Advies schoenverkoopster waar of gericht op winst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat raar zeg! Het is idd algemeen bekend dat kindjes pas schoenen hoeven als ze echt kunnen lopen. In uitzondelijke gevallen word er door een orthopeed (iemand die er dus echt verstand van heeft) een ander advies gegeven. Dit was ook het geval bij mijn dochter. Ze zette haar voetjes erg scheef neer en ik dacht dat het wel bij zou trekken. Op aanraden van het kinderdagverblijf heb ik het toch laten zien aan cb en zij hebben me doorgestuurd naar een orthopeed.
    Deze raadde ons aan om onze dochter stevige schoentjes aan te geven, zodat haar spieren zich in de juiste stand ontwikkelen. Ik vond het heel naar, onze nog niet eens lopende dochter van die stevige schoentjes aan te geven.. In het begin kon ze er niet mee overweg en raakte ze alleen maar gefrustreerd van die 'dingen' aan haar voeten. Maar idd, zijn voorspelling kwam uit en binnen 3 weken liep ze als een kievit. Ze zet nu haar voetjes veel beter neer, ook zonder schoentjes. Ik ben dus blij dat ik het advies heb opgevolgd.

Kreeg trouwens wel nare opmerkingen van de omgeving. 'Heeft ze nu al schoenen aan??' 'Weet je niet dat ze op blote voeten MOET lopen?' 'Hartstikke slecht hoor.. die schoenen!'

Sorry, even mijn frustratie kwijt ;) Goed van je dat je terug bent gegaan.

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wat de schoenverkoopster zei is inderdaad grote nonsens!
    Een kindje kun je het beste pas als het 6 weken los loopt schoenen aan doen.
    Dan wel met een soort van flex zooltje dus avsoluut geen harde stugge zool.
    Voor nu kun je het beste iets van slofjes aandoen,zoals boumys ed.

3. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Oei, denk dat wij dan ook best een andere schoenwinkel zoeken...
    Wij hebben ons zoontje voor zijn eerste verjaardag een degelijk paar schoenen gekocht, ook al kon hij nog niet lopen (in mijn omgeving hoor ik dit trouwens veel). De verkoopster zei dat hij met een stevige schoen beter zou staan en sneller zou lopen (omdat zijn voetje meer steun heeft zo). Het was ook wel zo dat hij blijkbaar meer vertrouwen had als hij zijn schoentjes aan had (kan natuurlijk ook toeval zijn).
    Nu hij loopt heeft hij hier thuis binnen ook meestal gewoon zijn slofjes aan en in de zomer op blote voetjes.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat een onzin, ik zou dus echt niet weer naar die schoenenzaak gaan! Op blote voetjes lopen is het allerbeste, een kindje glijdt dan juist helemaal niet uit. Met de voeten bonken is totale nonsens. En schoenen aan in de box?! ;) :x Het komt over alsof ze alleen maar op de verkoop van schoentjes uit zijn en op je gevoel/onzekerheid/onwetendheid inspelen. Goed van je, dat je bent terug gegaan!

Als je iets aan de voetjes van je kindje wil, dan zijn er schoentjes/slofjes te koop met zachte zolen. Shoesme heeft "schoentjes" die je nu zou kunnen aantrekken, maar die zijn wel behoorlijk prijzig.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Dus eigenlijk komt het er op neer dat die verkoopster maar een beetje uit haar nek zit te kletsen. Ze geeft al advies, maar als je daar dan kritisch over bent gaat ze het nog maar even navragen, want ze weet eigenlijk niet precies wat hetgene wat ze verteld betekend... Nou daar heb je echt wat aan. Tjongejonge wat heb je toch een sukkels zeg. Goed van je dat je terug gegaan bent en je geld hebt terug gevraagd (en gekregen!!).

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Applaus! Goed dat je bent teruggegaan. Ik zou eraan denken om terug te gaan, het zeggen....maar echt doen komt er dan niet van. Je hebt het perfect aangepakt!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Deel Deze Pagina