Kind 1,5 jr. staat suiker in verband met een onrustige nacht?

Discussion in 'Voeding' started by Mary1981, Feb 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Onze kleine meid slaapt altijd goed in maar wordt in de nacht (meestal tegen 4.00 uur) geregeld wakker. Die nachten blijft ze zo'n twee uur wakker, de volgende dag is zij en zijn wij natuurlijk erg moe.

Na allerhande tips en trics heb ik nu een week heel strikt in de gaten gehouden of hetgeen ze binnen krijgt aan voeding in verband staat met haar slaappatroon.

Onze meid wordt vaker wakker als ze een dag bij opa/oma is geweest of na een drukke dag (feestje o.i.d.). Inmiddels denk ik dat het te maken heeft met suikers op de avond. Onze dochter ligt meestal rond 19u in bed. Om 17u wordt er gegeten. Een groot verschil met de opa/oma's is dat wij nooit een toetje eten en na het avondeten niets meer eten. Ze krijgt alleen een fles melk voor het slapen.

Gisteren heeft ze bij opa wel een toetje gehad en ook nog een spekje daarna en ja, vannacht was het weer hommeles.

Ik vraag me af. Zou dit de reden zijn? Heb jij hier ook ervaring mee?
    Ben erg benieuwd.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Kan het ook de onrust bij opa/oma en/of feestjes zijn?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat suiker wel in verband kan staan met onrust, maar niet zoals jij omschrijft...ik weet niet wat voor toetje je bedoelt, maar hier eten ze volle yoghurt en een spekje zal ook niet voor zoveel onrust zorgen.

Eerder evt de indrukken bij opa en oma??

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een prikkelgevoelig kindje en na een drukke/onrustige dag volgt dan een onrustige avond/nacht.

Share This Page