Inderdaad! Ik zou het totaal niet erg vinden als hij het gewoon deed waar iedereen bij is. Maar niet zo stiekem inderdaad. Hij heeft het overigens nu al paar dagen niet meer gedaan. Hij kwam eergister aanlopen met de vraag of hij een kusje mocht geven aan zijn zusje. Dus wij uitgelegd dat dat zeker mag en lief is van hem, maar hij haar niet hoeft mee te nemen naar een 'hoekje'' (bij wijze van). Toen heeft hij haar dus gezoend waar we bij waren en dat was echt lief!
Ja, heel normaal joh, dat stiekeme zou ik ook minder vinden, maar zoals dat nu gaat is het prima toch? Mijn dochtertje is ook zo'n zoenertje momenteel, maar dan vooral bij mij, maar ook bij mijn ouders. Vind het prima hoor, ze doet het echt uit liefde.
Ja, lijkt me een goede oplossing om aan te geven dat het niet stiekem hoeft maar dat iedereen het gewoon mag zien! Denk dat het rare er dan wel af is en dat het dan een stuk minder beladen aanvoelt?! Zou persoonlijk dan wel onderscheid maken in papa, mama, zusje en misschien naaste familie met zoenen op de mond. Daarbuiten hoeft dat voor mij niet zo en liever op de wang.
Ik ben het op zich met iedereen eens over het zoenen van vreemde op de mond, dat hoeft echt niet van mij! Papa, zusje, oma, opa's en tantes oké. Maar verder hoeft echt niet.
@zogelukkig: waarom vind je het erg bij tante's bijvoorbeeld dan? Het ligt natuurlijk aan de band met diegene, maar mijn kinderen zoenen hun tante wel op de mond, doen ze zelf, dan ga ik daar niets van zeggen.
Zoenen op de mond door een peuter? Tja, zolang die peuter en de gezoende er geen probleem mee hebben, waarom zou ik dat wel hebben? Mijn dochter kust haar kdv-leidsters ook regelmatig op de mond en ik heb daar echt geen moeite mee. Zolang het maar het kind is dat daar het initiatief toe neemt. Ze moet dan wel haar tong binnen houden (dochter dan, leidster heb ik dat nog nooit zien doen ), maar dat zegt de leidster zelf ook wel. Heb ik in elk geval nog nooit op hoeven ingrijpen. Mijn kinderen hebben overigens nog nooit aanstalten gemaakt om een vreemde te kussen, dat zou ik ook wel gek vinden. Ze vinden iemand niet zomaar op het eerste gezicht lief, dan moeten ze die eerst kennen. Ik zal ze ook nooit zeggen dat ze iemand die zij niet kennen een kus moeten geven. Hallo zeggen vind ik dan echt genoeg.
Ik zou dat stiekeme gewoon negeren en in mij ogen hoort zoenen er gewoon bij zolang hij geen wildvreemde in de supermarkt of kindjes op het kdv zo zoent zou ik me niet druk maken .... en ik vind vooral die spontane zoentje van me kleine het lekkerst
Update: Vanochtend bij het brengen gevraagd aan de leidsters van de opvang of andere kinderen het toevallig ook doen, of dat ze mijn zoontje het wel eens hebben zien doen (andere kindjes lang zoenen op de mond). Maar blijkbaar is er een jongetje in de groep die dat gedaan had waar mijn zoontje bij stond, onder de houten glijbaan. Kopieergedrag dus ... ga het nu gewoon negeren en aanmoedigen om gewoon waar iedereen bij staat te zoenen en niet dat stiekeme. Tantes & ooms, worden hier ook op de mond gekust door mijn zoontje.