hoi iedereen, Een vraag over zuivel. Van het consultatiebureau hoorde ik dat ik 300 cc zuivel mag geven op een dag. Nu is het zo dat mijn zoontje gek is op melk. Hij krijgt in de ochtend melk of thee, in de middag melk en 's avonds nog yoghurt. Ook eet hij een half plak kaas op een dag. Hij krijgt zijn drinken in een rietjesbeker. Nu heb ik eerlijk gezegd niet gelet op de hoeveelheid melk die ik erin deed dus misschien ben ik er wel dik over die 300 cc heen gegaan. Is die 300 cc echt de max of is het een richtlijn? Hij eet overigens erg goed, ondanks dat hij al die melk drinkt. Gewicht en lengte zijn ook goed. Gewicht iets onder het gemiddelde maar dat geeft niet.
Hier als advies 300-500cc gekregen. Hier krijgt ze s ochtends een rietjesbeker (karne)melk. S avonds bakje yoghurt en voor het slapen gaan nog een fles opvolgmelk (verdund) En ook af en toe kaas. Je kan altijd nog een beker melk wat water aan toevoegen. *gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je zoontje.
In een rietjesbeker gaat 250ml als ik het goed onthouden heb. Hij krijgt dus 500ml melk en zijn toetje. Ik zou dan een halve rietjesbeker geven 2x Of het een richtlijn is of niet geen idee van.
Ik doe hier vaak thee met melk in de ochtend. Krijgt ze helft thee en helft melk. Tussen de middag een volle beker en in de avond 100cc voor slapen gaan. Ze komt er vast boven maar niet schrikbarend. Misschien wat mengen met thee?
Hier krijgt ze op mijn werkdagen pap dus drinkt ze in totaal 400 ml zuivel. Andere dagen ca 300. Ik maak mij er niet zo druk om.
De rietjesbeker gaat trouwens niet helemaal vol. Per keer de helft van de beker. Ik zet overdag een rietjesbeker met water of diksap op tafel en hij pakt zelf wanneer hij dorst heeft. Thee met melk zou ik nog kunnen proberen. Ik gruwel er zelf van. Ik denk dat ik er daarom nog niet op was gekomen haha. *dank je wel! Vandaag precies 1 jaar!
Hier was het volgens het cb geen probleem dat dochter er ruim overheen ging met zuivel. Smorgens kreeg ze toen yoghurt en savonds na het avondeten nog een schaaltje vla en ook nog een fles.
Niet stressen, zolang het niet ter vervanging is van eten en hij geen liters melk per dag krijgt zou ik me er niet druk om maken.