Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    025F9C28-A2D8-4891-9989-244CA5FA7FD5.jpeg
    Zeker niet. Lees het stuk maar in het AD. Nog zeker twee weken gesloten houden zegt hij.

2. Tulala

Tulala Lid

19 aug 2020
    47
    44
    18
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Als hij al eerder gedeeld is Sorry! (Iets teveel gepost hier om alles terug te lezen ) maar zag deze en moest denken aan alle mede mama s hier op het forum

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb het hele stuk net geplaatst. En dat gaat echt specifiek over de (basis)scholen. Dus heeft niet te maken met de Britse variant in het algemeen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Er was vandaag sws weer een storing bij MOO. Dit is al de derde dag op rij. Wij konden er maandag gewoon een heel uur niet in. Heel irritant omdat ze later op die dag nog al haar eigen taken moest maken. Dat vind ik echt een nadeel van al dat digitale, ze kunnen niet verder werken in een schrift.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Ik denk echt wel dat Van Dissel een goede wetenschapper is, maar wat hij fout doet, is hardop denken. En dat ook richting de pers. Het komt voor mij over dat hij zijn eigen hersenspinsels graag hardop met anderen deelt. Dat werkt normaal in een informele setting erg goed, dat brainstormen. Maar nu in de openbaarheid is het niet handig. Het geeft alleen maar meer onrust.

Gewooniemand, hummeltje5, Trirani en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier werkt dochter idd ook met MOO en die storing is zo frustrerend. Maandag en dinsdag 2 lessen gemist, vandaag lukte het wel, maar andere kinderen weer niet, dus de klas is al 3 dagen niet compleet. En hier vindt ze het al lastig om thuis te moeten werken en dat de dagen dus anders zijn dan ze gewend is, maar als ze dan ook de juf niet kan zien op het moment dat het wel zou moeten dan ben ik haar echt kwijt als het ware, dan kost het heel veel moeite om haar aan het werk te krijgen (al hebben we hier gelukkig nog wel veel dingen op schrift en werkboekjes (groep 3)).

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik denk dat je daar idd de spijker op de kop slaat. Het geeft heel veel onrust hetgeen hij verteld en ik lees ook dingen in de pers terug die elkaar tegenspreken, verwarrend idd.

Juffie26 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter zit in groep 4 en bijna alles is digitaal. In groep drie werken ze hier op school gelukkig ook nog wel veel op schrift. Hier schiet dochter ook in de stress als ze achteraf dan ziet wat ze allemaal nog moet maken.
    Wij konden er maandag niet in maar dinsdag en vandaag gelukkig wel maar toen konden andere kindjes er weer niet in. De school baalt er ook enorm van.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat denk ik inderdaad ook...

10. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    En ik vraag mij ook wel eens af, als het om een virus zou gaan dat juist voor kinderen gevaarlijk zou zijn, of er dan ook zo'n strenge lockdown zou komen. Of zou er dan gezegd worden, dan moeten de kinderen maar binnen blijven.

Sterkte voor iedereen die het moeilijk heeft nu.

Gewooniemand, Anouk2005, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dan gezetelde gehandeld gaat worden als nu. Tenminste. Die hoop heb ik nu.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Dat moeten kiezen is zo herkenbaar.
    Hier 1 ass en 1 gevoelig kind.
    Beiden zijn gebaat bij de rust en regelmaat in huis en het feit dat we beiden thuis zijn. Maar oudste vind online les poepsaai. Hij zit op zijn kamer tijdens de les (hele dag online met de klas). En tijdens zijn korte pauze in de ochtend zit jongste online dus kan hij niet even zijn verhaal kwijt.

Jongste vind het thuis zijn fijner dan school, maar heeft wel veel begeleiding nodig. En je merkt steeds meer zijn ass-trekjes. Het rondje door het park bijvoorbeeld MOET exact zoals hij aangeeft (elke keer precies dezelfde route en bij precies dezelfde speeltoestellen exact hetzelfde spelletje)
    Zijn grote broer vind dat natuurlijk weer saai, maar speelt het spel (invoelend als hij is) braaf mee.

Én vandaag weer de teleurstelling dat er geen voetbal is:|

Pfff. We komen er wel door hoor. Geen echt grote problemen, zoals ik bij sommigen lees. Maar zwaar vind ik het wel. Voor oudste, maar zeker ook voor onszelf. Want vooral fysieke inspanning kunnen we nauwelijks aan.

Digiknuf voor jullie allemaal ❤
    We moeten elkaar er maar doorheen slepen.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ja dat is dan controle terugpakken op een onduidelijke situatie he. Je laat het maar gaan want het geeft veiligheid, maar je weet welke emoties er onder schuil gaan. En je staat er maar machteloos bij. Sterkte nu even. Echt balen van voetbal! Snap dat dat een flinke domper kan zijn.
    Lief hoor dat je oudste aanvoelt hoe hij kan helpen en het ook doet. Heel bijzonder!

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Deze kwam ik tegen op facebook.
    Klopt. Doordat we er zo op inspelen en hem dit soort dingen laten bepalen zijn er hier ook geen grote melt downs, huilbuien of andere problemen.

Oudste is ook vreselijk lief. Maar voor ons een extra zorg dat hij zich niet gaat wegcijferen. Want die neiging heeft hij wel. Ogenschijnlijk gaat het goed en hobbelt hij er vrolijk doorheen. Maar hij heeft echt ook zijn portie aandacht nodig. En die komt hij niet vragen als hij ziet dat wij het zwaar hebben.

15. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Als ik dan lees dag er per dag 16 passagiers vliegtuigen landen uit GB. En dat onze overheid dan denkt dat deze mensen in quarantaine gaan alvorens de Nederlandse samenleving in te stappen.

Dan raak ik zo mismoedig hè. Dagje balen en weer door....

Gewooniemand, Anniek88, Juud78 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat viel mij ook op ja.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Tav het lansingerland onderzoek. Je mag als gezin pas op een van te voren ingedeelde dag bellen voor een afspraak. Als je vandaag belt, ben je pas maandag aan de beurt. De laatste groep mag zondag bellen, ik ben bang dat de resultaten niet op tijd binnen zijn om de 25e open te gaan, als het afhangt van dat onderzoek. (Al is er misschien ook een grote groep die niet kijkt naar de dag dat ze mogen bellen en gewoon meteen belt)

18. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij is later ingedeeld om te bellen, maar heeft dus al gebeld en worden morgen getest. Dochter van m’n juf ook morgen. Wij zijn ingedeeld om het weekend te bellen.

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er mss ook niet genoeg testen gedaan worden om eem representatief beeld te krijgen.... dan kun je ook geen besluit maken

Deel Deze Pagina