Eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lobi, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft vorige week een buikgriep gehad. Veel spugen en diarree. Nou is het gelukkig over en ook eet en drinkt ze weer goed. Alleen haar avondeten wil ze absoluut niet. Zodra ze doorheeft dat ik eraan kom draait ze haar hoofdje al weg en weigert ze. Ik heb zelf het idee dat het komt doordat ze het eten associeert met het spugen. IS dit heel erg? Hoe lang "mag" ze zonder avond eten? En kan ik haar in plaats van haar avondeten wel bijv een boterham geven (die eet ze wel) of went ze daar dan aan? En hoe kan ik haar weer aan het eten krijgen, ze was altijd zo'n goede eter!

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje verder goed eet en drinkt, kan het niet erg veel kwaad als ze haar avondeten tijdelijk niet eet. Je kindje haalt nog erg veel voedingsstoffen uit borstvoedingof flesvoeding. Ik denk dat ik geen brood aan zou bieden in de avond.
    Je kunt altijd even contact opnemen met je consultatie bureau, wellicht hebben zij nog tips voor je.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina