Waar traphekje??

Discussie in 'Verzorging' gestart door FB1984, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Waar hebben jullie een traphekje??

Alleen beneden aan de trap, alleen boven aan de trap, allebei?

Is bij ons binnenkort ook nodig, dus ben benieuwd naar de tips!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij hebben 3 traphekjes: 1 voor naar boven, bovenaan die trap staat ook 1 traphekje voor naar beneden, en boven op de overloop nog 1 voor de trap naar zolder.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij hebben alleen bovenaan de trap een traphekje
    het gebeurt hier wel een enkele keer dat onze dochter dus zelf naar boven gaat als 1 van ons boven is en ze daar heen wil....
    maar dat doet ze pas sinds kort (en ze loopt al een tijd zelf de trap op en af, maar ik blijf het wel eng vinden hoor als ze dat doet)

of je beneden een traphekje nodig hebt is dus afhankelijk van je kindje

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden alleen op de overloop een traphekje bij de trap richting beneden. Werkte voor de oudste prima, voor de 2e zullen we dat binnen nu en een aantal maanden gaan zien ;)

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben er 4.... boven en onderaan beide trappen...
    (wij slapen op zolder en verder is het handig als ik "gewoon" even de was wil doen.....

bovenaan de gewone trap vind ik nu zelfs handig voor kleuter.. die gaat wel eens snachts plassen en kan hij niet half suf van de trap vallen.... als hij de bocht verkeerd neemt naar de badkamer... :D

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Hier als eerste op zolder een traphekje geplaatst. Dan kon ik veilig de was ophangen terwijl zoonlief de boel aan het verkennen was. Op de eerste verdieping kwam ik er in eerste instantie nog mee weg door de deur dicht te doen, maar dat hielp natuurlijk op een gegeven moment ook niet meer. Toen hebben we daar ook maar traphekjes geplaatst.

Beneden hebben we geen hekje. Gek genoeg gaat hij nooit zomaar naar boven toe (en het is toch echt een heel ondernemend mannetje).

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier heb ik tot nu toe alleen nog boven een traphekje. Beneden komt ze bijna nooit alleen in de gang, er zit een deur tussen woonkamer en gang/trap en die is meestal dicht. Heb het hekje al wel in huis voor als het nodig is.

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drie hekjes: trap naar boven en op de overloop op beide trappen. Op zolder niet gedaan, dan gaat uk maar even niet met mama mee was ophangen. De oudste had er geen moeite mee op de overloop rond te scharrelen als ik even naar het wasrek op zolder was.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb nog helemaal geen hekjes :) Dochter speelt alleen beneden, en alles wat ik boven te doen heb doe ik als ze slaapt of als papa thuis is.... Beneden hebben we een deur.

10. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij hebben er 2 op de overloop; de trap naar beneden en de trap naar zolder. Als hij meegaat naar zolder, gaat de deur dicht van het 'washok'. Beneden is de gangdeur vaak dicht. En als die wel open is, klimt meneer wel eens omhoog. Goed in de gaten houden dus!

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het niet beneden aan de trap, maar het zou wel moeten. Vandaag was mijn dochter van anderhalf ook ineens weg en toen stond ze boven.

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Alleen boven aan de trap, dus op de eerste verdieping.
    Beneden aan de trap is niet nodig want we hebben een tussendeur.

Al moet ik zeggen dat mn man nog wel eens vergeet die tussendeur dicht te doen, dus ik pluk mn zoontje wel eens van bijna halverwege de trap vandaan. Maar ja voor hij 5 of 6 treden op is, sta ik er al bij dus ik vind een hekje beneden niet nodig. Misschien denk ik daar anders over als de tweede er straks is, maar vooralsnog werkt dat ene hekje prima.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier hebben wij een deurhekje van de woonkamer naar de gang (waar de trap is). Het gaat me niet gebeuren dat zij opeens toch besluit de trap op te klimmen als ik even niet kijk.

Boven laat ik haar nooit alleen rondkruipen. Als ik boven even een wasje erin moet stoppen, doe ik dat terwijl ze slaapt of wanneer ze gewoon beneden is. Ik hoor het meteen als er iets is en onze woonkamer is inmiddels babyproof.

Deurhekje hebben we eigenlijk alleen omdat we ook katten hebben. Overdag staan de kattenbakken dan op de gang. Katten springen over het hekje heen. Anders hadden we denk ik gewoon de deur dichtgehouden.

14. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nooit traphekjes gehad!

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier nog geen traphekje, maar er komt er bij ons binnenkort wel een op de overloop. Lars' kamerdeur is recht tegenover t trapgat, ik laat hem nu wel ns boven tijgeren, maar dan moet de deur dicht van de kamer waar hij dan is (als ik bijv boven aan t werk ben). s Morgensvroeg na de fles mag ie ook altijd even op onze slaapkamer op de vloer, maar dan moet dus echt de deur dicht.. Wat was het ideaal toen hij nog lekker na de fles bij mij in bed bleef slapen ;)
    Als ik bovenaan de trap een traphek heb, kan hij de hele bovenverdieping gaan verkennen.. Ik moet alleen nog ns kijken of hij niet door de spijlen van t hekwerk rond de trap kan vallen, want dat zijn vrij grote openingen tussen de spijlen..

En beneden doen we (nog) geen traphek, deur van kamer naar gang zit altijd dicht, dus in prinicpe kan hij niet bij de trap komen..

Deel Deze Pagina