Algemene verzorging/gezondheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 6 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Naar aanleiding van het make up topic was ik benieuwd. Wat doe jij aan algemene verzorging of voor je gezondheid. Doe je een sport, of heb je speciale yoga oefeningen uit Tibet die je elke ochtend doet.
    Drink je een bepaalde thee of smeer jij je in met een speciaal kruidenmengsel voor een strakke huid.

Het maakt niet uit hoe normaal of bijzonder het is maar wat doe jij om je lichaam en geest zo mooi en gezond mogelijk te houden?

Marsepein vindt dit leuk.
  2. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Doe nu inmiddels zeker 2 jaar aan krachttraining waardoor ik me zoveel beter ben gaan voelen! Nu nog steeds ook tijdens de lockdown met de gewichten bezig thuis :D:DGeeft me altijd een power gevoel

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik eet veel groente. 1000 tot 1200 gram per dag. Makkelijk. ( ik eet zowel voor lunch als avond eten groente)

Yoga twee keer per week.
    Ik probeer 2 keer te sporten in de week maar in de praktijk is dat meestal 1 keer. Maar dan wel intensief.

Sindskort doe ik komkommers op de ogen. Twee keer 20 minuten per dag. Echt heerlijk.

Verder gebruik ik lijnzaadolie en sesamolie voor de huid en haar.

Ik kook zonder zout en pakjes. Alleen vers en zout uit het eten zelf.

4. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik beweeg veel te weinig, deed voorheen yoga en bodybalance nu probeer ik te wandelen en dat komt neer op gemiddeld 3x per week een wandeling van een uur.
    Ik eet over het algemeen gezond maar er zijn ook dagen dat ik graai naar chocola en junkfood bestel (ca 1x per week). Ik eet geen brood en pasta en lunch met een salade of soepje.
    Ik gebruik diverse olieen voor in mn haar als masker voor het wassen van mijn haar.
    Masker op mn gezicht alleen zelf gemaakte huis, tuin en keukenmiddeltjes.
    Verder verricht ik dagelijks het gebed en drink ik teveel koffie maar ook weer gemberthee. Gevalletje apart dus.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Normaal sport ik 3 keer per week 1,5-2uur, nu door de avondklok kan ik helaas nog maar 1 keer per week trainen. Verder wandel ik dagelijks minimaal een uur met de hond. Dus zo hoop ik in vorm te blijven.
    Wij eten zonder zakjes en pakjes, en ik voeg nergens zout toe. Afgezien van over de patat. Ook probeer ik dagelijks genoeg groente en fruit binnen te krijgen. In het weekend mislukt dit wel eens.
    Verder zit ik zeker eens in de 2 weken in de sauna (staat hier thuis) en vind ik het heerlijk om in bad te gaan om te ontspannen en voor mijn huid.
    Voor mijn haar doe ik de curly girl methode.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik wandel 3x in de week in een stevig tempo..
    Heel bewust met vetten en zout in eten. (Zakjes en kant&klaar komt er bijna niet meer in hier)
    Iedere dag probeer ik 10 minuutjes te mediteren. Of eigenlijk gewoon zitten en mn adem volgen.
    Veel water drinken. (Hydrateren en afval wegspoelen)

En van de psycholoog geleerd om heel bewust te kijken naar alles wat positief is/waar ik trots op mag zijn. In eerste instantie vond ik het onzin, maar ben er uiteindelijk toch beter van in mn vel gaan zitten.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik doe 2x in de week bootcamp en 2 a 3 x in de week hardlopen. Ik eet vegetarisch en koolhydraatbeperkt. En ik kook met zo min mogelijk bewerkte producten. Desondanks heb ik nog steeds geen killerbody hoor, maar als ik dit niet zou doen was het nog veel erger geweest denk ik:)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ik probeer mn dochter bij te houden, qua dansen enzo...Cardio kan direct van t lijstje. Samen doen we bekkenoefeningen, geen drillmaster meer nodig (zij doet de squads kleuterstijl "ik heb gewoooone").

Eten zo goed als pakjesloos.

Sporten die ik graag deed kunnen niet meer door blessure schouderblad en mn bekken. Ik kan gaan zwemmen...nou over mn lijk...

Maar ik ben eigenlijk altijd wel bezig, snoep niet (ben ook meer van t zout dan t zoet). Alleen menstruatie tijd, dan is een chocoladereep met stukjes (nou ja flinters) hazelnoot gewoon van mij, al deel ik die met mini me. Die voelt mij toch al aan dus zit dan toch al in knuffelmodus op me geplakt, mede omdat ik weinig kan door mn bekken dan.

9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik doe alles een beetje.

Ik hou niet van sporten en alleen maar gezond eten. Dus ik sport een beetje en snoep ook een beetje. Heb de mazzel dat ik standaard mt 36 heb, erg fijn.

Ik zie om mij heen mensen die altijd maar ‘op zoek ‘ zijn. Dan weer yoga, mindfulness, kruidenthee en weet ik wat allemaal. Maar lijken nooit echt happy of voldaan.

Ik ben super gelukkig, sta positief in het leven en geniet. En daar voel ik mij het allerbeste bij :thumup:

Marsepein en Cobon vinden dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik sport 3-5x per week. Momenteel even met een trainer om mezelf te motiveren na de zwangerschap, maar na 10 weken doe ik het weer volledig zelf. Meestal 3x kracht en 2x hiit. Als het weer het toe laat wandelen we ook elke dag een km of 4-8, alleen als het heel koud is of heel hard regent niet.

1x per maand heb ik een prikkelvrije dag waarop ik niks hoef en mijn man de volledige zorg voor onze dochter op zich neemt. Meestal houd ik de gordijnen dan dicht en bivakkeer ik in de slaapkamer en badkamer. Hij krijgt ook 1 zo'n dag per maand, maar hij gaat dan vaak een gigantisch eind lopen.

S avonds zet ik een groot glas water klaar, zodra mijn wekker afgaat drink ik dat glas leeg. Das de eerste 300ml vocht.

Sinds januari gebruik ik 's avonds de cefaly tegen migraine. Daar heb ik ontzettend veel baat bij, maar hoop binnenkort naar om de dag te kunnen.

Luchia vindt dit leuk.
  11. Tweendertig

18 jan 2021
    38
    23
    8
    Vrouw
    Mijn motto is alles met mate...
    Sport 2x per week een half uurtje (intensive work-out BBB) en daarnaast wandelen 2x een uur. eet gevarieerd: zoveel mogelijk kleuren groente en fruit. En dol op noten en zaden. Zo min mogelijk bewerkt vlees en 1x per week een pakje of zakje. Zoveel mogelijk volkoren of spelt qua brood en pasta.

Kan niet stil zitten, erg actief en veel energie.
    Zodra ik teveel ga sporten val ik af en dat is niet handig. Ben heel blij met mn figuur, precies goed.
    Heb het geluk dat mn gewicht sinds mn 16e niet verandert. Alleen tijdens de zwangerschappen 13 kg zwaarder.

Gezicht verzorg ik goed: 2x per dag BHA en daarna oogcontourcreme en dagcrème met SPF. S avonds miccelair water. Concealer en beetje foundation ook met SPF.

Tanden ook erg belangrijk. 3x elektrisch poetsen en na avondeten flossen.

Haren: curly girl. 1x shampoo per week, de rest leave-in conditioner. Na laatste bevalling was het iets dunner. Sinds een jaartje of 2 weer dikke, lange bos krullen.

12. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik sport wanneer ik kan en anders thuis met de ringfit op de switch. Ik loop dagelijks en straks als ik weer werk beweeg ike meer dan voldoende.

Qua eten eet ik gevarieerd, zes keer per dag en eiwitrijk dit omdat ik een gastric bypass heb gehad.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik ben enorm benieuwd naar wat je dan eet. Wij proberen veel minder tot geen vlees te eten thuis maar omdat ik ook weer aan het overschakelen ben naar koolhydraat beperkt vind ik dit lastig te combineren. Zeker omdat ik niet de hele dag op bonen wil leven.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh nou ik eet eigenlijk heel weinig bonen.
    Ik ontbijt meestal met volle kwark en bessen en zaden. Dan maak ik voor de lunch een heel gevulde salade en /of een soep of een omelet met groente... of groente uit de oven met kaas...
    In de avond varieert het nogal... fat head-pizza, nasi met bloemkoolrijst, groentewraps , pompoenlasagna, koolhydraatarme pasta.
    Ik eet heel gevarieerd eigenlijk vind ik zelf:)

Deel Deze Pagina