Advies

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Onje, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zit toch een beetje met jullie adviezen in mijn maag en aangezien ik van het beheer geen bevredigend antwoord krijg doe ik het maar even zo.

Waarom adviseren jullie in godsnaam potjes fruit/groente? Nog maar te zwijgen van de dromerige avondpapjes.
    In een vorig topic staat dat jullie allemaal een opleiding voeding en diëtetiek hebben afgerond. Dan moet je toch juist een evenwichtig voedingsschema adviseren met verse groente, fruit, brood etc etc .

Ik ven echt totaal verbijsterd door jullie "advies" .

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Beste Onje,

Dankjewel voor je feedback. Wat vervelend om te horen dat je dit zo ervaart. Als voedingskundigen streven wij ernaar om een evenwichtig en gevarieerd voedingspatroon te adviseren. Zou je misschien een voorbeeld van een advies kunnen geven. Dan kunnen we hier nogmaals kritisch naar kijken.

Heel veel dank daarvoor.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. Onje

Onje Niet meer actief

Zoals ik zei jullie adviseren potjes en papjes
    Waarom luidt jullie advies niet verse producten?
    Dat je uit gemak eens naar een potje grijpt ala, maar als voedingsdeskundige zijnde weet je toch dat je vers behoort te adviseren.
    Zeker bij baby's, die horen juist een vers product te ontdekken.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ben zeer benieuwd of jullie nog gaan reageren?

5. Onje

Onje Niet meer actief

6. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    #6 Nutricia, Jul 21, 2014
    Last edited: Jul 21, 2014
    Beste Onje,

Wat vervelend dat we nog niet eerder hebben gereageerd. Dit is niet goed bij ons doorgekomen, normaliter reageren we altijd binnen 24 uur. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Voor de maaltijden van Olvarit maken wij zoveel mogelijk gebruik van nature en pure ingredienten. Door de ingredienten zacht te stomen, blijven de voedingsstoffen zo optimaal mogelijk behouden. Groenten, aardappelen, vlees en fruit worden door Nutricia speciaal geselecteerd en gecontroleerd. Alle ingredienten worden na het oogsten direct gemengd, in potjes gedaan en gesteriliseerd. De snelheid en de manier van bereiden zorgen ervoor dat alle waardevolle voedingsstoffen behouden blijven, dus ook de vitamines.

Wij maken gebruik van contracttelers, die werken volgens strenge kwaliteitseisen. Zo wordt het gebruik van bepaalde bestrijdingsmiddelen en bemesting streng gecontroleerd. Het oogsten gebeurt eveneens onder speciale toezicht. De groenten moeten hoog afgesneden worden (minder vuil en harde stronkjes), op een koel moment van de dag. Een paar uur zon heeft namelijk al een nadelige invloed op de kwaliteit. De meeste groenten voor Olvarit zit binnen 48 uur van het land in de pot.

Ten slotte worden er aan geen enkel Olvarit product conserveermiddelen, kunstmatige kleur­stoffen of aroma's toegevoegd.

Kortom, voor groenten uit babyvoeding gelden nog vele malen strengere teelteisen dan voor reguliere groenten en zijn daarom een net zo gezonde keuze voor je kindje.

Groeten,

Charlotte Maintz

7. Onje

Onje Niet meer actief

Kling klare onzin natuurlijk haha sorry hoor maar wat een belachelijk antwoord. Buiten de onnodige toevoegingen. Wat dacht je van de smaak van pure groente/fruit.

Jullie zijn absoluut geen afgestudeerde in voeding en diëtetiek dat bestaat niet. Een afgestuurde zal verse producten aanraden.
    Ik zou me kapot schamen om jullie advies aan een onzekere moeder te geven. En dan zwijg ik maar over de onnodige papjes

Schaam je!

Share This Page