Advies van consultatiebureau?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daan04, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Sluit me aan bij het voorgaande.

En over het slapen nog, als hij wel jengelig is, kan er ook alleen maar aan de hand zijn dat hij gewoon te wakker en druk is om langer rust tre pakken, ook al heeft hij dat wel nodig! Dat was hier het geval nl. Heb met methode van Ria Blom haar "geleerd" langer te slapen overdag.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Hmm, ik ben het helemaal niet eens met het cb, vind het een slecht advies, maar 300 gram afgevallen vind ik dan wel weer zorgelijk. Ik zou ipv gaan kolven na de voeding vaker gaan aanleggen. Je kunt je kindje gewoon elk uur aanleggen als hij dat wil. Dat geeft je bv een behoorlijke boost.

Als dat ook niet lukt en je weet zeker dat je productie een probleem is en niet bijvoorbeeld een aanlegprobleem, zou je domperidon kunnen overwegen, maar dan zou ik daarvoor wel een lk raadplegen.

Die neusspray helpt niet bij het ophogen van de productie, zorgt er alleen voor dat je een tsr krijgt.

Maar aanleggen is veel effectiever dan kolven, dus dat heeft altijd de voorkeur.

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben toch tussendoor weer gaan kolven en sinds ik mn kolf weer onder het stof vandaan heb getoverd, heb ik nu inmiddels 80cc in de koelkast. Wel icm borstcompressie, al moet ik zeggen dat ik niet opnieuw een melkstroom zie tijdens het kolven dan. Maar misschien dat dit anders is als hij aan de biorst drinkt.
    Hij had gisteren een hele goede dag! Hele dag vrolijk en zelfs een paar keer geslapen! Wel kwam hij vanmorgen wat eerder, maar misschien is dat te verklaren omdat hij gisteren overdag wat meer geslapen heeft.
    Ohhh ik hoop zo dat dit helpt en DÉ oplossing is tegen het afvallen. Ik ben ook best nerveus voor de volgende afspraak bij de kinderarts (over anderhalve week). Wat als hij niet is aangekomen? Want het is dan al de 3e keer dat er geen stijgende lijn is. Maarrr daar zal ik me nu nog niet al te druk over maken ;). Nu flink aan het kolven en borstcompressies.

Zijn er nog voedingshoudingen waarin de borstcompressie goed is toe te passen? Liggend lukt het wel, maar om elke voeding naar bed te gaan... Ik heb een voedingskussen, dus als er nog tips zijn? :)

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Als je kindje tevredener is dan denk ik dat hij toch te weinig heeft gehad. en dat je nu aan het opschroeven bent krijgt hij meer en zal hij wel weer groeien. kinderen groeien nu eenmaal niet altijd volgens een bepaald lijntje. keertje ziek zijn heeft bij die kleintjes een hele impact. dus zou je gevoel blijven volgen.

weet niet wanneer je weer gaat wegen... maar zou idd wel kijken dat hij nu meer krijgt en dat even tijd geven. en dan zal hij vast overdag ook wel beter gaan slapen!

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Suus: Ik heb net inderdaad in een ander topic wat gelezen over domperidon. Kan ik dat gewoon bij de huisarts aanvragen? En wat doet het precies met oog op de borstvoeding?

Als iemand anders de antwoorden kan geven is het ook goed hoor ;).

6. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Domperidon is een maagzuurremmer met de bijwerking dat het je prolactine gehalte (hormoon) verhoogt. het wordt echter pas aanngeraden om te gebruiken als je zelf eerst goed je best hebt gedaan de productie omhoog te regelen.
    zo ja kan je t via de ha vragen. heb begrepen dat t niet meer vrij verkrijgbaar is

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.006
    113
    Vrouw
    Naar mijn weten is domperidon nog wel vrij verkrijgbaar, maandje geleden nog met een andere reden gekocht. Als je het aan de ha vraagt krijg je het ook niet vergoedt door je zorgverzekeraar tenzij je het chronisch gebruikt. Dus dan kan je beter gelijk naar de apotheek gaan.
    Domperidon wordt gebruikt tegen misselijkheid maar heeft als bijwerking dat het de bvproductie verhoogd. Komt doordat het werkt op de ik weet niet meer welke hersenklier maar die zorgt ook weer voor aanmaak van het hormoon wat de productie van je bv regeld. Beetje vaag uitgelegd maar hopelijk snap je zo een beetje wat domperidon doet!

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nog wel vrij verkrijgbaar. Maar ik werd wel "uitgehoord" en ze gaf het me bijna niet voor deze toepassing. Juist omdat je kindje het ook binnenkrijgt via de bv.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar ook rust en veel drinken helpt!
    Ik merk als ik te druk ben geweest en te weinig heb gedronken...druk druk op het werk, dat ik echt te weinig kolf

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Even een kleine update: Gisteren en vanmorgen ging het heel slecht. Hij heeft alleen maar gejengeld en niet geslapen.
    Vannacht om 3 uur kwam hij ineens weer voor een voeding?! Om6 uur weer en om 8 uur weer. Hij is vannacht ook zeker wel een uur wakker geweest.
    Met mijzelf gaat het niet goed. Ik heb vanmorgen de kinderarts gebeld en aangegeven dat ik het niet langer trek en dat ik wil dat ze verder gaan kijken. Het gaat nu al 4 maand zo! Ik houd het niet meer vol. Ik merk dat ik me irriteer aan zijn gehuil en er chaggerijnig van word. Dit vind ik heeel erg en wil ik echt niet. Ik wil me niet ergeren aan mijn eigen kind!!! Dus zo kan en mag het niet langer doorgaan.
    Ik ben nu zelfs op een punt dat als ik zou moeten stoppen met de bv ik het er met heeel veel pijn in mijn hart wel voor over zou hebben. Als dat ons meer rust geeft.
    Dit wil trouwens niet zeggen dat ik er mee wil stoppen! Ik wil er alles aan blijven doen om het te laten werken. Maar merk op dit moment dat ik ook aan mezelf moet denken en het zo niet goed gaat.

Ik wacht op dit moment op een telefoontje van het ziekenhuis... Ik hoop dat ze snel bellen en ik langs mag komen :). Pfffff dit lucht wel even op!

12. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ja hoort wel een btje bij de 4mnd dip. maar je moet doen wat je hart je ingeeft. ik weet dat ik ook met de 2de constant heb lopen modderen. vanaf dag 1. en iedere keer dacht ik ik probeer dit nog en ik probeer dat nog. ik heb 7 mnd bv gegeven met hem. maar vraag niet hoe. ik heb er ook weinig van genoten. nachten zijn tot een maand of 5,5 een ramp geweest.
    nu met de 3de gaat het beter. mede dankzij een koemelkvrij dieet. maar de andere 2 hebben achteraf gezien oko reflux klachten gehad. maar daar heb ik altijd gewoon mee aangemodderd. deze krijgt nu zantac wat toch wel lijkt te werken in combi met het dieet.

sterkte meid. hopelijk kunnen ze je verder helpen.

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou ik ben gebeld. We mogen om 15.00 uur komen. En ik moest er rekening mee houden dat hij opgenomen wordt... Aan de ene kant fijn, aan de andere kant weer al die herinneringen.

Levi heeft al een behoorlijke medische geschiedenis. Vroeggeboorte, reflux en ontlastingproblemen. Medicatie die niet aansloeg. Toen had hij volgens de artsen geen reflux meer?! Het is hier al eigenlijk 4 maand drama.
    En helaas zijn we nu op dat punt aangekomen waarop ikzelf gewoon niet meer kan.
    De kans is best groot dat ik ook in het ziekenhuis moet blijven, vanwege de bv. Gelukkig is het lijntje met de lk dan ook korter.
    Pfff nou ik zie er nu als een blok tegenop, maar verandering gaat er komen :). Even doorpakken nu!

Bedankt voor jullie steun en reacties. Ik hoop dat we de bv toch vol gaan houden!!!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey, is er dan niet sprake van een KMA toevallig? Voordat ze dus heftige dingen gaan doen in het ziekenhuis, die optie even bespreken en eens zien wat er gebeurt als jij op dieet gaat?
    Het past allemaal iig wel erg in het plaatje!

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou meneertje is opgenomen. Ik moet hem nu voor en na de voeding wegen. Volgens de weegschaal had hij tijdens de voeding 30 cc gedronken en een uurtje later 10 cc.
    We moeten dus wel echt gaan beginnen met bijvoeden, eerst gaan we dit doen dmv moedermelk en morgen ga ik met de lk praten. Pfff, ik hoop dat het snel beter gaat, MET bv!

16. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    och meid. had je geen domperidon kunnen regelen ergens? je zit te ver weg voor mij anders had ik het zo gebracht. ik heb nog liggen..
    vind het niet gek dat hij zo huilt och arme.. dit is wel een enorme dip. Ik vind het onwijs goed van je als je door gaat zetten maar ook veel begrip als je het niet doet.
    Ik heb met de 2de ook zo'n dip gehad. het heeft me een week intensief voeden en kolven gekost om het op te krikken. maar het was gelukt. als het goed is meot het met de domperidon sneller gaan maar heeft het ook wel 2 dagen duren.
    heeeel veel sterkte ik hoop wel dat je een btje kan opladen nu.

geeft dikke knuffel

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ow :( wat heftig! Vraag me af wat er eerst was; de dip of het feit dat hij niet goed drinkt. Beetje kip en ei verhaal.
    Hoop dat de lactatiekundige raad weet, en domperidon lijkt me een hele goede!

Veel sterkte!

18. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb vanavond met de lk gebeld en ze komt morgenvroeg meteen langs. Ik hoop dat ze nog tips heeft, anders ben ik denk ik de wanhoop nabij! Ik heb er zo mn best voor gedaan... :( Maar als hij zoveeel te weinig krijgt...

19. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat moeilijk voor je zeg!
    Ik hoop dat je met de lk tot een plan kan komen én dat Levi voldoende uit je borst gaat drinken.

Veel sterkte hoor! Een digitale knuffel.

20. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    #40 Jazzie, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
    kolf je nu? s'avonds? dat is het enige wat je nu kan doen op dit moment. is elke 2 uur kolven. (want neem aan dat je nu niet naar je kleintje gaat om te voeden?) ook al komt er niet veel. gewoon kwartiertje kolven elke 2 uur.. lekker tv kijken probeer te ontspannen. niet omdat het moet of omdat je voeding moet krijgen maar puur dat je borsten denken dat ze moeten werken.
    Niet teleurgesteld zijn als er weinig komt. is nu even niet het belangrijkste. dat komt dan wel als je met de LK verder gaat!

En als je het niet meer kan moet je jezelf echt niet schuldig voelen! je hebt zo gevochten.. Alle respect!
    misschien dat je samen met LK toch nog verder komt. sterkte meid..echt ik hoop dat je gauw enorm kan genieten!

Deel Deze Pagina