Voedzame producten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marleen1, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Gister had ik mijn intake bij de verloskundige en ben best geschrokken van mijn gewicht. Al bijna 3 kilo erbij terwijl ik nog maar 8 weken ver ben.. Ik weet dat het bij een 2e sneller kan gaan en wil er ook niet te veel op focussen. Ik merk wel dat ik veel meer eet/ honger heb dan anders.. Ik ben dus op zoek naar tips voor gezonde maar voedzame producten die goed verzadigen. Ik dacht zelf al aan: gekookte eieren, bananen etc. Iemand nog ideeën?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Noten

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ff flauw, maar was je van te voren ook nog naar het toilet geweest, voor de grote boodschap? Zo nee, dan kan daar ook al wel een deel van je groei in zitten :)

Volkoren produkten, ook goed voor je suikerspiegel.
    Verder gewoon opletten qua snoeperijtjes, neem dan bijv komkommer of tomaten etc als tussendoortjes

4. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Haha daar lag het niet aan! Heb namelijk ook al een week of 2 een klein buikje. Dus ik voel het ook aan dat ik ben aangekomen! Noten is indd een goeie!

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Avocado als je dat lust. Blikje tonijn aanmaken met Cottage cheese of kwark ipv mayo.

6. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Pas een beetje op met noten want die zijn behoorlijk calorierijk. En alle discussie over gezondheid van voedingsmiddelen ten spijt: je komt gewoon altijd aan als je meer calorieën inneemt dan dat je verbrandt.

Mijn advies zou zijn om lekker veel groenten te eten, ook met de lunch. Groot volume (en dus vullend), veel vezels en weinig calorieën. Als je dat combineert met eiwitten (eieren/kwark/vlees) en volkoren producten zit je echt wel eventjes vol en heb je ook meestal wel de goede verhouding macronutrienten (= vet, eiwit en koolhydraten) te pakken.

Ben je ook misselijk? Dan ben je namelijk geneigd om vaker kleine hoeveelheden te eten en dan kom je gewoon ook iets sneller aan (als je het er niet er ook nog regelmatig uit gooit :eek:). Dat had ik ook en ben daardoor in de eerste 12 weken ook iets van 3 kg aangekomen. Nadat dat over was ben ik weer een beetje 'normaal' gaan eten en nu gaat het dus ook een stuk minder hard.

En sowieso, maak je niet te druk om je gewicht. Na mijn eerste zwangerschap woog ik meer dan 85 kg (ik ben 1.64), maar ook dat is gewoon weer goed gekomen. Lang leve borstvoeding ;)

7. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee. Toen ik nog veel misselijk was at ik inderdaad meer kleine porties. Probeer daar in nu te minderen nu de misselijkheid beter gaat.
    Ik wil me er inderdaad niet te veel mee bezig houden maar er wel wat op letten.

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ben je thuis op de weegschaal ook 3 kg aangekomen? Hier zit er namelijk 2,5 kg verschil tussen de schaal thuis en die bij de VK ;). Al de hele zwangerschap.

Deel Deze Pagina