Hoe worden de cadeautjes bij jullie bezorgt op pakjesavond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij vieren pakjes avond bij ons thuis dit jaar. Samen met alle nichtjes schoonouders en schoonzussen.
    Nu komt mijn probleem, wij vieren het 's middags!

Overdag met zakken cadeau's zeulen over straat is dus geen optie. Wat is de smoes dat de gordijnen dicht moeten en wat vragen de buurtkinderen zich wel niet af als ze mijn man over straat zien gaan van de buren (waar we alles mogen stallen) naar ons huis?

Hoe doen jullie dat?

Ik heb een dochter van 5 en een baby. Maar vooral onze oudste maakt het lastig. Boven de cadeaus neerzetten kan niet. Wij slapen op zolder en zij komt dus door het hele huis. Dus op zolder verstoppen en een brief door de voordeur gaat niet werken. De achtertuin als opslagplaats kan alleen bij droog weer. Help? Ik heb inspiratie nodig!

Dank jullie wel alvast!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat betreft kinderen die mensen met zakken zien zeulen: mijn 'smoes' zou altijd zijn dat Piet de zakken er ongeluk op het verkeerde adres heeft afgeleverd.
    Zou één van de volwassenen even met de kinderen kunnen gaan wandelen naar een speeltuintje ofzo, zodat jullie dan tijd hebben de cadeaus ergens te verstoppen? Of misschien even op één van de kinderkamers spelen met de deur dicht (bijv. om de kamer donker te maken en met een zaklamp te spelen ofzo, dat doet het hier altijd wel goed.)

3. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Kun je niet doen alsof jullie gebeld worden door de buren dat er allemaal pakjes bij ze in de schuur staan met jullie namen erop? Zwarte Piet heeft zich vast vergist..

4. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Sinterklaasjournaal gisteren. de pakjes zijn besteld en al ergens in huis verstopt. wij gaan zoals gisteren te zien was de kinderen laten zoeken door een briefje voor de deur.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik werd naar boven gelokt om te zingen door het raam. Mijn zus vertelde dan dat ze zwarte piet in de verte zag. Ik zag het natuurlijk ook meteen, haha! Mijn ouders verstopte dan de cadeaus in de woonkamer. Ik heb me nooit afgevraagd hoe dat nou kwam!

Kan je de zak niet aan de buurman geven? Dan spreek je een tijd af, ga even boven verstoppertje spelen of zo en taaaadaaaa piet is geweest ;)

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij mochten van mijn ouders niet maar naar boven vanaf een uurtje of 3. Iets met zwarte piet of zo, maar dat kon me weinig schelen. Ik dacht alleen maar CADEAUTJES!!

Dan verstopte mijn vader of mijn moeder ergens de cadeautjes.
    Na het eten mochten we dan gaan zoeken.

Bij ons is er nooit een Piet of Sint langs geweest. Ik heb me ook nooit afgevraagd waarom hij niet kwam. :)

En dat zeulen over straat met de cadeautjes. Als het de buren zijn, dan is de kans dat je iemand tegenkomt erg klein natuurlijk :) En anders doe je het in vuilniszakken.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou ook deze doen. Maar wij vieren het bij mn ouders dus denk dat opa er gewoon ineens mee binnen komt ;)

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    Hier komt sint met 2 pieten daadwerkelijk langs en als ze weg gaan vermelden ze dat de zak met kados in de schuur staan:D

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier komt de sint in de nacht van 5 op 6 december.
    Dus als we wakker worden staat heel de woonkamer vol cadeaus. (Heb er nu 3 haha) :p

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

sint en piet komen langs en op het einde gaan ze met zijn alle de cadeautjes zoeken (samen met de pieten). vorig jaar ook zo en de kinderen vonden het geweldig.

ik zou in jou geval de pakjes een avond van te voren weer in huis halen en in een kast verstoppen of onder jou bed.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Eerder deed mijn zwager altijd kloppen als hij buiten ging roken. Maar dit jaar willen we de cadeautjes ergens boven zetten en dan met een smoes de oudste naar boven lokken zodat die ineens ergens alle cadeautjes ziet staan...lijkt me zo lollig.

12. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan ook de buurman vragen kadotjes bij jullie voordeur te zetten en aanbellen pepernoten binnen gooien geef je sleutel of zet deur stukje open

13. S08P12

S08P12 Lid

21 sep 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    de buren zetten het altijd bij ons neer, zodat manlief even bij de buren kabaal kan maken en de zakken over de schutting kan doen haha

14. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bij ons in huis verstoppen is dus geen optie omdat onze 5 jarige overal kan komen. En het gaat dus ook niet om 3 pakjes hé? 6 kinderen en 8 volwassenen. Dus tja, dat krijg ik niet onder ons bed hoor.

Vertellen dat het verkeerd is bezorgd kan wel inderdaad. En boven spelen kan helaas ook niet omdat de ramen laag zijn en ze zo op straat kunnen kijken. Die verkeerd bezorg truc, die ga ik toepassen denk ik.

Super, al die mama's met hun slimme trucjes. Bedankt allemaal voor het meedenken. Dank jullie wel, wie ben ik ook zonder ZP??

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier word een brief onder de voordeur geschoven waarin staat dat er iets in de schuur staat. Vorig jaar werd ik gebeld door piet dat het op het balkon stond.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn ouders gaven de zak altijd de avond te voren aan de buren. Die zetten hem dan voor de deur, bonkten even hard en renden dan snel hun eigen huis weer in.

Ze hebben het ook wel eens geregeld terwijl wij Sinterklaas op sesamstraat zaten te kijken. Als wij tv keken, zaten we zo in dat verhaal, dat we niet meer door haden wat er om ons heen gebeurde! ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Onze 5 jarige kan ook overal komen maar vanaf het moment dat we de pakjes klaar hebben gezet ergens boven hou ik haar gewoon beneden.

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Wij houden het bij mijn schoonouders. Vorige jaren stond de zak ineens in de gang, maar dit jaar gaan manlief en ik zogenaamd een stukje lopen (lees verstoppen in de schuur) en dan doen we net alsof we de zak per toeval ineens bij de achterdeur zien staan als we terug komen, en roepen we de kinderen erbij :D! (lees 2 1/2 jarige, 1 1/2 jarige en 1 jarige) 2 jaar geleden was ik net bij de familie en kwam ik als zwarte piet binnen zetten, helaas vond mijn nichtje het nog niet z'n succes.. Nu kan het niet meer :(

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vroeger vierden we het altijd bij mijn opa en oma en altijd werd er gebonkt op de deur en stonden er pakjes
    Nu pas bedenk ik me dat opa altijd even later van de kelder naar boven kwam, zij hadden een achterom gelijk naast hun huis
    Altijd leuk en het kwartje valt nu pas hahaha

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij laten het bezorgen door Sint en zijn pieten.
    Cadeautjes staan verstopt in de garage. Groot kleed erover.
    Kids mogen niet meer de garage in de laatste dag.
    Vlak voor Sint komt wordt de boel voor de garage deur gezet.
    Gordijn bij de voordeur dicht en voor het raam zingen tot Sint komt.
    Die pakken de cadeaus op en nemen ze mee naar binnen

Deel Deze Pagina