Advies voor mijn katten gevraagd AUB.

Discussie in 'De lounge' gestart door LuckyMommy, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Herkenbaar "probleem". Hier maak ik er niet zo'n probleem van, er ligt een handdoek op bed en daar mogen ze alleen maar op liggen (en dat weten ze!). Doen ze vervelend, gaan ze zitten etteren op bed, dan gaan ze zonder pardon de slaapkamer uit.
    In het begin krabte de oudste nogal vaak aan de deur, maar dat is nu er ook nog eens een traphekje hangt helemaal over.

Kun je het niet proberen om het in stappen te doen? Niet meer op het bed, maar wel in een mandje op de slaapkamer en het mandje dan steeds dichter bij de deur zetten, zodat hij uiteindelijk op de gang terecht komt? Hmmm....als ik het nu zo zelf lees, zou het bij mijn katten niet werken...eigenwijze krengen zijn het :p haha

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Zijn allemaal hele goeie ideen! En die van de katten kamer vind ik ook erg leuk,, daar ga ik het met mijn vriend is over hebben want we hebben de ruimte er wel voor! En het lijkt me ook fijn voor de beestjes echt een eigen plek te hebben.

De katten spray heb ik al geprobeerd en je raad het al,, Ja ze piesten er overheen en hopla voor hun probleem opgelost:p

Met het water ga ik vanavond gelijk mee beginnen!

Bedankt voor julie goeie ideen!!!

Liefs

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

aluminium folie werkt erg goed, zo hebben wij ze ook geleed niet in de box te komen.
    Je kan alu folie op het bed leggen, elke keer zelfde banen gebruiken anders word het een dure geschiedenis. Zodat ze er niet eens meer op willen.. En s nachts deur dicht, plaat evt. voor de deur zodat de deur niet stuk gaat. Evt. van plexiglas dat krabt niet lekker en negeren inderdaad of plantenspuit.

Katten kennen wel degelijk rangorde en het zou wel eens kunnen zijn dat ze denken dat hun boven jou staan. dus misschien helpt het om overdag ook duidelijkte maken dat jij boven hun staat.

Dingen die wij altijd doen , simpelweg omdat wij boven onze dieren( hond en 2 katten) staan:
    -als ze in de weg staan, moeten hun aan de kant ik ga niet omlopen of hun voor laten gaan dus ik loop gewoon door duw ze zachtjes aan de kant dus.
    - wij eten eerst, hond in de mand- katten liggen op hun zelf of de kamer uit. Ze mogen niet in de buurt.
    Daarna krijgen hun eten.
    - Als we naar buiten gaan gaan wij eerst de deur uit. dit gebeurt vaker met donja natuurlijk als met de katten, die hebben een kattenluik en zijn al vaak buiten. maar als de katen ook naar buiten willen gaan wij ook eerst en dan roepen we ze als we buiten zijn.

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hoe komt het zo dat ze dit zijn gaan doen?
    Liet je ze eerst wel op de slaapkamer, of zijn ze gewoon nog heel jong?
    Misschien is t handig de oorzaak te vinden waardoor ze dit zijn gaan doen.

Hier doet 1 van onze katten het ook, ze komt uit het asiel en heeft een tikkeltje verlatingsangst.
    Maar ook mijn vriend wil geen kattenhaar in de slaapkamer en ik moet zeggen na heeeel veel slapeloze nachten, met water spuiten, dr naam roepen, of een handdoek tegen de dichte deur gooien blijft ze nu redelijk vaak weg.

En dat is eigenlijk t enige wat ook helpt bij ons, in het begin liet ik het nog wel eens toe en ja dan begint de ellende he.. dan weten ze ook lekker dat bedje ligt ;)

Je zou eventueel een feliway verdamper kunnen gebruiken, dit geeft een kat eigen feromoon af waardoor de kat zich op zijn gemak voelt.
    Dit wordt veel bij gestresste katten gebruikt zodat ze weer tot rust komen en merken dat de omgeving waar ze zich in bevinden oke is.
    Wat je ook vooral moet doen is goed gedrag belonen.
    Dus als ze een keer niet aan de deuren krabben ga naar een tijdje toch nog even je bed uit en beloon ze doormiddel van blije woordjes en wat lekkers.
    Zo breng je over, kijk dit is jouw plekje je bent lief en we komen heus wel weer terug over 8 uurtjes slaap ;)

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ze zijn ongeveer bijna een jaar nu dus nog vrij jong,,Ik weet niet of het verlatingst angst is het is wel zo dat ze ALTIJD bij ons willen zijn Het vrouwtje vooral bij mijn vriend en het mannetje loopt overal heen waar ik ben , de hele dag kopjes geven en likken en altijd zo dicht mogelijk bij mij zijn zeg maar,

Weet iemand hier ook wat het betekend als ze bijten,, Het mannetje bijt altijd op mijn vinger dat doet hij al vanaf kitten af aan niet hard ofzo:p, Dit vind ik geen probleem maar ben gewoon benieuwt waarom ze dit doen.
    Het vrouwtje bijt trouns niet,

Liefs

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Kunnen liefdes bijtjes zijn, als t zachtjes is dan he..
    Mijn jeweetjewel kater (maine coon van 2 jaar) doet t ook, vooral als ik heb gedoucht dan wil hij bij me zijn.
    Vindtie helemaal geweldig en wil dan kroelen en knuffen en dan bijt hij vaak zachtjes in mn kuit :)

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ja dat doet mijnes ook,,Is zo lief!!:)

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mijn katten zijn heel aanhankelijk, die sliepen al 7 jaar bij mij onder de dekens, ze zaten echt de hele nacht bij me.
    Ik heb het toch maar gewoon gedaan, een jaar terug, de slaapkamer deur dicht.
    Het was wel een week tegen deur krabben en zeuren, maar daarna was het over.
    Overdag komen ze daar wel, en ze weten dat het savonds niet mag.
    Je moet gewoon even doorzetten.

Succes

xxxx

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Ohwja.. Dan is het idd niet zo handig, kattenzeik is nog irritanter dan dat die beesten non-stop bij je willen zijn ;). Dacht dat het misschien handig zou zijn, maar niet dus..

Onze katten komen eigenlijk alleen op onze slaapkamer als we de deur naar de hal open laten, en ze 's nachts boven kunnen komen. Dan gaat 1 van beide net zo lang aan de deur krabben tot we hem binnen laten. En 2e pinksterdag stonden beide katten en de hond ineens om 20 over 5 's ochtends op onze kamer (terwijl de deur van de slaapkamer én van de woonkamer dicht waren). Maargoed, dat had er waarschijnlijk mee te maken dat m'n vriend altijd op maandag op dat tijdstip beneden is, en nu dus een keer niet.. :p

Straks met de kleine gaat het wel wennen worden dat ze dus ook niet meer in de hal mogen komen, want wil ze absoluut niet op de babykamer hebben.

11. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Onze katten hebben even een weekje aan onze slaapkamerdeur gekrast nadat we waren verhuist. Daarna was het gelukkig over.

Maar katten zijn gewoon veel moeilijker op te voeden dan honden. Ze hebben echt hun eigen willetje. Zo hebben we nu ook problemen met onze jongste kat, ze is zes jaar, en piest nu plotseling op de deurmat. Ze heeft geen blaasontsteking en we hebben nu twee kattenbakken aangeschaft. Werkt ook niet. Ik ben bang dat ze het doet omdat ik zwanger ben. Een soort jaloezie en aandacht vragen. Maar goed, aandacht krijgt ze genoeg.

Ik zou niet weten wat je moet doen aan het feit dat ze zich zo gedragen. Zo te lezen is het wel extreem. Je zou je dierenarts eens kunnen vragen om tips.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Is er misschien ook een soort van kattenbench?
    Dan kunnen ze tenminste niet de hele boel slopen in de poging om bij jullie te komen.

Onze kat slaapt van begin af aan in de keuken.
    Ik denk dat het echt een kwestie van doorzetten is.

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik denk dat een kat in een bench stoppen echt een no go is, die wordt helemaal gek in een bench denk ik (uitzonderingen daar gelaten dan he ;) )

Deel Deze Pagina