Moeilijke eter

Discussie in 'Voeding' gestart door Ilsev85, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Sinds een aantal weken is mijn zoontje een 'lastige eter' geworden, wat betreft avondeten.
    Nooit at hij zijn hele bordje of potje leeg, maar nu draait hij bij aamvang al direct zijn hoofdje weg. Wat ik hem ook geef. Potjes geprobeerd (dit ging voorheen wel goed) vers geprobeerd, geprakt en gewoon zo, maar alles wat ik hem geef, gaat direct op de grond. En als het al in zijn mond beland, haalt hij het er weer uit om het vervolens alsnog op de grond te gooien..

Ik bied hem niks anders aan, maak er geen strijd van. Ga er vanuit dat ik hem vanzelf hoor als hij honger heeft. Maar lastig vind ik het wel!
    Hoelang mag/ kan zo'n periode duren? Neem aan dat hij zijn eten wel nodig heeft!

Fruit gaat ook al wat minder, alleen een banaan gaat er goed in. Om wat variatie te geven, pureer ik wat fruit en geef dat op een boterham. Want die eet hij wel goed!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

kiezen?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hem zelf laten eten. Zet gewoon gekookte groente voor hem neer en laat hem maar aanrommelen. Hij heeft er echt de leeftijd voor en meestal willen kinderen op een gegeven moment niet meer gevoerd worden.
    In het begin zal er meer op de grond belanden dan in zijn mond, maar dat maakt niet uit. Onderzoeken, knijpen en smeren hoort allemaal bij het leren eten.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou hem ook zelf laten eten.

Het zal en knoeiboel worden en vast meer spelen, maar zo beland er nog af en toe een hapje in de mond.

Onze dochter weigerde ook vanaf 11 maanden al het avondeten. En helemaal gevoerd worden wilde ze niet.
    Het heeft lang geduurd, heb veel moeten poetsen en soms nam ze maar een hap maar het heeft gewerkt. Door die ene hap proefte ze het toch.

nu eet zij zelf en smult ze er zelfs af en toe van.
    Er zijn nog wel dagen dat ze haar bordje gelijk weg duwt, maar het gaat nu over het algemeen goed

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    We laten hem wel regelmatig zelf eten, maar inderdaad, er gaat meer op de grond dan in zijn mondje.
    En ach, dat schoonmaken vind ik zo erg niet. ;)
    Wat ik wel lastig vind, partner en ik eten zelf vrij laat, vanwege werktijden. Hoe doen jullie dat dan?
    Ook zijn wij meer van de pasta's en ovenschotel.
    Helaas mag zl lang niet alles hebben vanwege allergiën en is het wat puzzelen.
    Koken jullie apart? Of altijd gezamenlijk aan tafel?

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Meestal maakte ik het eten zo klaar dat chloë ook mee mocht eten. Dus een hele tijd ui en knof enz er uit gelaten. Nu hou ik het er in.
    Soms ontkom je er niet aan, dan maakte ik iets apparts voor haar.

Wij eten hier altijd tussen half 6 en 6. Na half 7 is het voor chloë te laat om te eten en eet ze ook niet meer.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zorgen dat 1 van jullie met hem eerder eet..en anders zn schema anders indelen dat hij later mee kan eten. Sameneten is heel belangrijk om het eten leuk te vinden. Ik zou het zelf ook niet leuk vindem als ik altijd in mn eentje moest eten en papa en mama samen.

en verder idd voor zn neus zetten. Als hij jullie ziet eten krijgt hij er vanzelf meer plezier in..maar hij moet wel het goede voorbeeld krijgen

Deel Deze Pagina