Wij hebben eindelijk een definitieve jongensnaam, waar we allebei heel blij mee zijn. Nu kwam ik er alleen laatst achter dat de zoon van mijn nicht ook zo heet (zag de naam op de verjaardagskalender bij mijn oma en dacht toen: 'o ja..'). Ik heb aan die kant van de familie veel nichten en neven (13 in totaal) die bijna allemaal (een stuk) ouder zijn en dus ook veel achterneefjes en - nichtjes. Met allemaal heb ik nauwelijks contact. Ook met mijn 6 tantes heb ik weinig contact. Met mijn oma heb ik wel regelmatig contact. Nu vraag ik me toch af of hoe ze zullen reageren als ze horen dat ons kindje dezelfde naam krijgt als één van mijn achterneven. Wat denken jullie? Gewoon doen?
Als je weinig contact hebt zou ik het gewoon doen. Vroeger gebeurde het heel vaak, vooral vanwege vernoemingen. Mijn vader heeft wel drie neven met dezelfde naam als hij. Maar ook mijn zus noemde haar jongste Luca terwijl onze nicht haar dochter al Loeka had genoemd. Andere spelling maar dezelfde uitspraak. Niemand heeft er ooit iets van gezegd of raar over gedaan.
Ik zou het ook doen! Zeker omdat je er nauwelijks contact mee hebt en een "oh ja" moment had toen je het op de kalender zag. Ik heb ook dezelfde naam als mijn tante (zus van mijn moeder) gewoon omdat mijn ouders het en super mooie naam vonden. Met haar heb ik wel veel contact en het went als onze naam genoemd wordt, vaak wordt mijn naam verkleind en die van haar afgekort dus weten we wel wie er bedoeld wordt.
Ik had precies hetzelfde. Ik zie dat kindje echter nooit, dus heb mijn dochter gewoon die naam gegeven.
Mijn achternicht heeft ook dezelfde naam als ik terwijl onze moeders vroeger erg close waren. Haar mama heeft het eerst netjes aan mijn mama gevraagd of ze het niet erg vonden. Jaren later kregen onze hondjes ook dezelfde naam Gewoon doen!
Gewoon doen! Het kindje van een neef van mij heet hetzelfde als onze dochter. Wist ik niet ivm eigenlijk geen contact.....!
Wow, wat veel reacties! Enorm bedankt allemaal! Ik was eigenlijk al van plan het gewoon te doen, maar voel me nu helemaal gesterkt. We gaan het gewoon doen dus. Nogmaals bedankt!!