Advies/tips gevraagd...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ingeping, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar misschien stomme vraag maar waarom gaat ie dan na zn fles naar bed als ie nog niet moe genoeg is?
    Ik bedoel dit niet vervelend hoor maar ik probeer het te snappen...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kijk als e weet dat he kindje ongeveer 1,5 wakker kan zijn en dan moe word...

Dan hou je dat een beetje aan als richtlijn zeg maar ipv van als ie bijvoorbeeld een uurtje wakker is na de fles gelijk naar bed

Dus stel hij word om 11.00 wakker... En om 11.30
    een fles le je hem gewoon rond half 1 in bed ipv gelijk na de fles

Je kan niet altijd zggen na je fles ga je naar bed.. Dat ligt echt aan de andere slaapjes en er komt vanzelf meer en duidelijk ritme in als ze wat ouder worden :)

3. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Sam ja misschien beginnende moeder die gewoon het beste wil voor haar kleine en een ritme wil bieden. En hier door ervaring van andere te lezen misschien wat kan aanpassen enzo....maar ik wil graag je advies ipv waarom ik dingen zo doe. Een kleine in je leven doet genoeg en je wilt het beste en advies en tips zijn voor veel kersverse moeders erg fijn!!

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Idd Sam moet gewoon goed op ze signalen en idd meestal anderhalf uur wakker....dan ken je dat ook aanhouden en als daar dan een fles in zit in die anderhalf uur prima.....

Hij gaat trouwens niet met verdriet naar ze bedje dan hoor. Hij ligt gewoon een tijdje wakker en valt uiteindelijk wel in slaap...

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik kan best tips gven(zie mn vorige reactie)
    Maar dan wil ik wel je beweegredenen weten anders weet ik niet waarom je iets doet of graag wil en heb ik ook geen passend advies;)

Enne ik ben ook kersverse moeder geweest(nog steeds wel betje haha) dus weet heus wel hoe je je voelt
    Maar daarom zeg ik ook dat ik het niet rot bedoel

Ik denk dat je beter kan kijken naar de moeheids signalen die geeft hij aan met oogjes wrijven zei je toch?
    Ipv dat je hem standaard na zn fles in bed doet...
    (Behalve met de ochtendfles als je dat wil)
    6 uur was hier ook ng nacht voor mij

Ik bedoel er alleen mee te zeggen als jij niet moe ben slaap je of niet, of lastiger.. Dat werkt bij je kindje natuurlijk ook zo
    Dus mijn advies is, laat het een beetje los en kijk evht goed wanneer ie moe is ipv 'regels instellen' zeg maar

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Juist zo bedoelde ik het! :)
    Hier doe ik dat nog steeds hoor... Sochtends na de eerste fles meestal na anderhalf terug naar bed
    Smiddags meetal 3 uur wakker en dan weer naar bed

En als ie niet moe is wat later natuurlijk, maar dat komt weinig voor :p

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Idd lijkt me een goed idee goed kijken naar zijn signalen. En ja dat het middagslaapje dan wat eerder of later is maakt ook niet uit. Wil zelf graag één moment op de dag dat hij gewoon lekker kan slapen in ze bedje. Dat is dat middagslaapje dan.

En ja kersverse moeder....pfff wat een verantwoording en dingen gaan er door je hoofd. Denk dat je vaak ingewikkelder denkt dan nodig. Maar daarom is het hier zo mooi. Je ken zo lezen van andere. Ookal is elk kindje anders. Je hebt toch weer nieuwe handvaten!!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hielden ons nooit aan exactetijden meestal gewoon omde 4 uur vanaf het moment van de 1e fles. En ze sliep toen ook vaak van voeding tot voeding. Lekker zo laten en bij honger hoor je dat vast wel..

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @frannie: hier slaapt hij niet van voeding naar voeding. Maar zoals ik al zei elk kindje is anders. En hij is tevreden hoor. En idd om de vier uur gemiddeld. Hij is wel duidelijk in wanneer hij honger heeft hihihi...

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    dan denk ik dat je voorlopig nog wel aan de nachtvoeding zit...

onder "flesvoeding" hebben we een topic over de "nachtfles afbouwen". T is een lang topic maar met veel nuttige tips over doorslapen, en inderdaad, dat je vaak met een late voeding ze uit hun diepe slaap haalt maar dat rond 21:00/21:45 nog niet zo is.

mijn meisje kreeg vandaag om 17:45 u een fles en ging om 18:45 u naar bed en ik maakte haar net om 21:45 u wakker. Als ik haar niet wakker zou maken, dan zou ze haar 6-7 uur slaap dan pakken en vroeg in de nacht komen. Maar rond dit tijdstip zit ze nog niet in die diepe slaap, ze was ook met 3 min klaarwakker en heb haar ook wakker weggelegd. Gister was het 22:15 u dat we haar wakker maakte, en toen sliep ze de halve voeding, dronk ze de fles maar half en slapend weggelegd...wrsch zat ze toen al dieper in haar slaap.

mijn schema:
    06:00 / 10:00 / 14:00 / 17:30 - 18:00 / 21:30-21:45

je zal zien dat jou late fles ook een keer later uitvalt omdat je kindje bijv 's nachts later wakker wordt en dan alles opschuift.
    ik zou als ik jou was echt sturen op 5 flessen overdag, en dan rond 21:00/21:45 u de laatste fles. Alleen zo kom je van de nachtvoeding af.

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Petra bedankt voor de tip. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik zal eens opzoeken wanneer ze dan in hun diepe slaap gaan. Want nu heeft hij tegen 20:30 gehad dan kom je dus niet lekker uit. Hier had hij vandaag om 8:00 ze ochtendfles. Het wisseld zo wat dat betrefd. Maar valt een beetje op aan te sturen. Thanks voor de tip..

Deel Deze Pagina