Advies spiegelreflexcamera kopen gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by debby82, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Wij hebben meevallertje gehad en nu wil ik graag een spiegelreflexcamera kopen.
    Ik heb er nog helemaal geen verstand van dus ik wil een instapmodel of een makkelijk model.
    Ik wil er ook niet zo heel veel aan uit geven. Zo een 500-600 euro ongeveer.
    Ik dacht zelf aan een Canon1000 en dan een zoomlens maar nu hoor ik ook verhalen van Nikon en Olympia.
    Wat raden jullie me aan en wat is een goede zoomlens?

x

Debby

2. maykeyyy

maykeyyy Lid

Jun 8, 2010
    36
    0
    0
    Ik heb een Nikon D90, maar die ligt boven je prijsklasse. Alle merken gaan tegenwoordig ongeveer gelijk op. Als Nikon iets nieuws heeft, komt Canon er even later ook mee en vice versa.

Ik heb mezelf goed laten adviseren in de winkel en heb er niet genoeg verstand van om je bepaalde modellen aan te raden. Als je nog even geduld hebt: volgende maand komt de Consumentengids met een test met SLR-camera's!

Gebruik jij nu op je compact ook je handmatige instellingen of alleen standje automatisch? In het laatste geval is het wel aan te raden om een cursusje te volgen, want het is zonde om met een SLR je plaatjes op standje automatisch te schieten. Dan worden ze nog niet supermooi!

Veel succes met de keuze en heel veel plezier daarna!

Share This Page