Tocheren nav harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Babs1977, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ben gister getoucheerd, maar sindsdien nog steeds wat licht bloedverlies, de hele dag bijna al een harde buik (soms even niet) en de hele dag een zeurend ongesteldheidsgevoel. En nu sinds een paar uren telkens felle steken in mijn buik.
    Is dit herkenbaar?

2. Samama

Samama Niet meer actief

Misschien zijn dit wel beginnende weeën...? Ben nog nooit bevallen maar als ik het zo lees, lijken mij dit toch weeén.

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ben trouwens 33 weken zwanger.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

mag ik vragen waarom ze jou met 33 weken getoucheerd hebben vind ik een beetje raar het is toch de bedoeling dat een ieder in elk geval tot de 37ste week zwanger blijft tenzij er compicaties zijn maar in dat geval hadden ze jou in het ziekenhuis moeten houden

ik was met destiney getoucheerd en de volgende dag ben ik bevallen toucheren word gedaan om een bevalling op te wekken, mocht de baarmoedermond al weekjes zijn vind dit toch wel raar en zou als ik jou was toch even een ziekenhuis bellen

groetjes nathalie ;)

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb al enige tijd veel last van harde buiken. Vorige week ook heftig en zelfs bruinige afscheiding gehad. De gynaecoloog heeft me dus op de controle gister getoucheerd om te kijken of er niet al ontsluiting was. Ze heeft trouwens niet gestipt, dus alleen met haar vingers heel diep gevoeld voor die ontsluiting. Ontsluiting was er gelukkig niet maar het kindje was al wel een stukje ingedaald.
    En na dat toucheren heb ik dus zo'n last van mijn buik nu en constant harde buiken.

6. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    toucheren hebben ze bij mij al twee keer gedaan ivm harde buiken
    Daar hoef je echt niet van te gaan bevallen.

Strippen wel dan proberen ze de vliezen los te woelen

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hier hetzelfde gevoel als bij jou.. Idd ongesteldheidskrampen, veel constante harde buiken en veel waterige afscheiding. De VK zei tegen mij dat het idd voorweëen kunnen zijn... Dit kun je helaas pas achteraf zeggen, als het je eerste is.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toucheren kan inderdaad geen bevalling opwekken hoor, bij mij heeft de verloskundige maandag ook gevoeld omdat ik buikpijn had en harde buiken.

Harde buiken nu schijnen er wel bij te horen, als voorbereiding op de bevalling. En je kan ook buikpijn krijgen van het indalen (heb ik ook gehad). Maar als je je ongerust maakt, gewoon bellen hoor!

groetjes,
    Snoopy

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik zou gewoon even je vk opbellen en haar vertellen hoe en wat (neem aan dat ze altijd een 06 nummer heeft die je kan bellen als je vragen hebt)....

het toucheren kan idd geen bevalling opwekken maar kan wel een "rot" gevoel geven...ik heb sinds afgelopen maandag steeds "harde pijnlijke buiken" bij de andere twee had ik dit pas veel later, maar ik weet van mijn vk dat het niets zegt over tijdstip van bevallen of je eerder of later bevalt...

bij de andere 2 ben ik bevallen met 38,4 wk en 39,6 wk en bij hen kreeg ik die harde buiken pas met een week of 34.....

hoe dan ook gewoon even bellen en zowieso even wat rustiger aan doen....

gr.smoekie

10. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik ben ruim 1,5 week geleden getoucheerd,en heb daarna 4 dagen last
    gehad van afscheiding..
    Eerst helder bloed,daarna steeds meer buin gekleurd,om uiteindelijk
    niets meer te hebben...
    Ook de harde buiken zijn herkenbaar..
    Met het toucheren zijn er waarschijnlijk een aantal bloedvaatjes
    geknapt...

Maar als je het niet vertrouwd,altijd verloskundige bellen!

Groetjes,Alida

Share This Page