Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Denk dat de overheid dat beter bij de werkgevers kan afdwingen. Die verlofdagen raken vanzelf op en werkgevers worden niet blij als meerdere werknemers die verlofdagen gaan opnemen. Veel werkgevers eisen nog steeds dat hun werknemers op locatie werken. In veel gevallen zal dat niet anders kunnen maar in veel gevakan het wel prima

SAARC en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Buren van ons ook, ze hebben zich kapot zitten denken waar ze het dan vandaan hebben moeten krijgen. Enige wat overbleef was hun schoolgaande zoon.

Ik weet nog hoe vaak ik ziek was als mn dochter wat meebracht van de KDV in de eerste jaren. Mn man had zelden ergens last van (staat in t onderwijs, dus redelijk bij) ik werk op kantoor en heb geen buitendienst bijv en zit redelijk in mn eigen hoekje. Ik heb aardig wat ziekte episodes geturft t eerste 1.5-2 jaar.

Dat is dan een simpele verkoudheid allicht, corona heeft niemand nog weerstand voor (paar uitzonderingen daargelaten). Je maakt mij niet wijs dat dat nou zoveel specialer is qua verspreiding. Ik behandel t maar op mn boerenklompen logica en zie het gewoon hetzelfde als RS en verkoudheden met in mn achterhoofd die eerste jaren, qua verspreiding dan. Kinderen zijn bij mij gewoon sociale verdelers, ook van corona ongeacht wat de cijfers tot dusver zeggen. Gaat zij naar school, knuffelt ze ook niet meer met dr grootouders (grootouders weten ook waarom, 2 vd 3 zijn zelf hoog risico patienten) dus die knuffelen er nu nog op los. Hopelijk snel de vaccinatie er doorheen, zij kijken daar echt naar uit, geeft nog geen garantie maar wel een betere uitgangspositie.

suus1983 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier een aantal vaste team dagen op de zaak. Goed idee als t vakgenoten zijn in exact dezelfde discipline...

Moet je voorstellen wat t effect is als de hele servicedesk gestrekt ligt, of de hele administratie...of in een IT organisatie heel .net ligt ziek thuis. We hebben de ruimte in t pand hoor, maar toch je speelt met vuur.

Ik zeg op mijn beurt, doe dan een vaste gemixte samenstelling. Als over verschillende teams mensen gestrekt gaan, heb je in elk geval alle disciplines nog in de lucht.

mamameer, hummeltje5 en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij een vriendin van mij werken ze zo ongeveer. In aparte ‘bubbels’ die niet kruisen qua personeel. Ik zal je zeggen... als het eenmaal uitbreekt werken je bubbels ook niet meer:eek: Daar bij beide bubbels verschillende besmettingen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    We werken in ploegendiensten hier en ik vooral op rare tijden. Eind van de week moeten er 24 geschreven worden, wanneer ik die maak is aan mij. Met een gaar hoofd is dat meestal 32-36 werken voor effectief 24 resultaat (en dus ook maar 24 schrijven), mja onderwijs is nu eenmaal overdag.

Zou een weekje ruilen met mn man zn tijden best wel relaxed vinden maar ik zie mensen nog geen les volgen op de tijden die ik kan werken. :roflmao:

Typen op een forum is minder nadenken dan een payrun aanpassen van tig kantjes code doorlopen. Het ene kan wel met een "mamaaaaaaa" op kwartier interval en na 20 minuten weer verder tikken, het andere duidelijk niet. Korte mailtjes beantwoorden, ofzo dat heb ik eigenlijk niet. Bij mij zijn het altijd uitzoekklussen.

Zelfstandig spelen is ook een leerpunt, ik kan de fitness wel overslaan met al dat dansen en vooral dat springen wat ik eigenlijk niet mag doen :|. Deze mama heeft een strikt pauze beleid ingevoerd op de dag, leerpunt van de eerste 10 weken. Pas als de piep afgaat ben ik beschikbaar voor spelen, in de "pauzes" doe ik snel de wasmachine of nouja nieuws en forum. Huishouden krijg ik niet meer gedaan zonder 4 jarige assistentie die weigert de stofzuiger op te geven omdat het nog "haar beurt" is. Idem voor ramen lappen, man ze worden wel heeeeeel uitvoerig gepoetst en nee ik mag me er niet mee bemoeien op t hoge gedeelte na, is HAAR werk. Mag alleen aantreden als ze water heeft gemorst of als ze droog getrokken moeten worden want dat lukt haar nog niet goed.

In de avonden ben ik doorgaans aan t werk zolang mn hoofd t nog aankan, als ik t niet vertrouw stop ik daarmee en compenseer dat elders in de week. Best lullig als je de verkeerde data delete of nog erger foutief update met een logica. 1 oepsie van een paar minuten kan heel veel ellende veroorzaken. :eek:

Dus dan kan je nog wel eens forummen :).

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hmmm wel er achter gekomen hoe dat kon of ook niet? Dat lijkt me dan wel weer boeiend om proberen te achterhalen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet iedereen dus ;)
    Ik zelf (ook ASS-er btw) vind het best lastig dat ik nu alleen maar de ogen zie en niet de rest van de mimiek in het gezicht.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben benieuwd hoe onze school dat zal aanpakken dit keer.
    De vrijdag en maandag na de 25e staat ie alweer uitgeroosterd namelijk...

Al eerder meegemaakt dat ze dat dan gewoon zo laten staan en de leerlingen dus na weken thuis zitten enkele dagen les krijgen en vervolgens weer een paar dagen (extra) thuis zitten.

@Lisa280887 hoe doet jullie school dat eigenlijk indien de scholen weer open gaan? Laten jullie uitgeroosterde dagen gewoon staan of mogen jullie leerlingen op die dagen toch komen onder de noemer van dat ze al zoveel klassikale lesdagen hebben gemist de afgelopen tijd?

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dat was hier in het voorjaar ook. Sterker nog. Naast de vaste vakantiedagen en de studiedagen werden er toen nog drie extra verlofdagen aan de vakantie geplakt om voor te bereiden dat de scholen toen weer (ik geloof deels) open gingen.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier laten ze de studie dagen voor leraren gewoon doorgaan, zelfs tijdens dit thuis onderwijs, ondanks het thuis onderwijs en gemiste dagen voor de kerstvakantie. Hoezo leerachterstanden een probleem? :confused::rolleyes:

Gewooniemand en Syane vinden dit leuk.
  11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon kan er ook niet aan wennen ,ook ass.Hij durft vaak niet mee de winkel in of niet langs de kassa.Praten met mensen met een mondkapje vind hij raar en hij kan echt in paniek raken als ik er 1 op moet....hij snapt nu helemaal niet meer hoe mensen iets bedoelen nu de mimiek weg is.Helaas voor hem durft hij ook niet alleen thuis te blijven dus moet hij mee met boodschappen doen, zodra we weer thuis zijn heeft hij even tijd nodig om bij te komen.Uitleggen waar het voor is enzo doe ik bijna dagelijks maar dat helpt niet.

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    #1612 Lisa280887, 12 jan 2021
    Laatst bewerkt: 12 jan 2021
    Wij hebben sowieso heel weinig studiedagen. Administratiedagen ed hebben wij niet omdat we het geld anders besteed hebben dusja... welke uitgeroosterde dagen:D

Qua studiedagen op scholen: soms worden daar gastsprekers voor uitgenodigd. Wij hadden bv begin dit schooljaar een expert op het gebied van gedrag en sociaal emotioneel leren. Superfijn om je daarin te verdiepen en verbeteren! Ik begrijp dat het onhandig uitkomt maar het kan leerlingen ook ten goede komen.

Leraren moeten nou eenmaal ook bijleren. Is de timing handig? Nee zeker niet. Maar soms kan het niet anders.

Annie82 en Juffie26 vinden dit leuk.
  13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat denk ik ook. Ik zei het gisteren al... Nu zeggen ze één weekje erbij. Dan komt er weer één weekje bij. Dan tot na de voorjaarsvakantie (bij ons laatste week van februari).

SAARC, RoAn1981 en tuc vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Maar studiedagen zijn er toch voor de docent om bij te leren, anders krijgt die straks de leerachterstand ;)
    Hier ging de studiedag ook gewoon door maar de leraren hadden ook daadwerkelijk een online cursusdag. De kinderen kregen wel een dagtaak maar de leraren waren pas laat in de middag beschikbaar voor vragen, niet ideaal maar we overleven het wel.

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Hier hebben de kinderen gewoon geen lesprogramma tijdens een studiedag.
    Dus ja, dat vind ik wel zorgelijk.

Denk dat de leerachterstand bij leerkrachten stukken minder hard op loopt dan bij de kinderen (en nee, niet alle kinderen hebben daar last van).

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #1616 hummeltje5, 12 jan 2021
    Laatst bewerkt: 12 jan 2021
    Geen kwaad woord over de studiedagen an sich hoor ;)
    Als ouders krijgen we geen inzicht in wat de leraren dan leren op zo'n dag (ik kan alleen over onze school spreken natuurlijk), maar ik heb er nooit een seconde aan getwijfeld dat die studiedagen ongetwijfeld nuttig ingevuld worden.

Ik was gewoon even benieuwd hoe ze dat op andere scholen regelen nu de leerlingen door corona best veel lesdagen hebben gemist.

Zelf zou ik denken: nu alle scholen toch voor enkele weken gesloten zijn, kunnen ze de studiedagen die niet al te ver in de toekomst liggen beter naar voren, naar zeg maar nu schuiven, zodat wanneer de scholen weer open gaan, de kinderen niet wéér binnen een paar dagen thuis zitten (alleen dan dus niet door corona maar door een studiedag).
    Al begrijp ik ook wel dat dat niet zo 1, 2, 3 geregeld is natuurlijk en misschien soms zelfs onhaalbaar.
    Maar de doelstelling is in ieder geval goed bedoelt ;)

Lijkt me voor een leraar best interessant zo'n studiedag zo nu en dan :)

Edit: als de school online lessen aan zou bieden op de studiedagen, zou dat wat mij betreft al een verbetering zijn.
    Afgelopen jaar kregen de ll. dat dus niet en tsja, dan denk ik dus wel: maar ze hèbben al zoveel gemist afgelopen jaar.....

Eens dus met jou.

Felice vindt dit leuk.
  17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Op mijn man zijn werk hebben ze alle teams in een team A en B gesplitst. Team A komt op kantoor als het goed gaat (dus nu niet) team B blijft altijd thuis. De mijne zit in B dus vanaf afgelopen maart is ie niet meer op kantoor geweest.
    Maar de productiviteit is ook geen probleem in hun team. Iets met allemaal alfamannetjes die willen laten zien dat ze de beste zijn haha. :o:

@studiedagen/administratiedagen gaan hier gewoon door. Er staat werk klaar voor die dag, maar ze zijn niet bereikbaar voor vragen. Ik vind dat niet zo’n probleem eigenlijk. Die evt. vragen bewaren we dan voor de dag erop.

Vero0504 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hier ook 2 studiedagen gepland op 28 en 29 januari. Ben benieuwd of dat doorgaat.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Als ze het zo aanpakken zou ik er ook geen moeite mee hebben.
    Ben ook wel benieuwd wat ze doen met studiedagen als school wel weer start. Zou het voor de kinderen knap waardeloos vinden als ze dan weer een dag thuis moeten blijven.
    Merk dat instructies op school wel beter opgepakt worden dan online.
    Soms praat er net iemand doorheen en online heeft juf dat niet altijd door. Of de verbinding hapert even.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Bij ons is die van 28 januari al geannuleerd

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina