Ik weet het niet meer.. Ik maak me zorgen. Ik ben nog jong, en kan geen kind krijgen op dit moment, vanwege geld- en tijdgebrek. Ik ben op dit moment 14 jaar, en heb een vriend voor al een lange tijd. Ik slik normaal de pil, maar nadat ik ongesteld was geworden heb ik 2 tot 3 dagen geen pil meer geslikt. Ik weet het, erg onverantwoordelijk. Maar in die dagen hebben mijn vriend en ik seks gehad. Ik ben daarna wel begonnen met de pil, en ben nog niet bij het einde gekomen van deze strip, maar ik maak me zorgen. Ik heb last gehad van misselijkheid in de ochtend, en vermeende om tijdens school pijn te hebben. Deze pijn of kramp zat niet bij mijn baarmoeder maar meer bij mijn darmen en/of maag.. Dit zou natuurlijk ook wat anders kunnen zijn, maar ik wil het zeker weten. Ik heb ook last van misselijkheid op andere momenten, maar hieraan kan ik geen tijd of moment vaststellen. Ik ben op internet gaan kijken voor zwangerschapsymptonen, maar dit was zo'n lange lijst, dat zelfs mijn vriend zwanger zou kunnen zijn. Mijn borsten zijn niet pijnlijk of meer gevoeliger geworden, maar heb wel een dikkere afscheiding. Als ik zwanger zou zijn, zou een abortus op mijn leeftijd meer geschikt zijn, alhoewel ik hier tegen ben, heb ik toch geen andere keus. Ik hoop dat ik niet zwanger ben, want het zou me erg in de problemen kunnen brengen! Mijn ouders weten dat ik seksueel actief ben. Als ik een kind zou krijgen, dan zou ik het niet laten aborteren, maar aan de moeder geven van mijn beste vriendin. Zij is betrouwbaar, heeft tijd en ruimte, en is een ontzettend lieve vrouw. Als het zou gebeuren, dan weet ik geen beter iemand dan haar. Maar zou iemand mij misschien willen helpen? Is er een zwangerschapstest nodig, of een huisarts/dokter? Rond welke prijs zijn zwangerschapstesten? Alvast enorm bedankt ! [-o<
Op de site van Matcare kun je goedkope en makkelijke testen bestellen. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent heel klein is..... Maar je komt er alleen achter wanneer je test. Succes!
Idd, gewoon testen. En wel een beetje onverstandig op 14 jarige leeftijd, maar ieder zijn keus. Ik heb zelf een testje gehaald bij de DA, van zeven euro geloof ik. Suc6 meid!
Jemig 14 jaar! Meid als je seksueel actief bent, weet je toch ook dat er condooms zijn. Een kind dragen en afstaan is erg moeilijk. Ik denk dat die keuze op jou leeftijd niet geheel verantwoord is om te nemen. Maar goed, ontopic. De matcare testen zijn inderdaad voordelig. Ook de kruidvat testen kosten niet zoveel. Heel veel succes iniedergeval. Groetjes Elvira
ik denk dat de kans klein is dat je zwanger bent. de eerste dagen na je menstruatie ben je niet heel vruchtbaar. je kunt pas testen als je weer ongesteld moet worden, daarvoor is het niet 100% betrouwbaar. en het onderwerp aborteren of afstaan zou ik bespreken met iemand. Over 5 of 10 jaar denk je misschien heel anders over dit besluit. succes!
Meis wat een lastig probleem! Je kunt een thuistest halen bij de drogist, elke heeft wel zijn eigen merk. Van etos zijn wel goed en ook rond de 7 euro. Je kunt ook altijd naar de huisarts gaan. Hij/zij heeft beroepsgeheim, dat betekent dat hij niet mag vertellen wat jij hem vertelt. Je kan dus rustig naar de huisarts gaan om een test te laten doen en de mogelijkheden te bespreken bij een eventuele zwangerschap. Mocht je zwanger zijn en je wilt een abortus laten doen dan heb je echter wel toestemming nodig van je ouders of je voogd. Dat is de wet en kom je helaas niet onderuit! Heel veel sterkte. Liefs
Iedereen bedankt voor het advies! Ik voel me een stuk beter op mijn gemak En ja, ik weet dat er condooms bestaan, haha, maar omdat we al een tijdje bij elkaar zijn, en we niet te scheiden zijn, hebben we besloten dat het zonder condooms veel fijner is. Dankje!
Doe je er dan ook nog een strikje omheen ofzo? Een kind kan je niet zo maar weg geven... En 14 jaar en nu al sex pff toen die tijd dacht ik er nog niet aan horr, maar ja idd ieder voor zich. En je kan wel zeggen zonder condooms is fijner, ja dat begrijp ik. Maar slik dan gewoon normaal de pil. En niet vergeten. Ik hoop met heel me hart (en niet lullig bedoelt) dat je NIET zwanger bent, je ben pas 14 :O:O:O...Die horen van het leven nog te genieten, naar school gaan. Strax eerste baantje krijgen noem maar op. Maar even ontopic, je kan ze hier op het web kopen die zijn het goedkoopst. gr
Laura is PAS 14. Dat moeten we in onze gedachten houden wanneer ze in onze ogen wat onverstandige dingen zegt
EDIT door moderator: dit bericht is verwijderd. Op het forum gaan we op een behoorlijke manier met elkaar om en worden problemen per PB met elkaar besproken.
Dat is ook wel heel hard om te zeggen. Het is niet slim hoe ze heeft gehandeld, maar zo iets zeggen is ook een beetje hard vind je niet?
pas 14 nou sorry hoor maar wel grote mensen dingen willen doen maar kinderachtige domme opmerkingen plaatsen.
ikdus@er zijn hier op dit forum heeeel veeeeeel vrouwen die heeeeeeeel erg graag een kindje willen die zouden er haast een moord voor doen. en dan komt een of andere troela aan die dr kind wel ff weggeeft aan een moeder van een vriendin geef toe waar zitten dan je hersens?
heeeey dat heb ik niet gezegt als ze gewoon had verteld ik ben zwanger en wat moet ik ik ben zelfs niet tegen abortus maar om te zeggen mijn vriend en ik vinden met condoom niet zo lekker dat vind ik gewoon dom
Tja ze maakt niet zulke snuggere opmerkingen, maar je kon het wel op een andere manier over brengen. Ik vind het ook niet leuk dat mensen zwanger raken terwijl ze het kind niet eens willen, of door een domme fout zwanger raken. Terwijl andere helemaal er klaar voor zijn en al heel lang proberen. Maar zo bot reageren is ook weer niet nodig.
Je kan makkelijk zonder condoom vrijen maar vergeet niet de pil dan. das mijn mening.Wij vrijen ook zonder condoom maar ik vergeet de pil niet xx