Nou dames ik heb al 3 maanden zwangerschapsdiabetes en nu heb ik al 3 weken elke dag na drie uur een hypo. Dus nu minder spuiten. Maar nu vraag ik me af of dit schadelijk is voor t kindje? Dames met zwangerschapssuiker hoe is dat bij jullie? Ik moet nog een kleine twee weken.
Als je iedere dag na 15u een hypo hebt, dan zou ik daarvoor iets eten. Banaan of ontbijtkoek ofzo. Is makkelijker dan verder aan je insuline sleutelen nu
Heb gereageerd op je pb. Maar het lijkt me idd verstandig om te kijken naar je koolhydraatinname. Men zegt wel dat vlak voor de bevalling begint de waardes vaak naar beneden gaan, dus dan word de insuline aangepast. Wie weet is je lijf al bijna klaar om zelf in actie te komen qua bevalling. Ik schiet de afgelopen dagen ook alle kanten op, hoort ook wat bij het einde van de zwangerschap zei de internist. Ik neem gewoon en extra tussendoortje, want anders schiet ik met aanpassing insuline weer in een hyper. En dat is slechter voor de baby dan een hypo heb ik me laten vertellen.
Jaa. Ik heb vandaag bjj het ontbijt 10 eh gespoten en toen was Mn waarde na 2 uur 5,4 en middag eten niks gespoten toen was Mn waarde 6,2. Ik heb t idee dat ik bij die zeldzame groep hoor die aan t einde geen insuline meer nodig hebben
Vanaf week 35 neemt de insulinebehoefte weer af bij de meesten. Als hij in 1x rigoreus afneemt moet je aan de bel trekken!
Hij is idd vanaf 35 weken afgenomen want kreeg toen alleen maar hypos. Nu heb ik vandaag niks gespoten en hij is helemaal netjes. De internist vertelde mij dat ik dan bij de uitzondering hoor is wel zeldzaam maar t gebeurt.
Wauw van 100eh spuiten naar niks in 2 weken is wel behoorlijk drastisch. Ik zou contact opnemen met je internist.