Mijn jongen groeit lekker en de maxi cosi past nog, maar het begint wel een gedoe te worden met hem erin zetten. We halen de stoel ook bijna nooit meer uit de auto omdat we hem wel zo op de arm dragen. Ik zit te denken om binnenkort een autostoel voor hem te halen. Hij begint nu goed zelf te zitten maar kan het nog net niet goed genoeg in mijn ogen. Ik verwacht dat het nog een paar weken duurt. Vanaf wanneer hebben jullie een 'gewone' autostoel aangeschaft?
Hier is ze bijna 1 jaar en zit nog in de mc....kan je verder geen advies geven al vindt ik 8 maanden wel vroeg... Maar mijn meiden zijn fijne meiden...maar volgens mij is het gewoon prima zolang je kindje zijn hoofd niet boven de mc uitsteekt.
Mijn net 1-jarige zit nog in de maxi cosi, omdat hij er nog steeds in past. Mijn dochter heeft er tot ruim 14 mnd in gezeten. Pas als hun hoofd er echt uitsteekt mortenze over, beentjes is niet erg. Overigens laat ik de maxi cosi al zeker een half jaar in de auto staan, veel te zwaar/onhandig om eruit te halen en mee te sjouwen.
Ons zoontje zit ook nog in de mc. Ze zeggen dat het veiliger is, dus wij laten hem zitten totdat zijn hoofdje erbovenuit gaat komen. Ik moet wel zeggen dat wij al wel een stoel gekocht hebben (mc tobi) en dat we hem wel al geprobeerd hebben erin te zetten. Nu is ons zoontje geen hele dikke stevige baby. Wij vonden hem voor de autostoel dus nog te klein. Dus voorlopig nog maar even in de mc.
mijn oudste heeft er best lang in gezeten. voor de jongste ga ik binnenkort de autostoel erin zetten. alleen dan in de ligstand. maar ja ze zit ook bijna klem tussen de maxi cosi. heeft kwa bovenmaat kleding al 80!
Over het algemeen is de grens minimaal 9 kilo. Dat vond ik zelf heel klein, tegelijkertijd was mijn manneke heel lang en zat zijn hoofd snel in de knel. Die zat dan ook meteen tegen de stoel ervoor aan, dus toen vond ik het genoeg. Dat was al met een maand of 10.
Mijn dochter was 14 maanden toen wij overgingen naar een gewone stoel. Ze had nog altijd plaats genoeg maar ze wilde niet meer in de mc omdat ze dan zo weinig zag. Ze had ook nog niet het gewicht dat ze moest hebben, maar we hadden niet zoveel keus. Ik zou proberen om je kindje zo lang mogelijk in de mc te houden. Wanneer het echt niet meer lukt, naar een babyzaak gaan en daar samen passen met je kindje welke stoel het beste zit.
De ondergrens is meestal 9 kilo en 9 maand.. En het maximum, als ze te zwaar worden (soms 11, soms 13 kilo) of als het hoofdje boven de bovenrand uitkomt. In ons geval zijn we met krap 9 maand overgegaan. Mijn jochie kon met zijn schouders gewoon niet meer recht in de MC, dus de gordels zaten ook niet meer netjes. Dat leek ons ook niet veilig. Dat was met alleen een t-shirt aan. Zomerjas was allang te dik. Hij was toen al wel 11 kilo, dus qua gewicht prima. Heb nog wel de vervolgstoel een maand of 2 in ligstand gehad, om zijn nekje wat te ontzien.
Ons zoontje is met 11 maanden over gegaan. Hij is erg lang en met 11 maanden stak zijn koppie boven de rand uit dus toen was de stoel niet veilig meer en zijn we over gegaan naar de Tobi.
Oh echt, moeten ze 9 kilo zijn om in de vervolgstoel te mogen? Pfff dan moeten we nog even haha Simone is pas 7.5 kilo. Haar hoofd komt nog niet boven de MC uit dus we hoeven nog niet over maar ze is nu 72cm, hoelang waren jullie kindjes toen ze echt niet meer pasten?
Aldin is 86cm en 11kilo en past nog in de mc. Die gebruiken we nog soms als opa ze komt ophalen met zijn auto. Wij zijn overgegaan met ong 10-11mnd. Ze konden toen goed zitten, en wilden echt niet meer in mc, ze trokken zich constant omhoog. De meiden wogen toen net 9kilo en aldin net niet, maar op zich ging het prima.
Hier ook met ruim 9 maanden. Toen we op vakantie gingen. We merkten dat hij steeds omhoog wilde komen omdat hij wilde kijken. Korte stukjes is niet zo erg.. Maar een rit naar Italie? Dus toen in de autostoel en hij vond het geweldig. De kg en cm weet ik niet meer, maar hij was er nog niet uitgegroeid ofzo..
Zoon met ruim 10 maanden (was toen 10 kilo). Kon zelf zitten Dochter met 13 maanden (was toen net 9 kilo) maar werd te lang Zolang mogelijk beide in de maxicosi gehouden.. dat is tenslotte het veiligst en ze vonden het beide prima.
vraag me toch af hoe het met zwaardere kinderen zit. mijn jongste is nog geen half jaar en al 10 kg. ik merk gewoon dat het niet prettig meer zit voor haar. maar vind het best een moeilijk iets omdat ze nog zo jong is. oudste dochter ging met een maand of 10,11 in de vervolgstoel
Zelf heb ik "dat probleem" niet, want ik heb lichte minikindjes die er dus heel lang in passen. Maar ik herken het wel van mijn oppaskindjes. Eentje was ook al zo rond de 10 kg met 6 maanden, maar ze is pas over gegaan toen ze kon zitten en ze er echt niet meer inpaste qua hoofd. En dat was met 10 mnd. Qua breedte zat ze er al een tijdje best krap in en zonder jas anders paste het ook niet meer. Het meisje is trouwens nu 4 mnd later (met 10 mnd) niet zo heel veel kg`s meer aangekomen, ging na een half jaar wat minder hard groeien. Kans is ook aanwezig met jouw dochter.
Mijn kinderen zijn ergens na hun 1e verjaardag (rond 13 mnd, geloof ik) overgegaan van de MC naar een autostoeltje. Ze waren toen zo'n 76 a 77 cm lang en kwamen met de bovenkant van hun hoofdje tot aan de bovenkant van de MC. Wogen iets van 11 kilo, geloof ik.
Dat meen je niet? Levensgevaarlijk!! en totaal onverantwoord. Heb wel eens mee gemaakt dat iemand voor een kindje van 9 maanden al de laatste categorie autostoel wilde aan schaffen ( die waarmee je kindje in de gewone 3punts gordel zit) Nou sorry maar ik heb geweigerd om de stoel te verkopen. Hij zal hem vast wel alsnog ergens anders gekocht hebben, maar over mijn lijk dat ik daar ook maar iets mee te maken heb.
tssss sommige mensen sporen echt niet! Een kind van 3 maanden in een vervolgstoel en een kind van 9 mnd in een stoel met 3 puntsgordel. Tsss kan nu nog boos worden om iemand die ik ken die de autostoel vergeten was en de kleine van 9 maanden daarom op haar schoot wilde zetten. Ik heb toen onze reservestoel aangeboden, maar dat wilde ze perse niet was maar een klein stukje. Voelde me daar echt niet goed bij.
Mijn oudste heeft 14 maanden in de maxi cosi gezeten. Daarna kreeg ze een zusje en moest die erin, maar ze paste nog prima, het had best langer gekund. Mijn jongste zit er nu nog steeds in, maar tegen de tijd dat ze 18 maanden is krijgt ze een brusje, dus dan gaat ze ook naar een grotere stoel.