Hallo! Ik ben een beetje radeloos en hoop dat jullie ervaring hebben of iets zinnings kunnen zeggen over het volgende. Ik heb recentelijk een vroege miskraam gehad bij 5.5 week en sinds die miskraam (nu een maand geleden) heb ik last van bloedingen en pijn. Na de miskraam circa een week gevloeid, toen dat voorbij was hebben mijn partner en ik wel sex gehad (miste toch de intimiteit) een paar dagen later begon ik weer opnieuw wat bloed te verliezen, in eerste instantie niet veel maar na een kleine week weer veel meer. Toen weer een aantal dagen niet, maar daarna weer wat licht roze of bruine afscheiding bij het afvegen, en sinds een dag of 5 een doffe pijn onderin mijn buik. Na veel aandringen heb ik bij de huisarts eindelijk een doorverwijzing voor een echo gekregen en in het ziekenhuis zagen ze dat er een cyste van 4.5 cm op mijn linkereierstok zit en moet ik een maand afwachten om te kijken of deze vanzelf weggaat. Nu las ik pas achteraf dat je na een miskraam eigenlijk beter een aantal weken geen sex kan hebben en ben ik bang dat ik hierdoor een infectie of ontsteking heb opgelopen en ik weet niet of dat dan ook samenhangt met een cyste? Ik ben na zo'n miskraam gewoon heel erg onzeker en heel erg bang dat ik door dit alles onvruchtbaar wordt. Heeft iemand van jullie wel eens cystes gehad die vanzelf zijn weggegaan en mag en kan je met zo'n cyste gewoon zwanger worden? Zit echt even met mijn handen in mijn haar...
Ik had er 1 toen ik zwanger was van dl. Moest toen een paar weken later terug komen en toen was ie weg. Kan misschien nog van de zwangerschap zijn. Ze zeiden mij toen dat het vrij vaak voorkomt aan het begin van een zwangerschap
Allereerst sterkte met je mk... Met vocht gevulde cysten komen inderdaad veel voor en verdwijnen meestal van zelf. Gedurende mijn zwangerschappen heb ik er ook meerdere gehad. Hebben ze gezegd wat voor soort cyste het is? Ik heb ook een dermoid cyste gehad welke vorige week operatief is verwijderd incl eierstok. Deze cyste zal er al langer en heeft geen invloed gehad op het zwanger worden of de zwangerschappen. (Geconstateerd tijdens mijn 1e zwangerschap) Uiteindelijk in overleg met de gyn toch besloten om hem nu te verwijderen omdat hij bleef groeien en ik al lange tijd vage klachten had.