Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Er zijn ook een hele hoop mensen zonder kinderen die het waarschijnlijk een andere keuze zouden maken ;)

Peppabig, Laartje88, Dubbelgeluk en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Is het testen goed gegaan?
    Heeft hij zo'n sabbelstokje gedaan of toch d neus/keeltest?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Schaatsers zitten ook weken in een soort corona bubbel zodat er doorgang van hun sport kan zijn.
    https://www.trouw.nl/sport/vijf-weken-lang-alleen-maar-schaatsen-de-nederlandse-schaatsers-gaan-hun-bubbel-in~bdf454962/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

zo zijn er waarschijnlijk wel meer uitzonderingen. Topsporters in papendal mogen ook trainen. https://papendal.nl/nieuws/strenge-lockdown-tot-en-met-19-januari-2021/

bepaalde sporten zijn ook gewoon werk, dus lijkt me niet meer dan logisch dat als de maatregelen in acht genomen kunnen worden om veilig te sporten dit ook moet kunnen voor deze topsporters. niet sporten betekend een keldering in hun trainingsschemas en hun prestaties.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Dat is toch eigenlijk te triest voor woorden. Dat voetbal maar doorgaat om de hooligans in toom te houden.... ik zou zeggen stop die hooligans maar in een stadion en deur op slot.

Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ik ben leider bij voetbal geweest, dus weet echt wel hoe het werkt en hoe belangrijk het is, maar ik reageerde op een ander bericht.
    En hier vallen ouders wel in als trainer in geval van nood en dat was het verhaal, dat er geen trainers waren, niet dat de club dicht was zoals bij jullie, want dan houdt het snel op.

Philou en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Maar dat is toch niet van dezelfde orde dat kun je niet tegen elkaar wegstrepen. 100.000-en kinderen naar school of die paarhonderd profvoetballers die naar hun werk gaan.
    En het is hun betaalde werk, er zijn wel meer mensen met niet-vitaal beroep die toch gewoon werken. Anders moet de overheid alle niet-vitale beroepen stilleggen en compenseren ...

Laartje88, Philou, GossipGirlxoxo en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Niet perse de hooligans alleen natuurlijk, maar voor heel veel mensen zijn voetbalwedstrijden heel belangrijk en iets om naar uit te kijken. En je hebt er natuurlijk niet zoveel mensen bij nodig, het is buiten.... wat denk je van al die talkshows iedere avond op tv, hoeveel mensen zijn daarvoor niet iedere dag in touw en bijelkaar... ook maar afschaffen?

Philou, GossipGirlxoxo, Aszz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Uiteindelijk de neus/keel test. Ging prima! Hij vond het niet fijn, maar ja ik doe het ook niet voor mijn lol.

Bij de ingang kreeg hij voor de zekerheid wel een sabbelstokje, maar ze durfde het aan via zijn neus. Vroegen netjes welk neusgat meestal bloed. Zijn ze bij hem alletwee maar eergisteren links, dus ze hebben rechts gepakt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    De Eredivisie en KKD hebben ook zóveel te maken met de scholensluiting:roflmao:. Ik dacht dat ík me druk kon maken om voetbal:p. Ik ben in ieder geval blij dat er nog voetbal is. Deze week ook nog eens de hele week:D.

Madeliefje06, Dubbelgeluk en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home

En voor de kinderen dan?
    Zwemles en sport is iets waar de meeste kinderen enorm naar uit kijken en wat belangrijk voor ze is

Maar ze gaan niet lopen rellen en ze hebben ook geen stem hierin nu het niet mag
    Maar voetbal mag altijd doorgaan

Gewooniemand, hummeltje5, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    Dus omdat zwemles en sommige sporten voor kinderen niet doorgaan, mogen anderen ook niet meer uitkijken naar betaald voetbal en moet het maar stilgelegd worden? Fijn toch dat mensen nog iets hebben om naar uit te kijken in deze tijd. En genoeg kinderen mogen ontzettend graag betaald voetbal kijken.

En rellen? 99% van de voetbalsupporters zijn normale mensen. Die rellende hooligans mag je geen supporters noemen.

Schaatsen gaat ook door. Andere topsporters mogen trainen. Hoor je weer niemand over. Makkelijk slachtoffer, voetbal.

Whysteria, Neuzeke, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Sporten mag ook. Alleen niet binnen en ja dat is idd heel sneu voor de kinderen die een binnensport doen, maar dat is niet anders, daar hoeven voetballers niet voor gestraft te worden.

hummeltje5, Neuzeke en Philou vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Eens. Laten we in godsnaam de dingen die nog wel mogen of door kunnen gaan niet ook nog verder willen wegstrepen of afschaffen. Klinkt een beetje als de noodopvang. Mijn kind mag niet dus die van jou ook niet.

Axia, Aszz, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Buiten is ook veel afgezegd hier helaas.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als er ruimte is voor bepaalde dingen om door te gaan, dan vind ik de prioritering wel erg bijzonder.

Gewooniemand, hummeltje5 en tuc vinden dit leuk.
  16. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    Precies. Natuurlijk is het heel sneu dat binnensporten niet kunnen en moet zwemles een prio zijn, maar het stilleggen van het betaald voetbal gaat er niet voor zorgen dat dat wel ineens weer kan. Het enige wat je ermee bereikt is mensen hun, misschien nog wel enige, uitlaatklep afpakken.

suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Tsja... tv programma’s worden ook gemaakt. Daar hoor ik hier niemand iets over zeggen. Wordt soms ook geen afstand gehouden omdat ze met testen werken. Ik denk dat je het als een soort amusement moet zien. En daarnaast is het het beroep van mensen. Er zijn natuurlijk geen verplaatsingen van publiek want er mag niemand komen.

Philou vindt dit leuk.
  18. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    Ik denk maar zo dat die ruimte veel makkelijker te geven is aan het betaald voetbal dan aan al die kinderen die sporten en zwemles hebben.

tupp en Syane vinden dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom moeite doen voor de kinderen inderdaad? Kinderen die zelf amper geraakt worden door corona, nauwelijk de zorg belasten, maar vooral enorm zwaar geraakt worden door de maatregelen.

Gewooniemand, Axia, hummeltje5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Dit, en ze hebben daar ook te dealen met regels. Sporters worden zoals gezegd 3x per week getest, tv programma’s volgen hier ook een beleid in, maar ik denk niet dat ouders blij worden als hun kind 2x per week getest wordt om naar school te kunnen (afgezien het feit dat dit niet te doen is)

Natuurlijk zie ik veel liever dat de scholen open gaan, maar ik vind de daling van de cijfers (ondanks dat we in een lock down zitten) nog erg tegen vallen... Aan de andere kant hebben de kinderen nauwelijks klachten... ik weet het ook allemaal niet...

Philou en Zonnestralen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina