Ovulatie gemist of heel laat > testen lopen af en dan weer op

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Eva90, Oct 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Ik heb een vraagje over ovulatietesten.

Zaterdag de 8e (CD18) testte ik wat ik dacht richting positief. Normaal ovuleer ik op CD20. De test zag er uit of dit idd zo uit zou komen.

De volgende dag test herhaald, hij was afgenomen! Dit testen herhaald en het bleef vaag gedurende de hele afgelopen week. En nu loopt de test sinds gisteren weer op.

Hebben jullie hier ervaring mee? Dat de test weer afloopt en ruim een week later weer op? Is dit uiting van een ziekte/vervroegde overgang? Of zou ik mijn ovulatie gemist hebben? En zo ja, waarom lopen de testen dan nu weer op? Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee zijn!

Groetjes,

Eva.

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Was de streep donker of donkerder dan de teststreep? Kan het niet zo zijn dat je nog een eisprong moet krijgen?

3. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    De streep is lichter, dus nog niet positief. Zou kunnen, dat is dus mijn vraag. Kan je een bijna positieve test hebben, dan ruim een week niets en dan weer bijna positief? Zit nu al op CD27, dus zou een lange cyclus worden (normaal ongeveer 32 dagen).

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Als hij bijna positief is kan je het beste 2x per dag testen. Een ovulatietest hoeft niet perse op te lopen en kan ook ineens positief zijn. Je hebt altijd lh in je urine dus dat zegt niks over overgang oid.
    Ik denk dat je m gewoon gemist hebt..
    Welk merk testen gebruik je? Heb je toevallig een foto van je testen? Kunnen we meekijken

5. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Deze is van 8 oktober.

Attached Files:

6. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Deze is van afgelopen week (representatief voor alle metingen afgelopen week).

Attached Files:

7. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Deze is van vandaag.

Attached Files:

8. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Merk is van ZK. De goedkope dipsticks.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bijna positief bestaat eigenlijk niet. Een ovulatietest is positief of niet.
    Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een tweede streepje op kan reageren. Dat is tevens de reden waarom een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn.
    Bovendien kan LH flink schommelen en hoeft een ovulatietest absoluut niet op te lopen naar een piek. Veelal knalt de test plots uit het niks.

Heb jij nooit langere cyclussen gehad dan 32 dagen? 32 is echt de Max?
    Zijn dit extra gevoelige testen van Z en K? Die werken namelijk niet bij iedereen even goed.
    Wellicht heb je je eisprong dan toch gemist; korte LH-PIEK gehad ofzo....

10. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de reacties. Ben weer een stukje wijzer. Heb wel langere cycli gehad, met name na stoppen pil en later na IVF. Maar nooit langer dan 39 dagen. Dit zijn gewone testen, niet extra gevoelig ofzo. Wat raden jullie aan? Door blijven testen tot de piek? Of maar gewoon afwachten tot de ongi komt?

11. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik zou het zelf deze ronde laten voor wat t was met testen. Maar doe waar je jezelf goed bij voelt!

Share This Page