Duim-duim kapot..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 19 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze zoon zijn duim- duimpje is kapot. Dik en rood en met een wondje, komt door zn tandjes. Ik probeer het zo goed en kwaad als het kan schoon te houden maar het gaat maar niet over. Het is nu al een week zo.

Het probleem is dus dat hij duimt, vooral tijdens het slapen maar ook tussendoor. Ik vind dit verder prima, maar dit is lastig voor het herstel. Ik kan er feitelijk niks op smeren want dat krijgt hij binnen.

Wat kan ik hier aan doen? Ik zit er dus aan te denken zn duimpje morgen in te zwachtelen met eerst wat honingzalf erop.

Iemand hier ervaring mee en tips?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Misschien een pleister erop plakken (niet te strak, zodat het alsnog een beetje kan "drogen" aan de lucht?)
    Dan ook geen zalf o.i.d erop smeren.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja daar dacht ik ook aan, maar zal daar ook niks geks in zitten? Die zal ik dr wel met slapen dan af moeten halen ivm stikken erin..

Een gewone pleister maar doen he? Wii hebben van die sensitive pleisters.

Prettykitty vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat er iets geks in een pleister zit. Zou hem dan gewoon een beetje hoog plakken zeg maar. (Met een tuutje zeg maar) zodat het een beetje beschermt is, maar niet echt op de zere plek. Maar meer erover heen.

Voor de veiligheid zou ik het inderdaad wel af halen ja met slapen. Maar wie weet helpt het al als het al een paar uur onaageraakt enzo beschermt is met de pleister.
    Hopelijk werkt het. :D

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die plek zit precies op zn knokkeltje zeg maar, ik zal eens kijken morgen wat t beste zit.

Ik vind t zo sneu, het doet hem echt pijn maar hij blijft zuigen..

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pakt hij zn andere duim niet?

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee, stom he? Ik hoopte ook dat hij hem zou afwisselen maar nee. Hij blijfft het pijnlijke duimpje in zn mondje doen.

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Missxhien een klein beetje gemeen, maar een sokje om zijn handje doen? Of trekt hij dat er al af?

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan word hij vooral heel boos haha omdat hij er niet bij kan.

Net de pleister geprobeerd, binnen vijf minuten had hij m eraf..

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bepanthen mag wel volgens mij, mag je ook op je tepels smeren als je borstvoeding geeft en hoef je dan niet weg te halen. En ik zou ervoor zorgen dat hij overdag niet duimt, dus in de gaten houden en afleiden. Hier ben ik sowieso het duimen overdag gaan afleren vanaf dat ze 1 jaar waren, alleen als ze gingen slapen mochten ze duimen.

11. manaolana

Oh ja wat @Snoopy1979 zegt klopt! Wel de bepanthen babyzalf, niet de gewone!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij had je vroeger niet eens de babyzalf, ik heb altijd de gewone gebruikt. Staat in de gebruiksaanwijzing dat je overtollige zalf van tevoren van je tepels af moet halen, maar je hoeft ze niet te wassen. Dus zal het met een duim ook wel meevallen. Bij de babyzalf staat trouwens hetzelfde.

13. manaolana

Oh dan zal het wel loslopen ja ;) ik herhaal ook alleen maar wat de kraamhulp zei haha :rolleyes:

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zal daar morgen eens naar kijken dan, heb dat niet in huis :D

En duimen afleren willen we niet. Hij gebruikt hem alleen als hij gaat slapen of als hij een beetje overstuur raakt ergens van. Daar zie ik geen probleem in.

Vandaag overdag weinig geduimd. Hopelijk gaat het stapje voor stapje beter.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier helpt alleen het verbinden van de duim. De rest trekt ze er zo af. Ze word er wel boos van maar afleiding helpt. Bij het slapen laat ik de duim dan wel vrij

16. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    yup. hier ook...:cry:

Heb er niks aan gedaan, behalve opletten het duurde ongeveer 2 weken toen was het ergste weer weg, het is nu alleen nog een klein korstje, de huisarts melde ook; alleen schoon houden met water en evt biotex (heb ik niet gedaan) voor de rest niet afplakken i.v.m. met luchten, bacteriën en verstikkings gevaar.

Het leek hier te duiden op ziekte...ze duimt altijd al samen met een tut doekje en altijd dezelfde vinger nou had ze deze 2 maanden een virus te pakken en dus ook pijn en koorts; ja dan is zo'n duim extra lekker, en ze heeft extra eraan zitten zuigen, dus misschien heb je kleine een aankomende griep? of heeft ze dit vaker gehad?

zo zag het er bij mij dochter uit:

Bijgevoegde bestanden:

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Komt.het bij jou steeds terug dan??

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo ziet het er hier ook uit!

Hij is niet ziek geweest en lijkt ook niet ziek te worden. Hij duimt ook niet meer dan normaal.ofzo. ik denk dus door zn tandjes onder, dat het daardoor kapot gaat en door te blijven zuigen dat t stuk blijft.

Ik kijk het gewoon aan dan maar, zit niks anders op.

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Keer of 3 per jaar ofzo. Dan verbind ik weer een weekje en dan is het wel weer weg. Afleren is nog wat lastig ivm verstandelijke beperking. Inmiddels overdag wel deels afgebouwd en duim ziet er rustiger uit.

20. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij net 1 was. Ik ben er uiteindelijk mee naar de huisarts geweest en kreeg er iets voor wat niet erg was als hij het in zijn mond kreeg.
    Hij heeft dat een keer of 3 gehad, het blijft een rotplek.

Deel Deze Pagina