren valt. Ze doen het om elkaar te helpen maar zo dwing je de opening van scholen niet af denk ik.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee ik denk zelfs dat ze het alleen maar aanmoedigen en denken op deze manier kunnen we de scholen nog wel even dichthouden:D

cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Dat is bij ons op school en wat ik hoor van vrienden ook zo. Blij is men niet maar men staat wel zeker achter de sluiting. Eigenlijk lees ik ook enkel hier mensen die zo fel tegen zijn.

Mar76, Zoe123, Peppabig en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze ook thuis. Beide een werkdag ingeleverd en een dag noodopvang. Hoor hier eigenlijk niemand die zijn kind bij opa/oma/tante/vriendin brengt.
    Bijna alle kinderen zijn thuis en een paar op de noodopvang.

Neuzeke en Youtan vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    Ik werk in de IT, ben wel wat gewend zou je denken maar mijn voorkeur is nog altijd op papier. Zeker als het lastigere materie is. E-ink maakt wel een berg goed maar dat is alleen epubs en pdf zeg maar, niet allerhanden apps waar mn dochter nu ook mee aan de gang gaat. Mijn studie (microsoft examens) kan ik als e-book krijgen maar ik bestel steevast de boeken. Komt gewoon veel beter aan, je kan nog eens fatsoenlijk aantekeningen maken en met een highlighter aan de gang enzo. En ja ik schrijf mn aantekeningen in een schrift, ik ben gewoon hardstikke ouderwets eigenlijk, maar het studeert voor mij het beste.

Als ondersteunend middel (spelenderwijs reken oefeningen voor de training oid) vind ik het prima, maar als hoofdprogramma om de basiskennis te leren echt absoluut niet. Gelukkig denkt haar school er ook zo over, is hij ook wel mede op uitgezocht overigens.

Gewooniemand, hummeltje5 en Liekje81 vinden dit leuk.
  15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Toch grappig, want bij ieder artikel wat ik lees op nos, ad etc staan bijna allemaal reacties van ouders die zeggen doe alsjeblieft de scholen open!
    Maar goed dat kan ook komen omdat alleen die ouders reageren natuurlijk;) Dat zie je wel vaker. Ik kan hier op het forum ook heerlijk mijn frustraties kwijt, als deze sluiting mij niet zo hoog zat was ik hier vast minder te vinden:roflmao:

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    Hier helemaal geen noodopvang. Dochter gaat nu 1 dag naar dr oma. Ze is sinds 14 december al thuis en de enige mensen die we zien zijn onze ouders.

Zodra ze naar school/bso gaat, kan dat niet meer.

Nu is het veilig omdat ze, net als wij, al langere tijd afgezonderd is. Gaat ze naar school of mn man naar de zaak, dan kan ik er niet meer voor instaan. Dus laat maar knuffelen, ze zal t nog een tijd zonder moeten stellen straks.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou niet snel in de klassenapp of tegen een moeder die ik tegenkom in de supermarkt gaan roepen dat ik tegen de schoolsluiting ben. Het is toch een heel lastig onderwerp en ik wil niemand voor het hoofd stoten ook.

Maar hier op het forum heb je meer ruimte en tijd om het uit te leggen en te nuanceren. Ik zou tegen het verlengen van een landelijke schoolsluiting zijn omdat ik vind dat je het per school moet bekijken. In tegenstelling tot winkelcentra gaan mensen niet naar een school verderop als je er 1 dicht doet. En ik vind het onterecht dat de focus nu ineens zo op de scholen ligt, alsof “scholen dicht” het enige is wat nog gaat helpen en het enige is wat we kunnen verzinnen. Het is voor nu een makkelijk uit te voeren en goedkope oplossing, maar als je het nog weken door laat etteren worden de lange termijn gevolgen wel heel duur denk ik.

Axia, Gewooniemand, hummeltje5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Zonder noodopvang kan ik niet werken. Mijn werk moet overdag en is niet mogelijk met drie kinderen om mij heen. Als ZZP’er heb ik vorig jaar al duizenden euro’s inkomstenverlies gehad door helemaal niet te werken en nu werk ik minder en weer stuk minder inkomen.
    Het werk moet wel doorgaan, want nog steeds bezig met inhaalslag van vorige lockdown.

We leveren nu beide een werkdag in. Onze moeders werken beide in het onderwijs (en eentje woont 1,5 uur rijden bij ons vandaan). Dus dat is geen optie.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Een device is net zo erg als een boek, voor de ogen maakt dat dus niet uit.

Liekje81 en bosi333 vinden dit leuk.
  20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Wat ik zelf als IT-er lastig vind is dat zoveel van dat lesmateriaal slecht getest is en vol bugs zit. Van de week belde de juf dat mijn zoon alle reken-opgaves fout had gemaakt, zoontje kreeg meteen een huilbui van heb ik jou daar en wij snapten er niets van want mijn man had mee zitten kijken... bleek dat de browser die we gebruikten de velden die hij moest invullen verkeerd uitlijnde en hij overal precies het veld naast het goede veld had gevuldo_O

Deel Deze Pagina