Mijn verlof gaat aanstaande zaterdag in, enige weken geleden kreeg ik van mijn werkgever daar de bevestiging van, maar nu kreeg ik maandag een brief van het UWV dat ze nog bezig zijn met het uitzoeken van mijn WAZO-uitkering en dat ik daar over enkele weken bericht over krijg. Mijn ervaring met het UWV is dat de kleine er wel zal zijn tegen de tijd dat ze daar iets uitgezocht hebben. Maar ik krijg toch tijdens mijn verlof gewoon uitbetaald door mijn werkgever (die dat weer van het UWV terugkrijgt) of moet ik wachten op de uitkering van het UWV en zit ik de komende maand(en) zonder salaris? Ik snap het niet helemaal.
je krijgt inderdaad door uwv betaald. ik heb het nu ook..ziekteverzuim en verlof tijdens zwangerschap word uwv. heb inderdaad gemerkt dat ze heeel traag zijn ja! mijn baas zij je krijg gewoon je loon via je werkgever maar komt van hun af ja ofzoiets
Ik heb ook gedeeltelijk in de ziektewet gezeten tot nu toe en kreeg in die tijd gewoon volledig door mijn baas betaald, dus niets gemerkt van het UWV. Dus ik ga er van uit dat ik in maart gewoon weer uitbetaald krijg, maar door de brief van het UWV ga ik weer twijfelen en aangezien ze daar zo traag zijn als dikken stront ben ik bang dat ik nu in maart niets krijg en dat kunnen we echt niet hebben op dit moment.
ik loop ook met vragen hoor.. maar ik kreeg een brief van mijn werkgever dat alles per 1 jan. naar uwv is gegaan in een zwangerschap.. ik baal ook geef mij maar mijn eigen arbo.. ik zou zeggen bel even het 0900 nummer.. maar haha..je word 100x doorverwezen pfff ze zijn inderdaad niet snel..ik heb maandag gebeld voor info of ik wel de deur uit mag enzo en ik zou zoooo terug worden gebeld tot nu toe nog niets gehoord! ik heb nu ook gewoon via werkgever gehad maar het komt van hun af zeg maar... raar dat jij in je ziekteverzuim niks van gehoord heb of jouw arbo werkt met hun samen mischien? pff gedoe allemaal... hopelijk krijg je je centjes optijd meid!
Ik heb alleen een brief van de arbo arts gehad dat ik gedeeltelijk arbeidongeschikt was ivm mijn zwangerschap. Van het UWV heb ik in deze 4 maanden niets gehoort. Alleen heeft mijn werkgeven gemeld dat ik voor 70% in de ziekte wet zat. Ik weet uit ervaring dat het UWV bellen geen enkele zin heeft. Ze houden je daar alleen maar aan het lijntje. Ik wacht het wel af. Salaris van deze maand is iig gewoon uitbetaald.
Je krijgt niet automatisch door het UWV uitbetaald hoor als je verlof in gaat. Dat is maar net waar je werkgever voor heeft gekozen. Aangezien ik zelf mijn aanvraag heb moeten doen(ik doe ook de P&O op mijn werk)Heb ik gezien dat er dus gekozen kan worden of dat je door je werkgever uitbetaald krijgt (dan betaald het UWV aan je werkgever) Of dat UWV direct aan je uitkeerd. Bij mij is het zo dat mijn werkgever blijft betalen als hij dan het geld niet krijgt van het UWV is dat niet mijn probleem maar mag hij er achteraan. Groetjes Sas
Loeki, ik heb vorige week dezelfde brief gekregen van het UWV dat ze gaan uitzoeken of ik echt recht heb op een WAZO uitkering. Vandaag heb ik de brief gekregen dat deze is toegekend. Volgens mij ligt het ook aan de werkgever, want de aanvraag is pas 1 dag voor het verlof ingediend.... Valt mee toch?
@Jopie dan is jouw werkgever erg laat met indienen het UWV geeft aan dat ze graag 2 weken voor het ingaan van het verlof de melding binnen willen hebben. En dan heeft het UWV ook nog eens zo snel een reactie gegeven niet te geloven. Ik heb zelf nog even het UWV gebeld met de vraag of ze mijn papieren wel hebben ontvangen , het antwoord was ja maar voor de rest heb ik niks meer van ze gehoord. Sas
Soms gaat het dus wel goed Tenminste de papierwinkel.... Maar mijn werkgever is traag met alles. Wij hebben zo'n echte boekhouder boekhouder, die dit soort dingen regelt.
Ik denk idd dat mijn werkgever erg traag is, moet van onze locatie naar de hoofdlocatie, vandaaruit naar OC&W en vandaar uit naar het UWV. Ik wacht het af an ga er van uit dat het wel goed zal komen. Ben blijkbaar niet de enige Jopie