Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Was dit maar zo.. meermaals om gevraagd voor mn kinderen van 1 en 3, maar was er niet. Zijn allebei gewoon met keel en neusswab getest. Dit was 3 weken geleden..
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, das ook stom. Hadden ze er veel last van?
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoe naar het ook is, ik zou het hier helemaal mee eens zijn. Het zou ook een hoop verkouden (en dus thuiszittende leerkrachten) schelen als verkouden kinderen thuisblijven/getest worden. Zoveel klassen die de afgelopen periode thuis hebben gezeten omdat een leerkracht verkouden werd en dus getest moest worden! En nee, zo snel waren die voorrangstesten echt lang niet altijd, helaas. Soms had je op de reguliere manier nog sneller je uitslag.

    Scholen open en testbeleid aanpassen. Kunnen we in ieder geval weer door❤️
     
    Gewooniemand, Youtan, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Is voor iedereen anders. Bij mij was het de laatste keren zeer pijnlijk en de laatste keer heb ik hem uit reactie nog net niet uit z'n handen geslagen.
    Nou speelt bij mij ook ASS mee dus ik ben zeer gevoelig voor aanrakingen en wil ook niet door mensen aangeraakt worden. Dan komt er paniek. Nu zover opgestapeld dat ik me waarschijnlijk niet meer zal laten testen.

    1 kind van mij hetzelfde verhaal. Vaak verkouden en die zal dat echt niet toelaten.die moet je echt met 3 man in de houdgreep houden. Dat ga ik haar niet aandoen en zeker niet meerdere keren. Die vertrouwd daarna geen mens meer. Heeft Ook ws ASS.

    Svp niet oordelen. De ene kan zonder problemen bloed af laten nemen, de andere vind het pijnlijk en gaat onderuit.

    Jij laat misschien bij de tandarts boren zonder verdoving, ik ga alleen van een haakje over m'n kies al door de grond.
     
    Gewooniemand, hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mn zoontje van 1 had er niks van, onderging het allemaal lachend.
    Mn dochter van 3 vond het vreselijk en heeft degene die de test afnam geschopt terwijl ze op mn schoot zat :oops: 1000 maal excuses aangeboden, maar elke dag vraagt ze nog ik hoef toch geen corona test he. Dus ja, die heeft er wel last van gehad.
     
    Gewooniemand en Spectre vinden dit leuk.
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk. Het scheelt echt hoe je het als ouders brengt en er zelf in staat hoor. Ik zie op school zoveel verschil in houding tussen ouders en kinderen! Het is niet lekker maarja. Soms moet iets nou eenmaal. Het is geen procedure van uren.

    *uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
     
  7. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Jemig.. wat een domper. Ik snap dat ze (leraren) het goed bedoelen waarschijnlijk maar dit is bezigheidstherapie. Zoontje (niet in groep 8) kreeg dit soort opdrachten ook geregeld omdat er niks te doen is voor hem in de klas (is klaar met de stof van dit schooljaar) en had er na 1x al schoon genoeg van. Weinig creativiteit op beide scholen als ik het zo hoor.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat sneu! Hopelijk dan niet meer nodig!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  9. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Verschilt dit dan van testlocatie tot testlocatie vraag ik me af? Dat bij sommige locaties wel die speekseltesten afgenomen kunnen worden en bij andere niet? o_O
    Balen voor je 3-jarige zeg..
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik had de ggd gebeld 3 weken geleden en die gaven aan dat de testen nog onderweg waren voor de ggd locaties. Volgens mij bij sommige huisartsen wel de speekseltesten al en zag ze ook online. Dan bestel je hem, neem je hem zelf af en dan stuur je hem op naar het lab.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar dat zijn uitzonderingen hé.. misschien kan voor hun wel de speekseltest. Wat ik meer bedoel is dat er vooraf vaak paniekerig wordt gedaan door ouders en die dat overbrengen op hun kids. Ik ken meerdere voorbeelden waarbij de kinderen dus geen medische achtergrond hebben en op voorhand al paniekerig gaan roepen.. ja dan denk ik wel. Joh. Ff doorzetten, bekijk het nuchter, beloof een cadeautje en probeer het eens.
     
    Gewooniemand, hummeltje5, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn dochter heeft een bepaalde angst waarbij ze de gewone test niet kan krijgen. Dus ik denk dat ze dan ook een speekseltest gaat krijgen.

    Ik vind eigenlijk dat de speekseltest voor de kinderen tot en met 12 jaar moet zijn.
     
    Spectre en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    #113 Dubbelgeluk, 31 dec 2020
    Laatst bewerkt: 31 dec 2020
    Ik ben heel veel gewend als het gaat om medische ingrepen bij mijn kinderen, meer dan de meeste hier ooit zullen meemaken (ik gun het ook niemand), maar die ingrepen waren noodzakelijk.
    Ik zie er tegenop als dat het beleid wordt, mede vanwege de jongste die alles op pakt, dan zitten wij wekelijks in de teststraat en ik doe niet paniekerig naar mijn kinderen toe, maar ik bespaar dat mijn kinderen liever. Dan maar even thuis, maar dat heb ik afgelopen 10 maanden ook zo gehanteerd.
    Ik denk dat het niet nodig is als iedereen zich aan de maatregelen houdt. Nu zijn de kinderen weer de dupe van het niet naleven van de maatregelen. Als mijn kinderen ouder zouden zijn, meer weerstand hebben en een enkele keer per jaar verkouden zijn, dan zou ik er wel anders in staan overigens.
     
    hummeltje5, Kinderwens87 en Spectre vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113

    Je had geen betere vergelijking kunnen kiezen;). Ik ben totaal panisch voor tandartsen en haakjes maken me doodsbang haha.

    Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar naar mijn mening zijn er veel ingrijpendere medische handelingen dan deze test.

    En ik beweer niet dat het leuk is of dat je het voor de lol moet gaan doen, maar zo'n erge ramp als sommigen het hier doen overkomen (dus zonder ervaring) vind ik ook niet nodig. Uitzonderingen daargelaten, stelt de test voor veel mensen niet zoveel voor.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Precies. En hier was hooikoorts/chronisch verkouden juist de reden om mijn zoon te laten testen. De 1e keer vond hij het spannend, de 2e keer zei hij zelf dat hij getest moest worden, kon hij daarna weer dingen doen als het negatief was.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Soms moet iets indd, ben ik het helemaal mee eens. Maar iedere maand een test ben ik geen voorstander van. Maar ieder zo zijn mening.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Dat zou ik prima vinden.
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Dat jij het niets vindt voorstellen betekent niet dat dat voor een ander ook zo is. Ze hebben mij , ja zo ongeveer verplicht, getest terwijl ik een holte ontsteking had, was niet bepaald prettig. Als ze mijn kind kunnen testen met enkel een speekseltest dan vind ik dat nog oké.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Maar als pubers de grootste verspreiders zijn ( die op school en tijdens hun baantje in de supermarkt veel contacten hebben) en de hele familie zit thuis, gaat dit niet helpen.
    Daarnaast is de scholen gesloten houden (helaas) de goedkoopste oplossing.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als de scholen nog langer dicht moeten, hoe hadden ze het dan bedacht met niet essentiële beroepen die wel op locatie moeten werken? De medewerker van t pompstation kan de kids naar de opvang brengen, de monteur van de garage ernaast niet.
     
    Gewooniemand en Minoesje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina