Dames, ik heb even jullie input nodig over het haar van mijn dochter van 3,5. Mijn dochter heeft vanaf geboorte al heel fijn en vrij weinig haar. Na 3,5 jaar is het nog steeds op oorhoogte en het lijkt ook niet echt voller te worden. Van achter lijkt het vrij dicht nu maar als je loopt dan zie je duidelijk haar achterhoofd erdoorheen en ook bovenop is haar hoofhuid goed zichtbaar. Is dit normaal op haar leeftijd? Volgens de kapper zal het vanzelf wel komen omdat haar vader en ik beide dik en veel haar hebben en ze denkt dat dit nog babyhaar is. Maar ik zie nergens kinderen met zulk haar op haar leeftijd en ze begint het nu zelf ook heel erg vervelend te vinden. Heeft iemand advies over wat ik kan doen of heb je een verhaal die op mijne lijkt? Dan hoor ik het heel graag want ik weet het niet zo goed meer!
Ze heeft zo te zien meer en dikker haar dan mijn bijna-5-jarige, ik zou me dus echt geen zorgen maken Bij mijn bijna-5-jarige is het wel langer (nog nooit geknipt, hooguit 5mm van de puntjes), maar het is echt glad, steil en heel dun - heeft ze van mij...
Mijn 4 jarige dochter heeft minder haar! Haar haar is blond, heel dun en erg steil. Er moeten nog zeker 2 lagen bijgroeien, bij haar pony en de onderste laag in haar nek, maar deze beide laagjes bestaan nog altijd uit haartjes van hooguit 5 mm lang . Een staartje is daardoor bijna niet te doen, omdat het zo dun is.... De kapper weet niet of dat bijtrekt, afwachten maar. In ieder geval vind ik het haar van jouw dochter lang niet gek!
Is nog heel normaal op die leeftijd. Dochter van een vriendin is 8 en heeft ook nog geen dik bos haar. Soms hoort het ook niet bij een kind.
Is heel normaal hoor. Mijn dochter had ook heel lang dun haar dat ook niet echt lang wilde groeien. Tot haar 7e echt regelmatig een boblijntje laten knippen, omdat het zo dun was. Nu is ze bijna 10 en heeft ze een lange staart en wordt ook steeds dikker. Ik heb heel dik en veel haar, denk niet dat ze dat krijgt, ze heeft steil en blond haar, ik donker krullend. Bekijk bijlage 624641
Hadden wij ook toen ze bijna 4 was eindelijk voor het eerst een paardenstaart. Nu ze 6 is, is het tot over haar schouders en een redelijk volle bos. Vergeleken met andere kinderen nog steeds weinig haar maar we kunnen mooie vlechten maken . We gaan nu om het half jaar naar de kapper en het lijkt elke keer weer iets voller te worden. Op de foto's lijkt het haar van je dochter dikker als dat van de mijne
Ik denk niet dat het aan de leeftijd licht. maar gewoon aan hoe het haar is. Onze zoon van 4 had met zijn geboorte al flink veel haar en moet om de 3 weken naar de kaper omdat het zo veel en dik is dat het niet in model blijft. Als tip, vraag eens aan de kapper of ze het niet zo kunnen knippen dat het wat voller lijkt.
Dat ze geen dik haar krijgt is voor mij ook geen probleem hoor, als dat haar haarstructuur is dan is het zo! Het is meer dat ik het niet ken/herken en dus niet weet of het normaal was of dat ik misschien langs de huisarts moest. Maar ik ben blij om te horen dat ze niet de enige is want in mijn omgeving zie ik alleen maar meisjes met vlechten en paardenstaarten. Iets dat bij haar niet kan, het breekt af bij plastic elastieken en bij stoffen glijd het er vrij snel uit. Ik denk dat ik gewoon de lengte even af moet wachten om te zien of het dan los gedragen kan worden. Het wordt nu nog een grote pluizenbol als ik het niet goed vastzet haha!
Ik vind het er op de foto's helemaal niet vreemd uitzien. Hoe komt het dat ze het zelf vervelend vind? Ik zou vooral zoeken naar manieren dat ze zelf blij is met haar haar. Misschien leuke speldjes, gekleurde gel, een haarbandje oid?
Ik denk dat ze het erg vergelijkt met haar nichtje die met dezelfde leeftijd lang haar heeft en dan zegt dat prinsessen dat ook hebben. Hebben we destijds wel wat van gezegd maar mijn dochter vergeet helaas niks. Ik heb zelf ook lang haar dus ze zal het ook met mij vergelijken. Haarbandjes wil ze absoluut niet en leuke clipjes doen we elke dag! Gekleurde gel of leuke extra's vind ik wel een leuke tip, dank je daarvoor. Het is ook niet dat ze er regelmatig over praat maar soms laat ze het toch even vallen en dat vind ik vervelend voor haar dus vandaar dat ik advies vraag
Ja dat snap ik wel. Alhoewel het haar van jouw dochter wel redelijk de lengte heeft van prinses Sofia, volgens mij .
Ik vind het echt mooi hoor, die foto van het haar van de achterkant Maar ja, daar heeft je dochter natuurlijk geen fluit aan Snap wel dat het niet leuk voor dr is als vriendinnetjes/leeftijdsgenootjes het wel allemaal langer hebben.
Zelf had ik echt weinig haar, het was steil en dun. Wanneer ik een staartje maakte was dat voor menig meisje een kwart van het haar. Uiteindelijk is het goed gekomen. Nog steeds geen dik haar maar meer haar gekregen. Ik zou leuke bandjes in doen, leuk clipje
Wat heeft ze mooie krullen!! Mijn dochter had ook van dat dunne spriethaar, ik had het vroeger ook. Inmiddels wel wat voller en langer maar nog steeds dunnetjes vergeleken bij sommige anderen. Ik pruts er braaf staartje en vlechtjes in en ze heeft een heel arsenaal aan clipjes. Heeft je dochter de film Tangled (van disney) wel eens gezien? Daarin heeft de prinses heel lang haar maar op het eind knipt/snijdt de 'prins' het af om haar te redden en bekent hij dat hij kort bruin haar veel mooier vind Mijn dochter vind dat stukje fantastisch! Want daarna gaan ze trouwen en heeft de prinses kort haar
Mijn jongste heeft heel lang een korte bob gehad; ze heeft steil haar en dat ziet er snel niet meer verzorgd uit als je het niet knipt, vind ik. Door regelmatig bij te knippen kon het voller groeien. Inmiddels is ze 7 en heeft ze nog steeds een redelijk kort kapsel (net boven haar schouders), maar het is nu wel wat voller. Ze kan nu net een klein staartje in met het grootste deel van haar haar (voorkant springt altijd los), maar heeft dus meestal een klein staartje bovenop. Ze vindt het wel eens jammer dat ze geen lang haar heeft, maar het is niet anders.