Er zijn ook een hele hoop mensen zonder kinderen die het waarschijnlijk een andere keuze zouden maken
Schaatsers zitten ook weken in een soort corona bubbel zodat er doorgang van hun sport kan zijn. https://www.trouw.nl/sport/vijf-weken-lang-alleen-maar-schaatsen-de-nederlandse-schaatsers-gaan-hun-bubbel-in~bdf454962/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F zo zijn er waarschijnlijk wel meer uitzonderingen. Topsporters in papendal mogen ook trainen. https://papendal.nl/nieuws/strenge-lockdown-tot-en-met-19-januari-2021/ bepaalde sporten zijn ook gewoon werk, dus lijkt me niet meer dan logisch dat als de maatregelen in acht genomen kunnen worden om veilig te sporten dit ook moet kunnen voor deze topsporters. niet sporten betekend een keldering in hun trainingsschemas en hun prestaties.
Dat is toch eigenlijk te triest voor woorden. Dat voetbal maar doorgaat om de hooligans in toom te houden.... ik zou zeggen stop die hooligans maar in een stadion en deur op slot.
Ik ben leider bij voetbal geweest, dus weet echt wel hoe het werkt en hoe belangrijk het is, maar ik reageerde op een ander bericht. En hier vallen ouders wel in als trainer in geval van nood en dat was het verhaal, dat er geen trainers waren, niet dat de club dicht was zoals bij jullie, want dan houdt het snel op.
Maar dat is toch niet van dezelfde orde dat kun je niet tegen elkaar wegstrepen. 100.000-en kinderen naar school of die paarhonderd profvoetballers die naar hun werk gaan. En het is hun betaalde werk, er zijn wel meer mensen met niet-vitaal beroep die toch gewoon werken. Anders moet de overheid alle niet-vitale beroepen stilleggen en compenseren ...
Niet perse de hooligans alleen natuurlijk, maar voor heel veel mensen zijn voetbalwedstrijden heel belangrijk en iets om naar uit te kijken. En je hebt er natuurlijk niet zoveel mensen bij nodig, het is buiten.... wat denk je van al die talkshows iedere avond op tv, hoeveel mensen zijn daarvoor niet iedere dag in touw en bijelkaar... ook maar afschaffen?
Uiteindelijk de neus/keel test. Ging prima! Hij vond het niet fijn, maar ja ik doe het ook niet voor mijn lol. Bij de ingang kreeg hij voor de zekerheid wel een sabbelstokje, maar ze durfde het aan via zijn neus. Vroegen netjes welk neusgat meestal bloed. Zijn ze bij hem alletwee maar eergisteren links, dus ze hebben rechts gepakt.
De Eredivisie en KKD hebben ook zóveel te maken met de scholensluiting. Ik dacht dat ík me druk kon maken om voetbal. Ik ben in ieder geval blij dat er nog voetbal is. Deze week ook nog eens de hele week.
En voor de kinderen dan? Zwemles en sport is iets waar de meeste kinderen enorm naar uit kijken en wat belangrijk voor ze is Maar ze gaan niet lopen rellen en ze hebben ook geen stem hierin nu het niet mag Maar voetbal mag altijd doorgaan
Dus omdat zwemles en sommige sporten voor kinderen niet doorgaan, mogen anderen ook niet meer uitkijken naar betaald voetbal en moet het maar stilgelegd worden? Fijn toch dat mensen nog iets hebben om naar uit te kijken in deze tijd. En genoeg kinderen mogen ontzettend graag betaald voetbal kijken. En rellen? 99% van de voetbalsupporters zijn normale mensen. Die rellende hooligans mag je geen supporters noemen. Schaatsen gaat ook door. Andere topsporters mogen trainen. Hoor je weer niemand over. Makkelijk slachtoffer, voetbal.
Sporten mag ook. Alleen niet binnen en ja dat is idd heel sneu voor de kinderen die een binnensport doen, maar dat is niet anders, daar hoeven voetballers niet voor gestraft te worden.
Eens. Laten we in godsnaam de dingen die nog wel mogen of door kunnen gaan niet ook nog verder willen wegstrepen of afschaffen. Klinkt een beetje als de noodopvang. Mijn kind mag niet dus die van jou ook niet.
Maar als er ruimte is voor bepaalde dingen om door te gaan, dan vind ik de prioritering wel erg bijzonder.
Precies. Natuurlijk is het heel sneu dat binnensporten niet kunnen en moet zwemles een prio zijn, maar het stilleggen van het betaald voetbal gaat er niet voor zorgen dat dat wel ineens weer kan. Het enige wat je ermee bereikt is mensen hun, misschien nog wel enige, uitlaatklep afpakken.
Tsja... tv programma’s worden ook gemaakt. Daar hoor ik hier niemand iets over zeggen. Wordt soms ook geen afstand gehouden omdat ze met testen werken. Ik denk dat je het als een soort amusement moet zien. En daarnaast is het het beroep van mensen. Er zijn natuurlijk geen verplaatsingen van publiek want er mag niemand komen.
Ik denk maar zo dat die ruimte veel makkelijker te geven is aan het betaald voetbal dan aan al die kinderen die sporten en zwemles hebben.
Waarom moeite doen voor de kinderen inderdaad? Kinderen die zelf amper geraakt worden door corona, nauwelijk de zorg belasten, maar vooral enorm zwaar geraakt worden door de maatregelen.
Dit, en ze hebben daar ook te dealen met regels. Sporters worden zoals gezegd 3x per week getest, tv programma’s volgen hier ook een beleid in, maar ik denk niet dat ouders blij worden als hun kind 2x per week getest wordt om naar school te kunnen (afgezien het feit dat dit niet te doen is) Natuurlijk zie ik veel liever dat de scholen open gaan, maar ik vind de daling van de cijfers (ondanks dat we in een lock down zitten) nog erg tegen vallen... Aan de andere kant hebben de kinderen nauwelijks klachten... ik weet het ook allemaal niet...