Verlof werk, ziek kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elsa86, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wie kan mij helpen?

Mijn dochter is ziek. Hoge koorts en gewoon niet lekker. Ik ben vandaag nog vrij, maar morgen moet ik weer werken (zorg). Oma die altijd oppast is ook ziek. Kan ik verlof opnemen bij mijn werk?

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem dan altijd een vrije dag op. Probeer dan altijd wel thuis te werken maar weer niet of dat bij jullie kan natuurlijk. Ik kan dan nooit de volle acht uur maken maar een paar uurtjes lukt altijd wel, probeer mijn werkgever zo een beetje te gemoet te komen. Maar gelukkig maken ze hier nooit geen probleem van

3. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Je hebt dan wettelijk gezien recht op calamiteitenverlof

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
  5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Inderdaad jij of je partner een dag vrij nemen. Wij kijken voor wie van ons twee dat het makkelijkst te regelen is..

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zou het even in je cao opzoeken. Ik heb gewoon recht op zorgverlof als mijn zoon ziek is.

Beterschap!

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bij mij op mijn werk (ook zorg) is thuis blijven ivm een ziek kind echt geen optie. Gelukkig kunnen we altijd wel iemand vinden om op te passen en anders kan mijn man vaak thuis blijven. Gelukkig is het bijna nooit aan de orde. Zonder ons vangnet zou het voor mij erg lastig worden om onregelmatig te werken. Ik moet buiten mijn werkdagen ook best vaak terugkomen voor scholingen en vergaderingen enzo.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Bedankt voor jullie antwoorden. Heb nu even aan mijn schoonfamilie gevraagd of iemand van hun kan oppassen. Anders idd kijken of mijn man een paar uur later kan beginnen. Ik hoef gelukkig maar tot 10.30 uur te werken.

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ja ik ook. Eerst calamiteitenverlof, daarna zorgverlof.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik kon het ook niet en ook niet dag van tevoren of dag zelf vrij nemen.
    Kan het mooier vertellen kind lag in zh met mega koorts en stuipen de dag zelf kreeg ik paar uurtjes vrij.
    In de avond belde de assisent leiding gevende hoe het was erg begripvol allemaal.
    Volgende ochtend werd ik gebeld als ik binnen 1 uur niet op werk zou zijn ik volgens de arbeidswet aan werkweigering deed en ik op staande voet zou worden ontslagen!
    Ik zei nog ik ben de hele nacht bij hem wezen slapen in zh...dit was geen reden hij werd verzorgd en was in goede handen...
    Heel onmenselijk vond ik dit ( kinderopvang) was op dat moment ook een alleenstaande moeder.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier precies hetzelfde.
    En heel eerlijk, als mijn zoontje alleen koorts heeft en niet zo fit is dan breng ik hem gewoon naar de gastouder. Tja, hij zal misschien iets meer aandacht willen, maar over het algemeen slaapt hij ook meer en is niet lastig ofzo. Bij besmettelijke ziektes houd ik hem uiteraard thuis.
    Maar gelukkig heb ik hier ook enkele zusjes en vriendinnen die niet standaard oppassen, maar als ik echt omhoog zit kan ik m'n zoontje ook daar brengen of komen ze bij mij in huis.

12. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Met koorts mag mijn zoontje niet naar het kdv en hij heeft dat helaas best vaak. Ik neem dan vaak vrij, voor mijn partner is dat lastiger. De ene keer dat ze dat wilde, werd er ontzettend moeilijk gedaan.

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wat ik dan zou doen is ruilen met een collega en een andere dag voor haar invallen

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Mijn man kan ook geen vrij krijgen maar gelukkig hebben we een groot vangnet en ik een erg makkelijke baas dus hier is het nog nooit een probleem geweest

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij zitten momenteel ook een beetje met hetzelfde probleem. Dochter heeft geen koorts maar een flinke krentenbaard. Ze mag niet naar de gastouder. Vandaag erachter gekomen door bezoek aan huisarts. Kon op zeer korte termijn niks regelen dus ik ben thuis moeten blijven.
    Mijn baas was er niet echt blij mee en begon meteen over de betalingen etc. Gelukkig kan mijn schoonvader morgen oppassen en is mijn vriend woensdag en vrijdag vrij. Ik heb nu vandaag kunnen ruilen voor woensdag. Maar ondanks dat ik voor de rest van de week alles heb kunnen regelen qua opvang was hij nog steeds niet blij. Met koorts en niet lekker voelen proberen wij meestal met ons vangnet iets te regelen of ze gaat naar de gastouder. Helaas is krentenbaard een iets ander geval en bestaat ons vangnet vooral uit mensen met kinderen of oma's waar kleinkinderen komen.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Volgens de ggd richtlijnen mag je met krentebaard gewoon naar de opvang (maar ik heb m'n zoon toen ook thuis gehouden)

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ze mag van onze gastouder niet komen. Zij heeft ook overleg gepleegd met de ouders van de andere kindjes. Aangezien ze nog jonge baby's van 4 en 6 maanden heeft, heeft onze Gastouder toch gevraagd om onze dochter thuis te houden totdat de krentenbaard niet meer besmettelijk is.
    Je hebt inderdaad kdv of gastouders die weer andere richtlijnen hebben.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    We zijn er helemaal uit gekomen. Kinderen mogen hier vanaf 38.5 niet naar het KDV en daar zat ze ver boven. Van mijn schoonfamilie kon niemand, mijn kant zit allemaal met kinderen dus konden ook niet om 6.45 bij mij zijn. Gelukkig kon mijn man later beginnen op zijn werk. Hij is dus thuis gebleven tot ik er weer was. Mijn moeder past morgen weer op. Als ze koortsvrij is brengt mijn moeder haar naar de opvang en anders past ze op.

Deel Deze Pagina