meiden, even in korte vogelvlucht mijn verhaal: toen ik twintig was (1990) heb ik twee keer een miskraam gehad. ik was aan de pil maar ook aan de diarree en dus niet zo goed beschermd. twee keer in een jaar een MK. ik weet nog wel dat ik toen ontzettende buikpijn had en hevig vloeide...maar meer weet ik eigenlijk niet want ik zat toen in een vervelende situatie waarin kids niet echt gewenst waren en ik de hemel op mijn blote knietjes dankte voor het feit dat ik niet zelf de beslissing moest nemen om de zwangerschap af te breken. ik ben pas laat tegen mijn huidige partner aangelopen. in de tussentijd ben ik aan de prikpil gegaan ivm met mijn darmklachten en heb dus jarenlang de prikpil gebruikt. in september 2005 ben ik gestopt met die prikpil en pas in april 2006 ben ik weer volledig gaan menstrueren. in juli had ik een vroege MK. dit wist ik omdat ik heviger vloeide dan normaal en ik positief testte. op 26 oktober heb ik de eerste dag van mijn laatste menstratie gehad en ben ik bevrucht. dit moet rond 7 november zijn geweest. ik testte twee dagen voor NOD en we waren helemaal blij. op 5 december mijn eerste echo gehad en de gyno vertelde dat het vruchtje op 6 december dus zes weken was. nou kreeg ik op 9 december wat last van lichtroze bloedverlies...duurde de hele dag....en op 10 december in de vooravond bukte ik om iets op te rapen en ineens voelde ik iets knappen...ik voelde en mijn hand zat onder het bloed. met als gevolg een ritje ehbo...en de gyno van toen vertelde bij de echo dat het vruchtje veel kleiner is en dus jonger. op 11 december bleef ik maar bloeden en er kwamen ook stukjes weefsel mee. dus weer naar de spoedpoli...en daar werd me door weer een andere gyno verteld dat ik deze week een miskraam kon verwachten. als het bloeden erger wordt, of de buikpijn...moet ik meteen terug.. het gekke is dat ik geen buikpijn heb...hoogstens een beetje ongikrampjes die niet echt pijn doen maar meer zeuren.. en het bloedverlies lijkt te minderen. mijn maandverbandje zit niet met bloed, ik merk het alleen bij afvegen.. de klonters ben ik kwijt.. ik raak een beetje positiever dus....maar ik blijf alert want ik ben bang dat het hele bloederige gedoe alsnog begint en dat dan het einde zoek is. mijn vraag nu aan jullie is: ik veeg dus alleen wat bloed af en vind het niet meer terug op mijn maandverbandje...nu merk ik ook dat het bloed slijmeriger wordt.. is dit een goed voorteken? of zijn er onder jullie die dit ook hebben meegemaakt en alsnog een MK kregen? ik hoop zo dat iemand van jullie mij een antwoord kan geven. Aoife
Jeetje ik heb geen ervaring ermee maar wil je veel sterkte wensend e komende dagen! Duimen dat alles goed zit!
Alleen een echo kan je het antwoord geven. Het is zo natuurlijk moeilijk om te zeggen of je wel of geen miskraam hebt gehad of gaat krijgen. Neem even contact op met de gynaecoloog of verloskundige. Zij zullen ook zeker aanraden om nog een echo te laten maken. Ik hoop met je mee dat alles alsnog goedkomt. Heel veel sterkte...
dank je wel maisy, ik wilde je nog wat zeggen. ik probeer altijd zoveel mogelijk topics te lezen en ik sta iedere keer weer versteld van jouw antwoorden. zo wijs! ik bewonder je enorm! dank je wel voor je reactie nogmaals. Aoife
he laatje! dank je voor je antwoord. ik heb a.s. maandag opnieuw een echo. de gyno wil deze week afwachten om te kijken wat mijn lichaam doet. ze verwacht een miskraam en hoopt dat het deze week spontaan gebeurt. ze is niet voor curretage omdat dat wat complicaties met zich kan meebrengen. maar als die echo van volgende week niet goed is, gaat ze het alsnog doen. ik probeer zo reeel mogelijk te zijn. ook als die bloeding ophoudt, kan het volgende week nog negatief uitpakken. maar ik vroeg me gewoon af waar dat slijm ineens vandaan kan komen. bij mijn vorige mk's heb ik dat geloof ik niet gehad. dat was een groot slagveld daar beneden en ging om puur bloed. geen slijm ofzo. ook gezien het feit dat de gyno's onderling van mening verschillen over de leeftijd van het embryo, ben ik toch wel ongerust en van mening dat het vruchtje niet meer leeft...en eigenlijk verwacht ik dus dat slagveld. maar nu dus ineens dat slijm.... Aoife
Hoi Oife, Ik heb ook zoiets gehad in het begin van mijn zwangerschap. Het leek op een gekke ongesteldheid, eigenlijk, met heel veel stolsels en slijm en zo. De VK heeft toen ook gezegd dat ik de MK moest afwachten. Die is nooit gekomen en ik ben nu 33 weken zwanger. Het is mogelijk dat het goed gaat ... Misschien heb je hier wat aan. Ik duim heel hard voor je en ik wens je ook heel veel sterkte met het wachten. Dominique
hee dominique, dank je, dat geeft de burger weer moed. ik hoop het ook zo...dat het allemaal weer goed komt. .. fijn om te weten dat je al zo ver bent.. het kan gek lopen soms.. Aoife
Ik hoop dat dit verhaal hier boven van toepassing is voor jou! Helaas kan ik minder positief zijn, mijn eigen miskraam had ik idd echt heel veel bloed verlies had en na 2 dagen bijna geen bloed meer maar heel veel bruin.. Maar niets slijmerigs geloof ik.. daarna weer een tijdje bloed en bruin en toen was het over.. Meid ik ga echt echt voor je duimen! Iemand die anderen altijd zo probeert te helpen verdient een mooi wondertje! Sterkte liefs Zomaar
wat lief Zomaar! dank je wel. ik zie dat je vandaag je meest vruchtbare dag hebt? heel veel succes dan maar! Aoife
Aoife ik heb er ook geen ervaring mee, ik had voor en tijdens MK geen enkel bloedverlies, enkel na curettage. Maar zoals je zag, bij Kathy, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik duim voor je! flyke
fijn om te lezen dat het goed gaat met onze Kathy! dat is in ieder geval een positief iets. het gaat hier eigenlijk ook best goed. heb nog steeds geen buikpijn. beetje vage ongi krampjes alleen die ook zo weer weg trekken..en die niet langdurig zijn. het bloeden lijkt te minderen....de kleur is nu niet meer helder rood maar wordt steeds lichter. heb geen weefselklonten meer maar wel ontzettend veel last van slijm..ook rozig van kleur. heb nog even zitten kijken of het niet een menstruatie zou kunnen zijn...maar voor mijn zwangerschap had ik een vrij regelmatige cyclus. als ik dat aanhoud, kom ik niet uit op 9 december, de dag waarop het bloeden begon. vooralsnog houd ik mijn hart vast. gelukkig mocht ik deze week van mijn werkgever thuis blijven en kan ik rustig aan doen. maar de dag is vandaag voorbij gekropen...ben bang dat ik het niet zo lang volhoud om zo positief te blijven. en ik moet nog wachten tot 18-12 voor een nieuwe echo... en wat krijg ik dan weer te horen? Aoife
Ik wens je heel veel sterkte en zal duimen voor je dat alles goed komt,dikke knuffel voor de aankomende tijd.
Nou, denk dat ik vannacht de gevreesde miskraam heb gehad! het bloeden is min of meer gestopt maar er floepte ineens een dikke klont naar buiten die knapte toen ik er op drukte om te kijken wat voor soort weefsel het nou eigenlijk was. denk dat het het vruchtzakje is geweest. het is nog even afwachten tot de controle echo a.s. maandag en dan hoop ik maar dat ik weer helemaal schoon ben zodat we daarna weer opnieuw kunnen beginnen. in ieder geval bedankt meiden! ik ga de mod vragen om een slotje op dit topic te zetten. Aoife
Aoifa heel veel sterkte toegewenst, heb nog zo aan je gedacht. Ik zie dat je er een slotje op wilt, ik zal hem er dan ook op doen. Moest je de topic toch terug geopend willen, je laat het maar weten. Dikke kus