Hoi Hoi, Onze dochter heeft normaal gesproken de gewoonte om na de laatste fles direct in bed in slaap te vallen tot de volgende ochtend. Alleen hebben we nu al een paar keertjes meegemaakt dat ze na de fles gewoon in bed blijft spelen en brabbelen. Dit heeft wel eens anderhalf tot twee uur geduurd, zonder te huilen. Ze lijkt het heel gezellig te hebben in haar eigen wereldje. Uiteindelijk valt ze moe en voldaan in slaap. Nu vraag ik me af of er meerdere zijn die dit wel eens mee maken, en laten jullie je kleintje dan gewoon liggen?
Onze uk is al wat groter maar wij hebben nu hetzelfde "probleem". Onze kleine heeft een slaapje smiddag nog nodig omdat ze anders het eind van de dag niet red maar heeft dan savonds moeite met in slaap komen. Hebben wel geprobeerd haar smiddags op te houden maar dit levert savonds problemen op bij het naar bed gaan. Te moe om zich om te kleden, te moe om te douchen, te moe om tandjes te poetsen en over de toeren dus dan slecht in slaap vallen. Dus dan maar 's middags naar bed met het resultaat een uur lang een kletsende kleine meid in bed. Ze komt er niet uit, en gaat niet huilen. Ik denk dat het voor die kleintjes een manier van verwerken van de dag is en ieder kind doet dat op zijn,haar eigen manier en dat is prima.
Hier doet hij dat al heel lang ik laat hem gewoon lekker liggen. Is toch heerlijk dat ze weet hoe ze zelf in slaap kan vallen zonder allemaal drama enz, vind ik wel tenminste. Mijn zoontje doet het 's ochtends ook, dan hoor ik dat hij wakker is en ligt hij gewoon gezellig wat te brabbelen en te doen. Heerlijk! En als ze op hun eigen bedje in hun eigen omgeving rustig liggen dan rusten ze ook he.
Hier gebeurt dat de laatste tijd ook regelmatig, ze speelt nog een poosje en is lekker aan het kletsen. Zolang ze niet huilt en ik merk dat ze het naar haar zin heeft laat ik haar lekker in bed.
Ik laat L ook gewoon liggen dan. Het is voor hun tóch een momentje van rust en verwerken. Sochtends doe ik dat ook en uiterlijk 8 uur haal ik hem er dan uit. Wel het risico dat hij half 10 niet haald en vroeger in bed ligt omdat hij soms al vanaf 7 uur aan het kletsen en spelen is. (vind hem soms met zijn knuffel op zijn rug haha!) Ik weet nog dat ik vroeger ook héél vaak kletste en speelde in bed Heb er niets aan overgehouden haha!
Hihi, die knuffel op de rug heb ik ook al een keer aangetroffen bij mijn zoon! Als hij 's ochtends wakker wordt ligt hij altijd lekker te 'kletsen' en spelen. Heerlijk wakker worden vind ik dat, klinkt zo gezellig!
hier ook hoor. Laat haar altijd gewoon liggen. S`ochtends ook, uiteindelijk als ik tijd heb ga ik er even bij zitten voor ze uit bed moet s` ochtends vind ze geweldig.. knuf aangeven en weer terug krijgen, mama kus aan knuf.. Sanne kus aan knuf... etc .. heerlijk..
Ons mannetje doet dit ook... S´ochtends als hij wakker word, dan laat ik hem meestal 15/30 min liggen en dan ga ik zn flesje maken, luier verschonen en flesje geven enzo. De rest van de dag laat ik hem hooguit 30/45 min liggen. Omdat hij echt niet gaat huilen, dus vind het dan zo zielig. Maar vaak valt hij na half uurtje toch in slaap.