Hier ook ervaring met beide. Wat betreft gebruik vond ik gonal f gemakkelijker, menopur moet je zelf mengen. Als wordt je daar vanzelf wel handiger en vond het wel leuk om te doen. Wat betreft resultaat. Lees mijn onderschrift maar.
Mij werd verteld dat menopur vaak ‘beter’ werkt bij vrouwen met een lage eicelvoorraad. Menopur zou meer op kwaliteit gaan zitten ipv kwantiteit. Het mengen is even een dingetje maar als je dat een keer gedaan hebt is het zo gedaan.
Hier van alles gebruikt, inmiddels 4 pogingen 2 icsi en 2 ivf. Resultaat onder de streep qua aantal embryo's is eigenlijk gelijk.
Ik heb een laag AMH (0,57) en hoewel ik elke maand wel nog gewoon een eisprong heb en afgelopen zomer zelfs spontaan zwanger ben geraakt, had ik met 225 eenheden van Gonal F, maar 1 eicel meer. Enorm frustrerend. Weliswaar bleken de eicellen wel van goede kwaliteit en dat is toch het allerbelangrijkste. Ik heb juist meerdere keren gelezen dat bij Menopur de opbrengst vaak groter is, maar de kwaliteit minder. Of dat echt zo is, weet ik niet!
Ik gebruikte Gonal F en meriofert tegelijkertijd (schijnt hetzelfde te zijn als Menopur).. Maar ik heb geen idee wat het verschil is tussen die 2
Andersom volgens mij. Als ik kijk naar mezelf klopt dat ook wel. De 1e en 6e keer gonal f en toen veel meer opbrengst dan bij de menopur. Omdat we de 1e keer geen bevruchtingen hadden juist overgestapt naar menopur omdat die een betere kwaliteit zou geven. Kwaliteit was niet perse beter uiteindelijk, maar ja, ik ben maar 1 persoon.
Geen idee hoor, het kan heel goed. Geen idee of er ook daadwerkelijk studies naar gedaan zijn. Ik heb erop gezocht omdat ik met de hoogste dosis van Gonal F maar 1 eicel meer aanmaak dan dat ik maandelijks in een natuurlijke cyclus doe en daar baalde ik enorm van dus ik was me alvast aan het inlezen voor een mogelijke volgende poging. Ik las ervaringen van vrouwen die meer eicellen hadden met Menopur, maar wel met minder bevruchtingen. Wellicht dat het echt gewoon per persoon verschilt. Mijn 2 eicellen zijn uiteindelijk wel bevrucht en heel mooi doorgedeeld. Of dat met de Gonal F te maken heeft is de vraag, ook ik ben maar 1 persoon natuurlijk.