Advies!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LesleyS, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Graag jullie advies, mijn meisje is volgende week donderdag 6 maanden en ik zou graag wat advies willen over haar voeding.

Ze krijgt nu 5 keer per dag de fles. 180 cc met 6 schepjes. Tussendoor fruit en in de namiddag groente. Ik heb heel sterk het idee dat ze behoefte heeft aan meer want de soepstengel ging er vandaag enorm snel en smakelijk in.

Als wij iets eten of drinken gaat haar mondje open en armpjes vooruit..kan er bijna niks anders uit opmaken dat ze dan ook eten wilt.

Flessen drinkt ze allemaal leeg, soms wat langzamer maar dat komt omdat ze de wereld aan het ontdekken is :) Erg snel afgeleid dus.

Moet ik de hoeveelheid flesvoeding verhogen? Maar dan denk ik al iets vooruit, van de opvolgmelk mogen ze toch maar 800 cc per dag? Ik heb meerdere malen de laatste fles van 23:00 geprobeerd niet te geven maar dan werd ze midden in de nacht weer wakker.

Twee keer geprobeerd in de ochtend rijstebloem toe te voegen maar had het idee dat dit wat zwaar viel...of nog een keer proberen? Of dan toch wat meer groente en fruit? Ik heb soms het idee dat 1 potje niet voldoende is...

2. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Is ze nu ontevreden met deze hoeveelheid?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Probeer vers fruit, vult meer en je kunt het bijvoorbeeld in twee porties verdelen ('s morgens en 's middags)...
    Hetzelfde voor de groente: vers vult beter!

4. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou zelf de flessen niet gaan verhogen,de bedoeling is juist dat je na de 6 maanden steeds wat afbouwt.

Hoeveel groente en fruit krijgt ze? En krijgt ze dit al lang? Mijn zoontje was op een gegeven moment ook wat bozig als het op was. Op dat moment zijn we aardappel, rijst en pasta gaan toevoegen.

En ben je al met brood begonnen? Ipv rijstebloem kan je ook fijne granen geven, dat vult misschien iets beter.

Ter vergelijking: mijn zoontje is 7,5 maand nu, en krijgt sinds een maand dit: 3x 180/6 (ochtend, middag, slapen), 100gr fruit ochtend en 100gr fruit smiddags, avondeten ongeveer 200gr.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    met 6mnd kun je fruit en groente ook uit t vuistje geven ipv gepureerd, misschien dat je haar hier mee wat meer tevreden/bezig houdt?

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het lijkt mij logischer en gezonder om meer fruit en groente te gaan geven.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hoi Lesley,
    Ik heb bij mijn dochter met 6 maanden een folder meegekregen van het cb over wat voor voedingsschema bij welke leeftijd. Daar heb ik zelf veel aan gehad!
    JGZ - Jeugdgezondheidszorg Zuid-Holland West en dan de folder:Voedingsschema voor baby's: borstvoeding, flesvoeding en de eerste hapjes.
    Ik ging dus vanaf 6 maanden naast de groenten ook rijst of aardappel geven. Vlees gaf ik geloof ik niet meteen elke dag. Qua vlees kookte ik vaak een beetje kipfilet. Ook deed ik wel eens een gekookt eitje ipv vlees.
    Succes!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Flessen ophogen mag niet, tenzij je er een fles afhaalt. Je geeft nu namelijk 30 schepjes oftewel 1 liter.

Vanaf 6 maanden is de regel; jij bepaald wat en je kindje bepaald hoeveel.
    Dus idd lekker vers fuit uit het handje en verse groentes.

9. Uiltje84

Kind bepaald inderdaad hoeveel, maar ik vond die folder wel heel prettig om als richtlijn erbij te hebben :)

10. Uiltje84

Misschien ben ik nu wel iets te eerlijk, maar ik vind het persoonlijk geen ramp om ook af en toe een potje te geven hoor... Denk dat dl 3 avonden een potje kreeg en 4 dagen vers. Wij hebben een hele kleine vriezer, dus kon geen porties invriezen voor als wij iets aten wat zij niet mocht. Ze vond de potjes ook heerlijk. Met 12 maanden is ze volledig mee gaan eten.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Overgaan naar voeding 2 evt. Vult net wat meer

Evt broodkorst gaan geven

Hier met 6 maanden om 12:00 boterham gaan geven.

Zou rijstebloem achterwege laten

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oh dat kan ik mij goed voorstellen hoor. Dan je weet wat gemiddeld is, alleen weet ik van mijn kinderen dat ze zo 2 weken minimaal kunnen eten en dan weer een maand 'als een bouwvakker' (en dat je, hoeveel je klaar maakt, je bijna te weinig hebt). En ook dat kan prima, mits je oplet wat ze eten. Dus niet 10 soepstengels, maar een schepje groente extra. ;)

13. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

Feb 22, 2013
    331
    0
    16
    Hoi, hier hebben we ook zo'n bodemloos putje!
    Gek genoeg ging het beter toen we de flessen ophoogde, maar dan wel een fles minder gingen geven!
    Ze had dan een keer echt genoeg en dat werkte heel fijn!

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Als ik me niet vergis zat mijn dochter met 6 maanden al op 4 flessen, en wel voeding nmr 2, dat vult inderdaad beter.

's morgens bambix ontbijtpap ipv rijstebloem
    Ik gaf verse banaan en water
    S middags een boterhammetje en een fles 180+6
    evt tussendoortje maar niet altijd ivm slaapjes toen nog
    Dan avondeten, gaven wij wel potjes, met water
    Dan een uur later een fles 180+6
    En dan 's avonds voor het slapen zo rond een uur of 10 een fles 180+6

Share This Page