Ik zie nu dat er ook meerdere basisscholen zijn die zelf aangeven liever niet open te willen de 18e als er nog geen duidelijkheid is. Ik denk dat we er echt rekening mee moeten houden dat ze nog een hele tijd dicht blijven.
Ja ik heb een contactberoep dus kan niet thuiswerken. Maar geen vitaal beroep dus geen recht op noodoovang. Man werkt wel thuis maar heeft hele dag calls etc dus kan lastig helpen. Twee kinderen thuis onderwijs en een peuter. Had voor deze twee weken al vrij genomen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen als ze langer dichtblijven. Man heeft de eerste lockdown al veel vrije dagen ingeleverd. Zo jammer dat hier geen oplossing voor is, je mag het idd uitzoeken.
Ik vind het ook echt erg dat daar totaal geen aandacht voor is vanuit kabinet. Kids moesten ook thuis blijven om ouders verplicht thuis te laten werken... Nou zet de werkplaats maar in de woonkamer
Dat het voor jou vervelend was zegt ook nog eens niks over je kind he? Zoals gezegd heb ik een chronische holteontsteking en heb ik er niks van gemerkt. Misschien hebben je kinderen ook wel nergens last van. Misschien vinden ze het wel vervelend, maar dat weet je pas achteraf
Ja precies. Zal wel een lab van een paar miljoen even aanbouwen in de garage .. nu werk ik niet, maar niet iedereen kan gewoon thuis werken.
Ik laat het zeker niet merken aan m'n kind. Naar de tandarts ga ik ook niet graag, maar als ik dat ga benoemen, dan gaat mijn zoontje daar ook angst voor creëren. Het punt is meer dat kinderen vaak verkouden zijn, althans, de mijne dan.. als hij 1x zo'n test zou moeten oké, dan is het 1x en over. Maar ik ga mijn kind niet zo'n test aandoen voor iedere keer dat hij verkouden is.
Dat is bij ons ook. Beide geen essentieel beroep maar kunnen niet thuiswerken.. het is dat ik nu nog met verlof ben, maar zodra ik weer moet gaan werken en alles is nog dicht, zal dat bij ons zorgen voor meer reisbewegingen omdat we toch oppas nodig hebben voor onze kinderen.
Dat zou in principe een stuk minder moeten worden, als er geen andere verkouden kinderen op school & opvang komen. Maar wat dat op lange termijn met het immuunsysteem doet, vraag ik me af. Ik heb toch het idee dat het immuunsysteem in de kindertijd een beetje 'getraind' moet worden. De hele situatie is gewoon rot. Ik ben inmiddels 3x getest. Het is ook per keer wel een beetje anders, vind ik. Het verschilt zelfs per neusgat. Laatste afname dit in mijn linkerneusgat echt zeer, dus heeft ze de andere gedaan. (Fijn, in beide neusgaten gepeurd ) maar in de rechter was het vervelend, maar minder pijnlijk. Eerste keer had ik een dag later nog last van de keelswap. Echt een pijnlijk puntje in mijn keel. Bij de laatste nergens last van gehad in mijn keel. Ik zou mijn kinderen gerust laten testen om ze weer naar school te laten gaan. Sowieso voor hunzelf. Maar ook even de realiteit: als 1 van mijn kinderen thuis zit ivm verkoudheid of corona, zit er minstens 1 hele klas ook thuis. Man en ik werken immers zelf ook in het onderwijs. Maar ik zou bij een eventuele 2e keer wel kijken hoe het de 1e keer ging en met kind zelf overleggen. Als het een compleet drama dreigt te worden met een kind in de houdgreep, dan doe ik het maar liever niet.
Ik heb gevraagd bij landelijke nummer van de GGD, en 2 regionale GGDs gebeld hier in de randstad. Tevens de huisarts gebeld of ze daar speekseltesten hadden. Helaas allemaal niet. Dus ik heb echt geen idee waar en of het dan wel zou kunnen.
Als t die speekseltest heb ik er geen probleem mee als ze dat frequent willen checken (mijne is net 4) maar dat neuspor ding gaat niet gebeuren. Kind heeft al genoeg shit gehad met neusspoelingen en heeft een geheugen van een olifant. Als de link tussen neusporren en school wordt gelegd wordt elke schooldag drama. Dan hou ik dr wel thuis bij ziekte of gaat ze volgend jaar pas, ze is nog niet leerplichtig tenslotte.
Wij hebben die sambucol in gebruik genomen, kan toeval zijn (ook niet echt een handig referentiejaar) maar het is hier wel stukken minder. Wij hebben nu de kauwtabletten ipv de siroop, gaat goed tot dusver.
Nou, ik vind de test niet zo prettig. Kokhalzen, tranende prikkende ogen. En het doet gewoon zeer. Maar goed wat moet dat moet. Maar ik zet 10x liever een vaccin