huis verkopen waar te beginnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hallo we zijn een beetje aan het rond kijken wat onze opties zijn.

wat moet je regelen om je huis te verkopen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou denk ik eerst naar een makelaar gaan.

3. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Allereerst een makelaar. Afspraak maken met een paar en dan neem je degene die je een goed gevoel geeft en een goeie prijs met je afspreekt.

Dan zullen zij de rest voor je doen. Enige wat jij dan nog doet is een sleutel afgeven en je huis op orde houden.

Zodra je huis verkocht wordt zal de koper een notaris in de arm nemen en dan worden alle zaken op papier gezet.

En dan is het rond in korte lijnen :)
    Heb al 3 huizen verkocht dus ik ken de routine inmiddels wel hahaha

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou contact opnemen met meerdere makelaars, zo'n 3 stuks. Zij komen dan bij je langs om een inschatting van de vraagprijs te maken en zodoende kun je een beetje met hun stijl kennis maken. Het moet echt klikken is mijn ervaring. Bovendien verschillen ze soms nogal in hun inschatting. Zo had makelaar nummer 1 de waarde van onze woning geschat op 12.500 euro lager dan makelaar nummer 2. Terwijl ie uiteindelijk voor bijna de prijs van nummer 2 is verkocht. Waren we toch bijna 10.000 euro misgelopen...

Verder zou ik waar nodig wat klein onderhoud verrichten aan je woning. Geverfde muren doen het bijvoorbeeld erg goed en persoonlijke spullen moet je uit het zicht leggen. Hoe leger de woning, des te beter het vaak verkoopt. Dus ruim het op, sla eventueel wat meubels op en maak het dus aantrekkelijk.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina