Mijn vriend heeft gisteren mijn ouders geholpen bij het leggen van de nieuwe laminaatvloer. En nu is hij, in hun huis, mijn zijn nieuwe bril tegen een lamp aangelopen. (alle meubels waren verschoven waardoor die lamp nu in plaats van boven de tafel in een open ruimte hing). Daardoor zitten er nu 2 diepe krassen op 1 brillenglas, waar hij bij het kijken last van heeft. Mijn moeder wil dit nu opgeven aan haar aansprakelijkheidsverzekering. Maar mijns inziens kan dit niet. Een aansprakelijkheidsverzekering is toch bedoeld voor schade die je toedoet aan derden. Het is welliswaar in hun huis gebeurd maar mijn vriend heeft het zelf gedaan. Iemand enig idee of we dit wel of niet aan de verzekering kunnen opgeven? We hebben al op de website van de verzekeringsmaatschappij gekeken maar daar worden we niet echt wijzer van.
Kan volgens mij wel. Die lamp hing niet waar hij hoorde te hangen... Hij hing erg onhandig. Je kunt het allicht proberen. Laat je moeder even bellen.
als het in jullie eigen huis zou zijn gebeurd en je hebt een totaaldekking op je inboedelverzekering dan kun je het opgeven. Aldus verzekeringsexpert hier naast me op de bank. Duss..
Als jouw moeder nou per ongeluk zijn bril van tafel heeft gestoten, dan kan ze wel een claim indienen bij de aansprakelijkheidsverzekeraar.
is het toevallig een bril van pearl of zo? die hebben nl gratis mijn glazen verschillende keren vervangen.. door mijn eigen lompigheid, kleine kinderen die brillen dubbel vouwen etc
Tja... we kunnen natuurlijk ook 1 of ander lulverhaal ophangen bij de verzekering, maar zo zit ik niet in elkaar!
Sorry hoor, maar... ROFL Hij is tegen de lamp gelopen!!! Krassen op een bril is bijzonder onprettig, daar niet van, maar vond het wel erg komisch, hihi. Om dan nog even op de serieuze toon te reageren: Nee, ik denk ook niet dat hij dat vergoed gaat krijgen, maar je kunt allicht Specsavers eens bellen, of je ziektekostenverzekering, hoe het precies zit?
Een bril is vaak buiten je eigen huis ook verzekerd Waar zijn jullie verzekerd? Misschien kan ik je helpen? Ken de voorwaarden van een aantal maatschappijen wel uit mijn hoofd.
En dan bedoel ik op je eigen inboedel. Dit heeft niks met aansprakelijkheid te maken namelijk. Hier zijn je ouders niet aansprakelijk voor, maar grote kans dat het wel onder je inboedel valt.
ik zou het gewoon proberen... ik had mn bril op de bank gelegd omdat ik in beide ogen jeuk had en de vrouw van mn vader is er toen op gaan zitten... zij heeft het toen opgegeven aan hun verzekering en kreeg het vergoed....