Advies

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Renieta, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hoi dames
    Jullie hebben mij al voorbij zien komen. Omdat het allemaal vaag is en ik het zelf ook niet meer snap dit bericht.
    Hierbij mijn overzicht.

6 sept laatste pil
    9 tot 15 sept bloeding.
    Vanaf 27 sept licht positieve ovulatietesten.
    Na 1 okt ermee gestopt want ik dacht mijn eisprong te hebben gehad.
    13 okt veegje bloed gehad.
    Afgelopen weekend 3 kruidvat 2v5 testen met lichte streepjes NA afleestijd.
    Nadat ik van een aantal meiden hier feedback heb gekregen en iemand begon over ovulatietesten. Heb ik net voor de zekerheid een ovulatietest gedaan. ( zie foto)
    Ik weet dat ik mezelf gek maak en jullie verwar met mijn vage verhalen. Maar ik snap er niks meer vab :(

Bijgevoegde bestanden:

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb je verhaal niet gevolgd, maar wat snap je nu niet dan?

Deze ovulatietest is natuurlijk negatief maar dat wist je al, misschien dat je bloeding 13 oktober van een eisprong was?

Na het stoppen met de pil is het altijd even lastig!

3. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ja ik weet het niet. Ik weet dat de test negatief is omdat ze niet even dik zijn. Ik ga denk k maar nu komende dagen ovu test doen en kijken wat die doet.

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Heb er weinig verstand van, maar weet wel dat bij meiden met pco de ovulatietesten niet werken. Dus daar kun je helaas niet op vertrouwen. Ook zit je nog volop in het ontpillen waardoor je cyclus dus ook helemaal van slag kan raken. Geduld, hoe moeilijk ook!

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wat weet je niet? En als je weet dat hij negatief is waarom post je hem hier dan? Ik denk dat ik je niet helemaal volg hihi.

Wat ik zou doen als je pas gestopt bent met de pil is gewoon even je 1e menstruatie afwachten na het stoppen. Want je maakt het jezelf ontzettend moeilijk zo, er is nog geen sprake van een cyclus dus het is lastig te pijlen hoe en wat!

6. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ga ik denk k maar doen! Thanks ☺️

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Licht positief bestaat niet bij ovulatietesten helaas. Een ovulatietest is positief of niet. Een teststreep lichter dan een controlestreep is een negatieve ovulatietest. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.
    Jij hebt dus zoals ik het lees, nog geen positieve ovulatietest gehad. Want dan heb je echt een knallende test en niet eentje met een licht teststreepje.

13 oktober een licht veegje bloed + lichte Kruidvattesten lijkt me een ovulatiebloeding.
    Kruidvat testen reageren namelijk ook met een licht tweede streepje op een eisprong.

Wat je kunt doen, is de komende dagen door blijven testen met de Kruidvattesten.
    Lopen ze af, dan reageerden ze op je eisprong.
    Lopen ze echt op en was het innestelbloed (wat vaker niet dan wel voorkomt) dan kun je zwanger zijn.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou alles nu laten varen en wachten tot ongeveer 27 okt. dan zou je nod zijn als je eisprong op 13 okt was (beetje bloed en vage streepjes op kv 2v5 test).

Nu nog zwtesten doen is zonde van je gelde, dus zou mijn advies niet zijn. Ook het doen van ovulatietesten zou ik nu mee stoppen.

Je lichaam is gewoon flink aan het ontpillen en dus kan alles veel langzamer op gang komen.

9. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Thanks meiden!!!

Deel Deze Pagina