Bij ons op het werk is werktijdverkorting aangevraagd en nu vroeg ik me af of dit voor een zwangere ook aangevraagd kan worden. Je kan nl. werktijdverkorting voor max. een half jaar aanvragen maar tegen die tijd ben ik al met zwangerschapsverlof en kan ik dus nooit 26 weken werken. En komt dus mijn ww uitkering in het gedrang en daar zijn we niet blij mee. Heb uwv al gebeld e.d. maar die komen er ook niet echt uit . Wie heeft dit ook al aan de hand gehad?
Je geeft dat je geen 26 weken van te voren kan werken... heb je hiervoor verder nooit gewerkt dan? Het recht op WW gaat normaliter namelijk ook over of je in de afgelopen 5 jaar, minimaal 4 jaren hebt gewerkt. Of men ook werktijdverkorting kan aanvragen voor een zwangere durf ik je niet te zeggen. Maar vooralsnog zit je nog niet met een WW uitkering.
Nee ik werk gewoon hoor, maar op als werktijdverkorting in is gegaan dan werk ik niet 26 weken omdat ik al eerder met zw. verlof gaat. Maar ik ben er al uit hoor, het gaat om het dienstverband en niet om het daadwerkelijk aantal werken dat je werkt.