hoe komt het dat die fout gemaakt is

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mariska1976, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste UWV,

Ik heb 2 keer wat betreft de uitkeringen van het UWV een vraag.

5 jaar geleden ben ik bevallen van een dochter.6maanden erna vroeg mijn vormalige werkgever of ik nog een geboorte kaartje had.
    daarna werd mij een formulier van het UWV toegestuurd ,die ik in moest vullen.Ik snapte dit niet en ik heb toen opgebeld en uitgelegd,dat ik gewoon salaris uitbetaald heb gehad.De dame in kwestie zei toen,dat dan de werkgever het dan moet invullen en dat zij er recht op hebben...Ik heb mijn werkgever opgebeld en deze gaf het nummer van hun kantoor,waar ik het adres moest vragen.HElaas werd ik daar afgesnauwd en ik moest het formulier invullen.voor geld waar ik geen recht op had.Ik heb het niet ingevuld en zo gelaten.

14 december ging ik op verlof)zwanger van het 2e kindje)
    En wederom weer een brief gehad,dat ik iedere week geld zou krijgen.Ik kreeg zowel van mijn werkgever geld als van het UWV.Ik vertrouwde dit al niet en ik het het geld van het uwv op mijn spaarrekening gezet.Van de week een brief gehad dat het geld teruggeboekt moet worden,want niet ik,maar mijn werkgever had recht op het geld.

Nu is mijn vraag,waarom het nu iedere keer bij de werkgevers fout gaat.......Want als we in het laatste geval net rond hadden kunnen komen,dan had ik die 600 en nog wat euro,die ze zouden moeten invorderen niet kunnen betalen en dan?????
    Nu is dat niet het geval,maar ik wil heel graag weten waarom.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mariska1976,

Je wilt weten waarom het aanvragen en betalen van de WAZO bij je werkgevers steeds fout loopt. Ik kan die vraag niet voor je beantwoorden, je zult dit aan je werkgever moeten vragen.

Als de werkgever een aanvraag indient voor je WAZO-uitkering geven ze op het aanvraagformulier aan naar welk rekeningnummer de betaling moet en van wie dit nummer is. Is dit een betaling aan de werkgever dan betaalt UWV de uitkering één keer per vier weken op het rekeningnummer van de werkgever. Geeft de werkgever aan dat de uitkering aan de werknemer betaald moet worden, dan gebeurt dit wekelijks.

Actuele informatie over de betaling van de WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina