Hai allemaal, Er zit maar 18 maanden tussen mijn kindjes en aangezien mijn uitgetelde datum dichterbij komt wordt het tijd dat ik maar eens een andere kinderwagen ga kopen. Ik baal wel want ben erg blij met m'n Stokke Crusi maar vind de duo oplossing echt niet handig. Nu heeft m'n schoonzus de easywalker duo. Dit lijkt me wel een fijne maar ook weer duur en weet niet of het et waard is. Dus vandaar mijn vraag: welke duo wagen vinden jullie het fijnst?
Wij hebben de bugaboo donkey en zweer echt bij die wagen, hij is zó fijn. Op een goede tweede plek staat voor mij de icandy.
Groot verschil in prijs is of je er wel of geen maxicosi op wilt kunnen zetten. Ik had een koelstra waarbij dat niet kon voor 150 euro via marktplaats. Fijne wagen! Nu toch overgestapt naar bugaboo maar die konden we van bekenden overnemen. Is wel ander budget 😬
Wij hebben ook de Bugaboo Donkey. Dure wagen, maar wat een heerlijk ding! Geen moment spijt gehad van onze keus!
Waarom kijk je niet voor een 2dehands bugaboo. Je kan de volledige bekleding in de wasmachine doen dus dan is hij gewoon schoon. Met als voordeel dat je er ook een mono van kan maken als je er een kindje in hebt. De easywalker blijft breed.
Ik heb een joolz geo. Ik had ervoor ook een stokke en met veel pijn in mijn hart moeten verkopen. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen, maar wrm we uiteindelijk voor de joolz hebben gekozen is omdat het zo compact is. Ik vond het met een enkel wagen soms al vervelend genoeg in winkels of gewoon op straat, laat staan met eentje die breder is. Het is geen gemakkelijke beslissing. Succes alvast!
Wij hebben net een Phil&Teds navigator v2 via mp gekocht. Ik moet erlijk zeggen dat mijn man zich verdiept heeft in duowagens en deze dus heeft uitgezocht. Nu we hem hebben, ben ik er super blij mee en de tweede is nog niet eens geboren! Op het moment gebruik ik hem dus alleen als monowagen. Wat ik fijn vind aan de wagen, is dat hij makkelijk rijdt en stuurt. De kinderen zitten achter/boven elkaar ipv naast elkaar. Waar wij wonen, is dat praktischer dan een bredere wagen. Hij is in vergelijking met onze vorige (oude) easywalker compact en past veel beter in de kofferbak van de auto. De wielen zijn er ook super makkelijk af te halen. Nadeel vind ik wel de rem. Deze voel je wel met rijden en had wellicht anders gekund. Wel fijn dat het een soort handrem is. Plus mijn man schopt nu niet meer tegen een voetrem. En ik heb hem dus nog niet uitgeprobeerd met een tweede kind, dus mijn mening kan nog veranderen, maar ik hoop het niet. Zoals al eerder is gezegd, mp kan zo veel betekenen. Nieuw hadden we het niet kunnen bekostigen en deze was tweedehands voor ons ook nog wel prijzig, maar ik ben er super blij mee. Succes met je zoektocht!
100% Bugaboo Donkey. Duo, Mono, met plankje bij ons zelfs triple Alle boodschappen passen er in, loopt zelfs met 3 kids (8 kilo, 11 kilo en 14 kilo, 10 kg boodschappen) nog als een zonnetje. Ja in duo is ie breed, de enige winkel waar ik niet in kan is de kruidvat. Maar ik vind het heerlijk om iedereen op een wagen te kunnen plaatsen, lekker overzichtelijk. Sommige vinden het wiegje klein, maar ik heb echt een grote bink (6 mnd en 8 kilo) en ik ga hem nu pas over doen naar zn stoeltje, dus prima volgens de norm. Mijn lange 4 jarige (110cm) past nog in het zitje, dus je doet echt lang met die wagen.. Als ik had geweten dat ik 3 kids kort op elkaar zou krijgen had ik hem al 4 jaar geleden gekocht! Echt iedere cent waard!
Ik heb vandaag de Phil & Teds Dash gekocht. Is het smalste op te vouwen als wagen en kan de Kruidvat binnen met 2 kindjes. Een wagen naast elkaar is voor mij geen optie, ik ben veels te bang dat ik iedereen aanrij. Succes met de beslissing!
Wij hebben de mountain buggy duet. De smallste duowagen. Rijdt heerlijk, kan een maxicosi op en is net zo breed als een joolz day. Heel veel bagage ruimte onderin. Ik ben er heel blij mee! Succes met je keuze, als tip, ik zou eerst uitzoeken of je naast elkaar wilt of achter elkaar. Dan vallen er al een hoop wagens af. Wij wilde graag naast elkaar omdat we buiten af wonen en veel door de bossen lopen. Ivm zand leek ons naast elkaar fijner ivm de plaats van t babybakje.
Eens met appel28. Staat nu een showroommodel in Eindhoven bij de prenatal voor 450 euro Eerlijk gezegd kanen wil ik geen 1600 euro of tweedehands 1000 euro uitgeven aan een kinderwagen zoals de donkey of geo.
Idd eens met appel Kijk wat jullie wensen zijn, en ga dan kijken wat het beste in jullie situatie past. Wij wonen in een klein huis, een donkey had niet door onze voordeur gepast en de wagen moet in de woonkamer staan. Dat neemt gewoon teveel ruimte in beslag. Ik wilde wel graag een kinderwagen bak ipv een nestje, en hem ook enkel kunnen gebruiken. Achter elkaar vind ik niks, dan ben je zo lang. En stoepjes kom je dan moeilijk op. Ook moest hij met 1 hand te sturen zijn, en wilde graag het bovenste zitje naar me toe kunnen doen. Zo zijn we op de phil en teds promenade uitgekomen. Zoon is nu 6 mnd, andere zoon 20 mnd en zit er nog amper in. We gaan binnekort kijken hoe een kidsit bevalt en dan kan de duo weg als het blijkt dat ik hem niet meer nodig heb.
Ik was tweedehands 300 kwijt aan mijn abc zoom. Ik behoud mijn enkele wagen ook gewoon. Ze hebben lekker de ruimte en kunnen elkaar aankijken in de wagen. Deze leek me voor mijn kinderen de meest gezellige.
Iedereen super bedankt. Het is inderdaad lastig. Hoewel ik als ik al het geld had waarschijnlijk ook voor de donkey zou gaan vind ik weer een dure wagen kopen andehalf jaar na een wagen van 1500 euro wel erg veel worden. Misschien is het echter een optie om m'n wagen die ik heb te verkopen en dan is het misschien niet meer zoveel.. Verder heb ik verschillende voorbij zien komen die ik niet kende dus ik ga eens even flink Googlen haha. Wel wil ik liever geen wagen waarbij ze achter elkaar zitten.
Met kinderwagens raad ik toch aan om naar de winkel te gaan en 'te voelen' met welke je het meeste hebt. Even de functies uitproberen. Dan kan je daarna nog kijken hoe je er zo goedkoop mogelijk aan komt.
Ik heb de easywalker duo gehad. Ideale wagen en echt niet heel breed. Ik kon overal gewoon naar binnen. Op MP zijn deze wagens niet al te duur.
Ik heb zelf een duowagen gemaakt (laten maken). We hebben ongeveer een jaar geleden de Mutsy Evo nieuw gekocht. En nu verwachten we baby 2, met een leeftijdsverschil van 15 maanden. Voor de mutsy 4rider was er een duoseat. En nu heeft mijn man de maxicosi adapters op die duoseat gezet, zodat hij precies op onze wagen past. Vind het ideaal, hoef ik geen nieuwe wagen te kopen en bovendien kan ik ook gewoon de kinderwagenbak er op zetten als de duoseat niet nodig is!
Ik ben pas bevallen van een tweede dochter. Tussen beide meisjes zit 12 mnd en 2wk. Mijn oudste dochter is 13,5 mnd en mn jongste 5 weken. We hebben inmiddels de door ons gekozen duowagen in gebruik en ik ben er echt tevreden over. Wij hebben de Oyster Max duo. Voor zo'n 900 heb je hem compleet met 2 stoeltjes, reiswieg, alle adapters, voetenzakken en colorpack. Ter vergelijking een Joolz kost compleet 2000. Eerlijk is eerlijk, de Joolz hebben we ook getest en die reed iets lekkerder, maar verantwoord dat het enorme prijsverschil? Mijns inziens absoluut niet. Nadeel van de Joolz vind ik ook dat je kleinste in de reiswieg altijd tussen de wielen ligt. Dus ook als je alleen met de reiswieg op pad gaat. Bij de Oyster kan de reiswieg ook op normale hoogte. Eigenlijk alle combinaties zijn mogelijk met stoeltjes, reiswieg en maxicosi. We hebben ook de Bugaboo getest, veel te breed. Als je een winkel in moet een ramp lijkt me. Neem bijvoorbeeld de Kruidvat 😑. Wagens waarbij de kids achter elkaar zitten/liggen hebben we ook geprobeerd maar dat vond ik voor geen meter rijden. Dus het werd een 'stapelbed op wielen' 😅. De ideale oplossing is er niet. Maar qua prijs en gemak is voor ons de keuze op de Oyster gevallen en ik ben er nu echt blij mee.